SME

Ženám sa páčia muži v drahých autách, potvrdili to aj vedci

Tým, že muži utrácajú peniaze na nápadné, atraktívne veci, vysielajú ženám signál, že majú záujem o krátkodobý vzťah. Je to podobné, ako v prípade pávích samčekov, ktorí na dvorenie samičkám používajú neprimerane veľké, zložito sfarbené perá.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

Muži, ktorí nosia drahé oblečenie a jazdia na nablýskaných autách, sú úspešnejší v hľadaní si krátkodobých sexuálnych vzťahov bez toho, aby sa viazali, ako tí finančne konzervatívnejší. Tvrdia to vedci z University of Texas v americkom meste San Antonio, ktorí tak potvrdili to, o čom je presvedčených mnoho slobodných mužov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj keď informácia, že niektoré ženy odídu z baru skôr s mužom, ktorý vlastní drahé, rýchle auto, ako s vlastníkom starého trabanta, nie je prevratná, štúdia poukazuje na to, že tento fenomén nie je o hľadaní bohatstva, ale skôr o signáloch, uviedla Jill Sundie.

SkryťVypnúť reklamu

Tým, že muži utrácajú peniaze na nápadné, atraktívne veci, vysielajú ženám signál, že majú záujem o "krátkodobý vzťah". Je to podobné ako v prípade pávích samčekov, ktorí na dvorenie samičkám používajú neprimerane veľké, zložito sfarbené perá, vysvetlila Sundie. "V podstate sa snažia samičky presvedčiť, že ak všetko, čo hľadajú, sú gény, majú tie najlepšie gény, preto by mali vybrať práve ich," povedala.

Ženy tento signál zaznamenávajú a odpovedajú naň pozitívne, ak je to to, čo hľadajú, alebo negatívne, ak skôr hľadajú partnera pre manželstvo. Okrem toho, ak ženy vidia, že muž míňa peniaze viac okato, predpokladajú, že rande s ním bude zaujímavejšie, povedala profesorka.

Toto však platí, ak ženy hľadajú známosť na jednu noc alebo na krátke obdobie. Keď sa však zaujímajú o dlhodobý vzťah, podľa vedkyne ukazovanie peňazí na ne nijako nezapôsobí.

SkryťVypnúť reklamu

Vedci z University of Texas skúmali spolu tisíc mužov a žien v rámci štyroch rôznych štúdií v snahe určiť signály, ktoré vysiela nápadné míňanie peňazí, a to, ako ich vníma opačné pohlavie. Ich výsledky publikoval časopis Journal of Personality and Social Psychology.

Ako Sundie uviedla, nie všetci muži, ktorí okato míňajú svoje peniaze, tak robia preto, aby si našli krátkodobý sexuálny vzťah, a nie všetky ženy, ktoré sa s nimi stretávajú, majú vždy záujem iba o tento typ zväzku. Signály sú však jasné, aj keď úmysly nie. Takéto správanie je totiž oveľa častejšie u mužov, ktorí krátkodobé sexuálne vzťahy vyhľadávajú. "Keď myslia na ženy, míňajú mnoho peňazí," dodala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 026
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 626
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 871
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 673
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 290
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 843
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 268
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 142
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 215
  2. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 336
  3. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 8 309
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 290
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 886
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 791
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 028
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 574
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu