Deti sa rady obliekajú ako Hannah Montana, uniformy nosiť nechcú

Deti sa rady obliekajú podľa svojich vzorov a najviac sa im páči speváčka Hannah Montana. Vyplýva to z internetového prieskumu.

Miley Cyrus v úlohe Hannah Montana inšpirovala tisícky tínedžerov.(Zdroj: TASR/AP)

Deti sa rady obliekajú podľa svojich vzorov a najviac sa im páči speváčka Hannah Montana. Vyplýva to z internetového prieskumu spoločnosti Jupík, do ktorého sa zapojilo 1206 školákov vo veku od šesť do 14 rokov.

To, že dnešní školáci nosia radi značkové oblečenie, tvrdí 87,4 percenta mladších žiakov (šesť až 10 rokov) a 92,6 percenta starších žiakov (desať až 14 rokov). Mnohí sa radi obliekajú podobne ako ich obľúbení hrdinovia z televíznych seriálov alebo hviezdy hudobného neba. Takéto módne vzory má 41,6 percenta mladších a 47,3 percenta starších žiakov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vzorom v obliekaní je pre pätinu mladších a osem percent starších detí popová speváčka Hannah Montana, päť percent mladších a sedem percent starších detí si vybralo tínedžerskú hviezdičku Selenu Gomez.

Viac ako polovica respondentov si myslí, že nie je dôležité, aby sa moderne obliekali. A rovnaká skupina tvrdí, že značkové oblečenie nie je coolovejšie ako neznačkové. Psychologička Eva Krkošková si myslí, že v prípade módy si deti a tínedžeri vyberajú za vzory postavy z televíznej obrazovky, filmov a seriálov, ktoré riešia podobné problémy ako ony. "Predstavitelia šoubiznisu zasa pre nich predstavujú návod ako dosiahnuť spoločenský úspech. Čím je dieťa mladšie, tým viac prijíma povrchové znaky, ako sú vzhľad a oblečenie," povedala.

Dieťa podľa Krkoškovej predpokladá, že módnym lookom dosiahne to, čo jeho vzor. "V škole často platí, že žiaci v drahšom oblečení patria k vodcom triedy. Značkové oblečenie dnes vyjadruje materiálny status nositeľa," dodala psychologička.

Z výsledkov prieskumu ďalej vyplýva, že väčšina detí nakupuje oblečenie spolu s rodičmi (87,6 percenta mladších žiakov, 68,6 percenta starších žiakov) a väčšina rodičov im kúpi módne kúsky, ktoré si vyberú. Pätina starších však často nakupuje v obchodoch s oblečením aj s kamarátmi.

Rovnaký počet mladších a starších žiakov tvrdí, že nemusí robiť nič pre to, aby im rodičia kúpili značkové oblečenie. Naopak, od viac ako od tretiny z nich rodičia očakávajú dobré známky, zhruba každý desiaty si zasa musí upratať svoju izbu. Na nákupy oblečenia vreckové nemíňa 77,2 percenta mladších a 60 percent starších detí. Oblečenie po súrodencoch nosí tretina detí.

Školáci sa radi obliekajú nápadito. Vyplýva to aj z faktu, že 66,3 percenta mladších a 55,4 percenta starších detí by nechcelo nosiť školskú uniformu.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Zdravý životný štýl - dá sa v dnešnej dobe udržať?
  5. Klima efekt bez klimatizácie
  6. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  7. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  8. METRO vyzbieralo takmer päť ton potravín pre ľudí v núdzi
  9. Zonácia stanovuje jasný režim obhospodarovania každého pozemku
  10. Ako vybrať správne sedaciu súpravu?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 307
  2. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 18 473
  3. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 12 039
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 10 881
  5. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 10 521
  6. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 7 705
  7. Tento test pomohol viac ako 100 ľuďom znížiť vysoký krvný tlak 5 273
  8. 3 spôsoby, ako využiť GDPR vo váš prospech. 3 934
  9. Nový projekt v Karlovej Vsi sa teší obrovskému 3 266
  10. Bývate v práci unavení? Možno spávate v zlom prostredí 3 258

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Koalícia chce ľuďom prispieť na dovolenky a pôžičky. Hovorí aj o vyšších platoch

Sociálny balíček strán Smer, SNS a Most-Híd začína naberať reálne obrysy.

KOMENTÁRE

Za zvýšenie životnej úrovne v réžii koalície sa nedoplatíme

Maďari dnes dlhujú polovicu záväzku priemerného Slováka.

DOMOV

Dobré ráno: Na Slovensku vyhrávajú leniví a zbabelí politici

Ako si rozoberáme základy demokracie.

KOMENTÁRE

Vlak obsadený smerákmi idúci do stanice Ničota zrýchlil

Môže sa stať, že veľká občianska energia prítomná na námestiach vyprchá.

Neprehliadnite tiež

Sex po pôrode môže byť plný ťažkostí, dá sa im však pomôcť

Sedem rád ako obnoviť stagnujúci sexuálny život po narodení dieťaťa.

Desať tipov, ako si čo najlepšie užiť každý víkend

Aby boli dva voľné dni v znamení pohody, mali by ste sa na ne pripraviť.

Čo vás čaká v novom čísle magazínu smeŽeny

V novom čísle nájdete rozhovor s režisérkou Valeriou Schulczovou, ktorá sa nebojí ťažkých a problematických tém.

AKTUALIZOVANÉ 19.4. O 10:25

Chýbajú postupy aj štandardy. Baby friendly nemocnice majú znova ožiť

Nemocnice priateľské k deťom v minulosti nedodržiavali pravidlá. Ministerstvo zdravotníctva teraz chystá zmeny.

STĹPČEK OSMELENÉ

Anorexia je ako alkoholizmus, nikdy nie ste celkom za vodou

Vidieť, kam som bola schopná doviesť svoje telo, je strašidelné.