Deti sa rady obliekajú ako Hannah Montana, uniformy nosiť nechcú

Deti sa rady obliekajú podľa svojich vzorov a najviac sa im páči speváčka Hannah Montana. Vyplýva to z internetového prieskumu.

Miley Cyrus v úlohe Hannah Montana inšpirovala tisícky tínedžerov.(Zdroj: TASR/AP)

Deti sa rady obliekajú podľa svojich vzorov a najviac sa im páči speváčka Hannah Montana. Vyplýva to z internetového prieskumu spoločnosti Jupík, do ktorého sa zapojilo 1206 školákov vo veku od šesť do 14 rokov.

To, že dnešní školáci nosia radi značkové oblečenie, tvrdí 87,4 percenta mladších žiakov (šesť až 10 rokov) a 92,6 percenta starších žiakov (desať až 14 rokov). Mnohí sa radi obliekajú podobne ako ich obľúbení hrdinovia z televíznych seriálov alebo hviezdy hudobného neba. Takéto módne vzory má 41,6 percenta mladších a 47,3 percenta starších žiakov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vzorom v obliekaní je pre pätinu mladších a osem percent starších detí popová speváčka Hannah Montana, päť percent mladších a sedem percent starších detí si vybralo tínedžerskú hviezdičku Selenu Gomez.

Viac ako polovica respondentov si myslí, že nie je dôležité, aby sa moderne obliekali. A rovnaká skupina tvrdí, že značkové oblečenie nie je coolovejšie ako neznačkové. Psychologička Eva Krkošková si myslí, že v prípade módy si deti a tínedžeri vyberajú za vzory postavy z televíznej obrazovky, filmov a seriálov, ktoré riešia podobné problémy ako ony. "Predstavitelia šoubiznisu zasa pre nich predstavujú návod ako dosiahnuť spoločenský úspech. Čím je dieťa mladšie, tým viac prijíma povrchové znaky, ako sú vzhľad a oblečenie," povedala.

Dieťa podľa Krkoškovej predpokladá, že módnym lookom dosiahne to, čo jeho vzor. "V škole často platí, že žiaci v drahšom oblečení patria k vodcom triedy. Značkové oblečenie dnes vyjadruje materiálny status nositeľa," dodala psychologička.

Z výsledkov prieskumu ďalej vyplýva, že väčšina detí nakupuje oblečenie spolu s rodičmi (87,6 percenta mladších žiakov, 68,6 percenta starších žiakov) a väčšina rodičov im kúpi módne kúsky, ktoré si vyberú. Pätina starších však často nakupuje v obchodoch s oblečením aj s kamarátmi.

Rovnaký počet mladších a starších žiakov tvrdí, že nemusí robiť nič pre to, aby im rodičia kúpili značkové oblečenie. Naopak, od viac ako od tretiny z nich rodičia očakávajú dobré známky, zhruba každý desiaty si zasa musí upratať svoju izbu. Na nákupy oblečenia vreckové nemíňa 77,2 percenta mladších a 60 percent starších detí. Oblečenie po súrodencoch nosí tretina detí.

Školáci sa radi obliekajú nápadito. Vyplýva to aj z faktu, že 66,3 percenta mladších a 55,4 percenta starších detí by nechcelo nosiť školskú uniformu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 845
  2. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 442
  3. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 18 121
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 786
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 256
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 774
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 322
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 846
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 3 720
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 3 104

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Útočí na novinárov, s jeho menom sa spája viac ako desať káuz. Kto je Kočner

Podnikateľa v stredu pre kauzu zmenky a daňové úniky zadržala polícia.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ako som zariadil, že prestali predávať Zem a vek

Prečo by slušné firmy mali zaujať jasný postoj.

Stĺpček Jakuba Fila

Zadržali Kočnera. Hoci platí prezumpcia neviny, treba povedať konečne

K rozsudku je dlhá cesta.

Neprehliadnite tiež

Stĺpček Osmelené

Zomrel mi otec. A ešte predtým nás šarlatán obral o tisíce

Dokument Obchod so zdravím odráža iba zlomok reality.

Ceny MTV opäť prekvapili: Prišli muži v sukniach aj polonahé ženy

Červený koberec bol počas odovzdávania filmových cien celkom bez pravidiel.