WELLNESS

Dostaňte sa do formy

Teplé dni nás lákajú von a ponúkajú príjemné možnosti, ako dostať svoje telo aj dušu do formy. Stačí si vybrať to, čo nám najviac vyhovuje.

Taiči
Náročnosť: ●

Možno ste už videli zábery čínskych parkov, v ktorých skupinky ľudí prevádzajú pomalé, pokojné cviky so sústredeným výrazom v tvári. Ide o pôvodné staré čínske bojové umenie, ktoré využíva presne stanovené pohyby rúk a nôh. Vďaka nim si človek upokojí myseľ i telo.

Pomáha pri bolestiach chrbta, pri artróze, pôsobí proti chorobám dýchacieho ústrojenstva, zažívacieho traktu i srdcovocievneho systému. Výhodou tohto cvičenia je, že ho môže cvičiť prakticky ktokoľvek, bez problémov ho zvládnu aj ľudia v pokročilom veku, lebo cvičenia sa dajú prispôsobiť rôznej náročnosti.

Článok pokračuje pod video reklamou

Čikung
Náročnosť: ●

Ako stvorené do parkov na mäkkú zelenú trávu je aj čínske umenie čikung. Ide o princípy zamerané na zlepšenie fyzickej a psychickej kondície staré už pár tisíc rokov. Striedanie pomalých, zdanlivo nenáročných pohybov dokáže účinne rozprúdiť životnú energiu, povzbudzuje tok krvi, regeneruje kĺby, kosti, šľachy a svaly bez toho, aby ich príliš zaťažovalo.

Cviky sa zameriavajú na jednotlivé vnútorné orgány, ale aj na zlepšenie koncentrácie a harmonizovanie mysle. Pravidelným a dlhodobým cvičením sa udržiava telo v dobrej pohyblivosti až do vysokého veku.

Skákanie cez švihadlo
Náročnosť: ● ● ●

obr_1.jpgV letných dňoch si môžeme vziať švihadlo kamkoľvek so sebou a nemusíme sa báť, že s ním doma niečo rozbijeme. Je to veľmi rýchly a zároveň účinný šport. Ide o aeróbnu aktivitu ako napríklad rýchla chôdza, beh, cyklistika alebo plávanie.

Výdaj energie je dokonca porovnateľný s týmito ostatnými pohybovými aktivitami, takže ak sa nám nechce príliš presúvať z miesta na miesto, stačí si vziať švihadlo a účinok bude rovnaký ako napríklad po desaťkilometrovom behu. Pri skokoch totiž zapájame veľkú časť celého tela. Aktivizujú sa svaly hornej časti tela, najmä predlaktie, horná časť chrbta i hrudníkové svaly.

Viac je zapájaná spodná časť tela, najmä zadná strana stehien a lýtka, vďaka čomu sa nohy pekne vytvarujú. Skákanie cez švihadlo tiež pomáha odbúravať celulitídu. Oproti behu je záťaž na kĺby oveľa menšia. Preto sa tohto športu netreba obávať.

Na druhej strane, ak má človek menšiu nadváhu, záťaž na kĺbový aparát bude o čosi väčšia, preto je lepšie používať kvalitnú obuv a skákať na mäkšom povrchu. A aké dlhé by malo byť švihadlo? Keď sa postavíme na stred špagátu, držadlá by nám mali ideálne dosahovať do výšky ramien.

Jazda na in-line korčuliach
Náročnosť: ● ● ●

Ak ste ešte stále nevyskúšali jazdu na kolieskových korčuliach, je najvyšší čas odvážiť sa. Korčuľovanie totiž účinne spaľuje tuky, posilňuje srdce, svaly nôh a v okolí chrbtice. Je šetrnejšie aj ku kĺbom, ktoré nemusia znášať také nárazy ako pri behu alebo chôdzi.

Najlepšia je dlhá a vyrovnaná jazda, pri ktorej sa precvičí takmer celé telo, lebo do pohybu zapájame nielen nohy, ale aj trup a ruky. Za hodinu takéhoto korčuľovania spálime približne toľko ako počas cvičenia v posilňovni. Získame tým väčšiu vytrvalosť a zároveň si na čerstvom vzduchu aj príjemne prečistíme hlavu od stresu. Tento šport je výborný aj pre rodičov s malými deťmi. Kočík sa dá predsa tlačiť aj na kolieskových korčuliach.

Akvafitnes
Náročnosť: ● ● ●

Cez leto je ideálnym riešením na pohyb cvičenie vo vode. Napríklad akvafitnes. Taká hodinka v bazéne je pre telo vynikajúca. Voda však nesmie byť príliš studená, skôr teplejšia, inak budete chudnúť pomalšie. Pohyb vo vode je obzvlášť prospešný, lebo voda nadľahčuje telo a pri cvičení sa preto nezaťažujú kĺby, väzy ani chrbtica. Pozitívom je, že sa svaly zaťažujú pravidelne.

Cvičenie je oveľa náročnejšie, lebo voda kladie oveľa väčší odpor než vzduch. A keď sa ponoríme do vody až po krk, bude odporu vody čeliť celé naše telo. Pri tomto cvičení je najideálnejšie, ak sme neustále v pohybe, aby z tela nevyprchalo teplo a neznížil sa ani chudnúci účinok.

Skákanie na trampolíne
Náročnosť: ● ● ●

Aj táto aktivita, ktorú obľubujú najmä deti, je perfektná možnosť, ako dostať do formy naše dospelácke telo. Skákanie na trampolíne nám rozhýbe doslova všetky bunky v tele. Vďaka tomu sú stimulované a posilňované.

Otvárajú sa krvné cievy, celé telo sa okysličuje, zlepšuje sa tok lymfy, trávenie, z tela sa odplavujú toxíny. Okrem toho môžeme dosiahnuť celkové psychické uvoľnenie, ktoré si pochvaľujú všetci, ktorí prepadli tomuto športu. Zo stresu sa skrátka vyskáčeme. A nielen z neho.

Zhodiť pri tom môžeme aj prebytočný tuk, posilníme si lýtka, stehná, brucho aj ruky. Zároveň trénujeme udržiavanie rovnováhy a výdrž. Ak chceme, aby sa účinky prejavili v kratšom čase, je lepšie skákať na menších trampolínach, kde je rytmus skokov rýchlejší. Stačí pätnásť minút niekoľkokrát týždenne. Trampolíne by sme sa mali vyhnúť, ak trpíme chorobami kĺbov, kostí, žíl alebo srdca.

Plávanie
Náročnosť: ● ●

obr_2.jpgJe to jeden z najjednoduchších a najrýchlejších spôsobov, ako telo dostať do formy. Dokonca aj ženám s nadváhou pri plávaní ubúda prebytočný tuk z tela výrazne rýchlo. Pri plávaní sa telo zaťažuje rovnomerne, posilňuje sa srdce a zvyšuje sa jeho vytrvalosť.

Keďže sme v horizontálnej polohe, srdcový sval nemusí prekonávať gravitáciu a pumpovať krv hore, takže účinky pohybu na srdce sú výraznejšie a zároveň sa zbytočne neunavuje. Pri plávaní sa zmierňujú bolesti chrbta a podporuje sa správne držanie tela.

Zároveň dochádza k celkovému prekrveniu organizmu, tonizujú sa svaly na celom tele, zlepšuje sa nálada a zmierňuje depresia. Plávanie je vhodné kombinovať s iným druhom športu, napríklad s jazdou na bicykli alebo dlhými rýchlymi prechádzkami.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  4. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  5. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  6. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  7. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu
  8. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom
  9. Zažite elektromobilitu na vlastnej koži v up! city
  10. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie
  1. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  4. TOP trendy 2018 v alternatívnych prístupoch ku zdraviu
  5. Ako elektronicky zabezpečiť objekty?
  6. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  7. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  8. Realitná činnosť ako podnikanie
  9. Predstavenie novinky na IDEB 2018: Gerlach
  10. Študentská osobnosť roka Ing. Martina Majorošová
  1. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 37 529
  2. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 21 722
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 14 114
  4. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 11 970
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 8 778
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 399
  7. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 3 089
  8. Sú pre nás plesne nebezpečné? 2 596
  9. „Šťastný domov“ nie je fráza: 4 tipy, ako si ho vytvoriť 2 580
  10. Astmatici a alergici pozor. Aj toto vám môže spôsobovať problémy 2 311

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchádzajúci generál Macko: Gajdoša zomlela SNS, rezort neriadi on

Je chybou, že ministerstvo obrany odmieta verejnú diskusiu. Tá vnútorná prebieha tiež len formálne, poukazuje dlhoročný dôstojník.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Na Havaji sa prebudila sopka, ľudí vyháňa z domovov

Chrlí skaly s veľkosťou mikrovlniek.

komentár petra tkačenka

So žralokmi z SNS sa koalície nerobia

Žralok hryzie rýchlo, nemilosrdne a efektívne – preto tu stále je.

Neprehliadnite tiež

Vzťahová poradňa: Mám obetovať svoj dlhoročný vzťah?

Klinická psychologička radí v partnerských problémoch.

Štýl podľa Emilie Clarke: Ako obliecť drobnú postavu

Herečkin šatník má niekoľko základných pravidiel.