Deti sa rady obliekajú ako Hannah Montana, uniformy nosiť nechcú

Deti sa rady obliekajú podľa svojich vzorov a najviac sa im páči speváčka Hannah Montana. Vyplýva to z internetového prieskumu.

Miley Cyrus v úlohe Hannah Montana inšpirovala tisícky tínedžerov.(Zdroj: TASR/AP)

Deti sa rady obliekajú podľa svojich vzorov a najviac sa im páči speváčka Hannah Montana. Vyplýva to z internetového prieskumu spoločnosti Jupík, do ktorého sa zapojilo 1206 školákov vo veku od šesť do 14 rokov.

To, že dnešní školáci nosia radi značkové oblečenie, tvrdí 87,4 percenta mladších žiakov (šesť až 10 rokov) a 92,6 percenta starších žiakov (desať až 14 rokov). Mnohí sa radi obliekajú podobne ako ich obľúbení hrdinovia z televíznych seriálov alebo hviezdy hudobného neba. Takéto módne vzory má 41,6 percenta mladších a 47,3 percenta starších žiakov.

Vzorom v obliekaní je pre pätinu mladších a osem percent starších detí popová speváčka Hannah Montana, päť percent mladších a sedem percent starších detí si vybralo tínedžerskú hviezdičku Selenu Gomez.

Viac ako polovica respondentov si myslí, že nie je dôležité, aby sa moderne obliekali. A rovnaká skupina tvrdí, že značkové oblečenie nie je coolovejšie ako neznačkové. Psychologička Eva Krkošková si myslí, že v prípade módy si deti a tínedžeri vyberajú za vzory postavy z televíznej obrazovky, filmov a seriálov, ktoré riešia podobné problémy ako ony. "Predstavitelia šoubiznisu zasa pre nich predstavujú návod ako dosiahnuť spoločenský úspech. Čím je dieťa mladšie, tým viac prijíma povrchové znaky, ako sú vzhľad a oblečenie," povedala.

Dieťa podľa Krkoškovej predpokladá, že módnym lookom dosiahne to, čo jeho vzor. "V škole často platí, že žiaci v drahšom oblečení patria k vodcom triedy. Značkové oblečenie dnes vyjadruje materiálny status nositeľa," dodala psychologička.

Z výsledkov prieskumu ďalej vyplýva, že väčšina detí nakupuje oblečenie spolu s rodičmi (87,6 percenta mladších žiakov, 68,6 percenta starších žiakov) a väčšina rodičov im kúpi módne kúsky, ktoré si vyberú. Pätina starších však často nakupuje v obchodoch s oblečením aj s kamarátmi.

Rovnaký počet mladších a starších žiakov tvrdí, že nemusí robiť nič pre to, aby im rodičia kúpili značkové oblečenie. Naopak, od viac ako od tretiny z nich rodičia očakávajú dobré známky, zhruba každý desiaty si zasa musí upratať svoju izbu. Na nákupy oblečenia vreckové nemíňa 77,2 percenta mladších a 60 percent starších detí. Oblečenie po súrodencoch nosí tretina detí.

Školáci sa radi obliekajú nápadito. Vyplýva to aj z faktu, že 66,3 percenta mladších a 55,4 percenta starších detí by nechcelo nosiť školskú uniformu.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  2. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  3. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  4. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  5. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  6. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  7. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  9. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  10. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  1. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 9 233
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 525
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 039
  4. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 840
  5. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 803
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 793
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 645
  8. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 1 028
  9. Ušetrite až 60 % nákladov na elektrinu využitím slnečnej energie 1 009
  10. Obchodné centrum Galéria Shopping Košice 723

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ďalší spor v koalícii, ministra za SNS kritizuje jeho tajomník z Mosta

Na čom bude lietať slovenská armáda v budúcnosti, mal povedať minister obrany do konca septembra. Rozhodnutie chce oddialiť o rok, čo je podľa Ondrejcsáka zásadný problém

DOMOV

Ftáčnik vedie v prieskume na bratislavského župana

Jakubec nezískal ani dve percentá.

KOMENTÁRE

Ak nebudeme na Západe, budeme pod Ruskom

Amerika či Británia si môžu populizmus dovoliť, my nie.

KULTÚRA

Kunsthalle svieti na červeno. Konflikty so stopou krvi cítiť aj v Bratislave

Svet je šokujúci, vraví umelkyňa z Brazílie.

Neprehliadnite tiež

Dlhodobé vzťahy ničia záujem o sex. U žien skôr než u mužov

Správanie v intímnej oblasti ovplyvňuje aj viera v stereotypné predstavy.

Tohtoročné Emmy Awards ovládli ženy. Takto to počas večera vyzeralo

V Los Angeles sa v nedeľu v noci odovzdávali takzvané televízne Oscary.

Módna návrhárka Michaela Ľuptáková: Krása nemá konfekčnú veľkosť

Navrhuje kolekcie aj pre bacuľky a jej šaty s hrdosťou nosia aj celebrity.

Na Slovensku bojuje za zdravšiu módu originálny projekt

Módny priemysel je druhým najšpinavším priemyslom na svete, slovenskí návrhári upozorňujú na jeho alarmujúci stav.