Deti sa rady obliekajú ako Hannah Montana, uniformy nosiť nechcú

Deti sa rady obliekajú podľa svojich vzorov a najviac sa im páči speváčka Hannah Montana. Vyplýva to z internetového prieskumu.

Miley Cyrus v úlohe Hannah Montana inšpirovala tisícky tínedžerov.(Zdroj: TASR/AP)

Deti sa rady obliekajú podľa svojich vzorov a najviac sa im páči speváčka Hannah Montana. Vyplýva to z internetového prieskumu spoločnosti Jupík, do ktorého sa zapojilo 1206 školákov vo veku od šesť do 14 rokov.

To, že dnešní školáci nosia radi značkové oblečenie, tvrdí 87,4 percenta mladších žiakov (šesť až 10 rokov) a 92,6 percenta starších žiakov (desať až 14 rokov). Mnohí sa radi obliekajú podobne ako ich obľúbení hrdinovia z televíznych seriálov alebo hviezdy hudobného neba. Takéto módne vzory má 41,6 percenta mladších a 47,3 percenta starších žiakov.

Vzorom v obliekaní je pre pätinu mladších a osem percent starších detí popová speváčka Hannah Montana, päť percent mladších a sedem percent starších detí si vybralo tínedžerskú hviezdičku Selenu Gomez.

Viac ako polovica respondentov si myslí, že nie je dôležité, aby sa moderne obliekali. A rovnaká skupina tvrdí, že značkové oblečenie nie je coolovejšie ako neznačkové. Psychologička Eva Krkošková si myslí, že v prípade módy si deti a tínedžeri vyberajú za vzory postavy z televíznej obrazovky, filmov a seriálov, ktoré riešia podobné problémy ako ony. "Predstavitelia šoubiznisu zasa pre nich predstavujú návod ako dosiahnuť spoločenský úspech. Čím je dieťa mladšie, tým viac prijíma povrchové znaky, ako sú vzhľad a oblečenie," povedala.

Dieťa podľa Krkoškovej predpokladá, že módnym lookom dosiahne to, čo jeho vzor. "V škole často platí, že žiaci v drahšom oblečení patria k vodcom triedy. Značkové oblečenie dnes vyjadruje materiálny status nositeľa," dodala psychologička.

Z výsledkov prieskumu ďalej vyplýva, že väčšina detí nakupuje oblečenie spolu s rodičmi (87,6 percenta mladších žiakov, 68,6 percenta starších žiakov) a väčšina rodičov im kúpi módne kúsky, ktoré si vyberú. Pätina starších však často nakupuje v obchodoch s oblečením aj s kamarátmi.

Rovnaký počet mladších a starších žiakov tvrdí, že nemusí robiť nič pre to, aby im rodičia kúpili značkové oblečenie. Naopak, od viac ako od tretiny z nich rodičia očakávajú dobré známky, zhruba každý desiaty si zasa musí upratať svoju izbu. Na nákupy oblečenia vreckové nemíňa 77,2 percenta mladších a 60 percent starších detí. Oblečenie po súrodencoch nosí tretina detí.

Školáci sa radi obliekajú nápadito. Vyplýva to aj z faktu, že 66,3 percenta mladších a 55,4 percenta starších detí by nechcelo nosiť školskú uniformu.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  3. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  4. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  9. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  10. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 15 171
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 138
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 530
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 797
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 039
  6. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 808
  7. Moskva alebo Petrohrad? 1 719
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 651
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 531
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 397

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Policajti, vojaci aj vrtuľník. Vrahov Kubašiaka hľadali tri dni

Obvinenia voči Šajgalovi, ktorý je na úteku, odznova prejedná prvostupňový okresný súd.

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov nás ničí.

Neprehliadnite tiež

Aby ženy neumierali pri nelegálnych potratoch, predávala im zakázanú antikoncepciu

Za dnes bežnú vec musela Margaret Sangerová radikálne bojovať.

Hmyz všade vo vašej domácnosti. Poznáte prekvapujúci trend tejto zimy?

Prím v dekore hrajú lienky, pavúky, muchy či včely.

Stĺpček Osmelené

Choroba, ktorá ma drží v hrsti: Možno porodím choré dieťa a možno zomriem skôr

Nehovorte mi, že to poznáte, lebo aj vaša babka mala cukrovku.

Playboy sa púšťa do neprebádaných vôd, nafotil kampaň s plus size modelkou

Fotky patria k decentnejším kampaniam modelky Molly Constable.

Vraždili a znásilňovali, no ženy ich milujú a obdivujú. Prečo?

Za ich správaním nie je len sexuálna porucha, psychológia má viaceré vysvetlenia.