SME

Bývanie roku 2011

Všetky novinky sú zamerané na pohodu a dobrý pocit. Trendy prichádzajú a odchádzajú, ale vždy odrážajú situáciu v spoločnosti. S príchodom krízy sa vrátili späť k prírode.

Ľudia si vyberajú nábytok z trvanlivých a odolných materiálov, ktoré vydržia aj dve generácie, preto sa farebná hra odohráva na stenách a doplnkoch, ktoré je finančne nenáročné vymeniť.

Oproti minulým rokom uprednostňujú menšie kuchyne s kvalitným zariadením, v obývačke panuje pohodlie. Pri sedačkách to znamená, že sú hlbšie a rozmernejšie, pretože sa na nich nielen sedí, ale aj vyvaľuje.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trend otvorených obytných priestorov pokračuje, hoci sa už objavuje aj delený interiér pomocou posuvných dverí, japonských stien či závesov.

SkryťVypnúť reklamu

Letí jednoduchosť, ale k slovu sa dostávajú aj retro prvky 50., 60. aj 70. rokov. Konečne sa končí éra jednotného vzhľadu s bielymi pohovkami a nábytkom z tmavého dreva. Nastupujúce štyri hlavné témy sú už na pohľad úplne protichodné.

Veselý mix

Charakterizuje ho kombinácia veselých farieb a exotických a etnických vplyvov, ktoré sú vyjadrené v dekoratívnych predmetoch, ako sú papagáje, kvety, drevené postavy. Všetko je veselé a farebné ako na dovolenke. Kombinuje sa čokoľvek farebné, zábavné a expresívne.
Farby: fuchsiová, purpurová, kanáriková a tyrkysová.

obr_1.jpg

Retro návraty

Spontánny štýl je charakterizovaný improvizáciou a hrou s retro vplyvmi. Nostalgický dizajn a tradičné materiály zdôrazňujú ženský vplyv. Päťdesiate roky so svojimi oblinami sú späť! Kreatívne nápady šesťdesiatych rokov aj použitá optika a mechanické aspekty.
Farby: teplé vanilkové a škoricové farby, červená, hráškovo zelená

SkryťVypnúť reklamu

obr_2.jpg

Rafinovaná prirodzenosť

Návrat k prírode môžem mať rôzny význam. V prípade nového trendu ide o čisté a funkčné línie, jednoduchý dizajn nábytku, moderný vzhľad a mäkký pocit. Spolu s prírodnými materiálmi sa obľube tešia aj kamenné obklady a ich imitácie, živý plameň, teda kozuby. Nenáročný, ležérny štýl s jasným každodenným dizajnom, kde ústrednú rolu hrá svetlé drevo a inšpirácia prírodou.
Farby: Odtiene béžovej, hnedej, často v kombinácii s bielou, jemná zelenkavá, telová, kameňová.

obr_3.jpg

Priemyselný štýl

Predstavte si, ako to vyzerá v dielenskej hale, v garáži vášho otca alebo v starej fabrike. Drsný vzhľad plný plechových a železných predmetov, ktorý poznačil zub času. Presne takto to môže byť aj u vás doma. Neuveriteľná predstava kovových konštrukcií, sivých železných prvkov, viditeľných zvarov a surovej patiny je aktuálnym interiérovým trendom.
Farby: sivá, antracitová, hnedá, kov, drevo, hliník, nedokonalé nátery, patina

SkryťVypnúť reklamu

obr_4.jpg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 990
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 599
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 819
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 630
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 286
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 927
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 413
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 125
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 210
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 9 652
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 444
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 285
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 875
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 758
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 024
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 559
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu