Deti sa rady obliekajú ako Hannah Montana, uniformy nosiť nechcú

Deti sa rady obliekajú podľa svojich vzorov a najviac sa im páči speváčka Hannah Montana. Vyplýva to z internetového prieskumu.

Miley Cyrus v úlohe Hannah Montana inšpirovala tisícky tínedžerov.(Zdroj: TASR/AP)

Deti sa rady obliekajú podľa svojich vzorov a najviac sa im páči speváčka Hannah Montana. Vyplýva to z internetového prieskumu spoločnosti Jupík, do ktorého sa zapojilo 1206 školákov vo veku od šesť do 14 rokov.

To, že dnešní školáci nosia radi značkové oblečenie, tvrdí 87,4 percenta mladších žiakov (šesť až 10 rokov) a 92,6 percenta starších žiakov (desať až 14 rokov). Mnohí sa radi obliekajú podobne ako ich obľúbení hrdinovia z televíznych seriálov alebo hviezdy hudobného neba. Takéto módne vzory má 41,6 percenta mladších a 47,3 percenta starších žiakov.

Vzorom v obliekaní je pre pätinu mladších a osem percent starších detí popová speváčka Hannah Montana, päť percent mladších a sedem percent starších detí si vybralo tínedžerskú hviezdičku Selenu Gomez.

Viac ako polovica respondentov si myslí, že nie je dôležité, aby sa moderne obliekali. A rovnaká skupina tvrdí, že značkové oblečenie nie je coolovejšie ako neznačkové. Psychologička Eva Krkošková si myslí, že v prípade módy si deti a tínedžeri vyberajú za vzory postavy z televíznej obrazovky, filmov a seriálov, ktoré riešia podobné problémy ako ony. "Predstavitelia šoubiznisu zasa pre nich predstavujú návod ako dosiahnuť spoločenský úspech. Čím je dieťa mladšie, tým viac prijíma povrchové znaky, ako sú vzhľad a oblečenie," povedala.

Dieťa podľa Krkoškovej predpokladá, že módnym lookom dosiahne to, čo jeho vzor. "V škole často platí, že žiaci v drahšom oblečení patria k vodcom triedy. Značkové oblečenie dnes vyjadruje materiálny status nositeľa," dodala psychologička.

Z výsledkov prieskumu ďalej vyplýva, že väčšina detí nakupuje oblečenie spolu s rodičmi (87,6 percenta mladších žiakov, 68,6 percenta starších žiakov) a väčšina rodičov im kúpi módne kúsky, ktoré si vyberú. Pätina starších však často nakupuje v obchodoch s oblečením aj s kamarátmi.

Rovnaký počet mladších a starších žiakov tvrdí, že nemusí robiť nič pre to, aby im rodičia kúpili značkové oblečenie. Naopak, od viac ako od tretiny z nich rodičia očakávajú dobré známky, zhruba každý desiaty si zasa musí upratať svoju izbu. Na nákupy oblečenia vreckové nemíňa 77,2 percenta mladších a 60 percent starších detí. Oblečenie po súrodencoch nosí tretina detí.

Školáci sa radi obliekajú nápadito. Vyplýva to aj z faktu, že 66,3 percenta mladších a 55,4 percenta starších detí by nechcelo nosiť školskú uniformu.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  2. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  3. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  7. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  8. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  10. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 077
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 352
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 191
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 182
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 040
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 082
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 4 985
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 917
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 628
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 455

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Právnik z Via Iuris: Sudcovia vyslali prekvapivý signál

Vo voľbách neuspeli kandidáti reformného združenia. Treba sa zamyslieť, tvrdí právnik PETER WILFLING.

DOMOV

Lunter: Strava pomohla matke z rakoviny, no šarlatánov neuznávam

Kandidát na župana šarlatánov neuznáva.

ŠPORT

Kohút si priznal chybu, Cígerovi sa ospravedlnil. Ten to neprijal

Tréner reprezentácie a šéf zväzu spolu diskutovali.

Neprehliadnite tiež

Chýba vám vo vzťahu sexuálna iskra? Terapeutka radí, ako ju oživiť

Úbytok vášne je prirodzený, všetko je však o prístupe partnerov.

Takmer dve tretiny žien sa aktívne zaujímajú o zdravie svojho partnera

Vyplýva to z internetového prieskumu, ktorý vlani zrealizovali predstavitelia občianskeho združenia Slovenský pacient.

Ako začať deň naplno a dosiahnuť ideálne ráno?

Vstávanie, raňajky, šport, nálada. Ako dosiahnuť, aby bolo vaše ráno zdravé?

Sedem fitness trendov, ktoré by ste mali tento rok vyskúšať

Sú efektívne, overené a opodstatnene obľúbené.