SME
Nedeľa, 24. október, 2021 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Na Slovensku predstavili unikátny kalendár Pirelli

Tridsiate ôsme vydanie kalendára, do ktorého nafotil snímky svetoznámy módny návrhár a fotograf Karl Lagerfeld, predstavuje herečku Julianne Moore, 20 modeliek a modelov ako bohyne a bohov antickej mytológie. Objavil sa aj na Slovensku.

Už po druhý raz sa na Slovensku predstavil legendárny kalendár Pirelli, ktorého 38. vydanie na rok 2011 dostalo názov Mytológia. Predstavitelia spoločnosti uviedli jeho jedinú kópiu nachádzajúcu sa na Slovensku na pondelkovej tlačovej konferencii v Bratislave.

Bohyne ako symbol emancipovaných žien

Unikátny kus, ktorý predstavuje 15 modeliek, 5 modelov a herečku Julianne Moore ako bohyne a bohov antickej mytológie, bude predmetom dražby, ktorej výťažok poputuje na konto neziskovej organizácie Úsmev ako dar.

Skryť Vypnúť reklamu

Autorom 36 snímok je svetoznámy módny návrhár a fotograf Karl Lagerfeld. Po dlhom čase fotografie, ktoré sú tento rok všetky čiernobiele, nevznikali v exteriéri, ale v Lagerfeldovom parížskom štúdiu. "Milujem bohyne, lebo to boli prvé emancipované ženy. Mali právo na všetko," povedal umelec o voľbe témy kalendára.

Aj muži sa vyzliekli pre dobrú vec

Po prvý raz sa v diele predstavia nielen známe modelky, ale aj päť mužov. Boha Apolóna napríklad stelesnil Francúz Baptiste Giabicone, ktorý s Lagerfeldom spolupracoval už na niekoľkých projektoch. "Myslím si, že aj muži majú právo vyzliecť sa pre dobrú vec," myslí si o ich prítomnosti v kalendári herečka Zuzana Fialová, ktorá dnes dielo prezentovala. Ako bohyňa Héra si pre kalendár zapózovala americká herečka Julianne Moore.

Skryť Vypnúť reklamu

"Kalendár Mytológia nás prenáša späť do Starého sveta, kde sa pred takmer 140 rokmi zrodila talianska spoločnosť Pirelli," hovorí marketingový manažér Pirelli Tyre pre Českú a Slovenskú republiku Zdeněk Vacl.

pirelli2.jpg

Verejná internetová dražba

Kalendár Pirelli nie je predajný, vydáva sa iba v obmedzenom množstve a tradične ho získavajú VIP zákazníci spoločnosti a slávne osobnosti. Zvykom firmy je vždy jeden výtlačok darovať na dražbu krajine, kde sa kalendár predstavuje. Verejná internetová dražba slovenského exempláru sa uskutoční v stredu 15.decembra od 9:00 do 16:00 na portáli www.pravda.sk.

Na jej konci sa každým ďalším navýšením predlžuje čas dražby o päť minút. Výťažok získa spoločnosť Úsmev ako dar, ktorá aj vďaka minuloročnému rekordnému výťažku vo výške 10 100 eur dokázala tento rok vrátiť 21 detí z detských domovov naspäť k rodičom a 84 detí v ich pôvodnej rodine udržať.

Skryť Vypnúť reklamu

Kalendár sa na portáli dražil už v minulosti, ide o siedmu internetovú aukciu. Výťažok 110-tisíc slovenských korún z prvej dražby v roku 2004 putoval na pokalamitnú obnovu Vysokých Tatier. Ďalšiu edíciu sa podarilo vydražiť za 120-tisíc korún, ktoré dostalo Združenie rodičov a detí s druhou šancou pri II. detskej klinike Detskej fakultnej nemocnici v Bratislave. Výťažky z nasledujúcich ročníkov putovali napríklad na konto košického krízového centra Dorka.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  4. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  5. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  6. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  7. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  8. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  3. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  4. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  5. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  6. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  7. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  8. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 859
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 6 878
  3. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 6 238
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 189
  5. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 517
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 417
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 3 413
  8. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 2 790
  9. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 771
  10. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 2 364
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Na Slovensku chýbajú programy pre páchateľov násilia.


19. okt
Dula Gabriela Janovičová.

Rozhovor s dulou Gabrielou Janovičovou.


15. okt
Martin Fehérváry sa teší zo svojho prvého gólu v NHL.

Na twitteri mu blahoželal aj Peter Bondra.


9 h
Miroslav Kocúr.

Čo tak minúť trochu energie naháňanie klerikov, ktorí zneužívali deti?


21. okt

Neprehliadnite tiež

Pavlína Fichta Čierna so synom Johannom

Pavlínu Fichta Čiernu hnevajú extrémistické návrhy v parlamente.


22. okt
Michaela Žureková

RTVS dáva ženám za ich peniaze lekcie, ako prehliadať obťažovanie.


21. okt
Ilustračné foto.

Na Slovensku chýbajú programy pre páchateľov násilia.


19. okt
Barbora Jakobsen

Barbora Jakobsen je psychoterapeutkou v Nórsku.


19. okt

Blogy SME

  1. Michael Achberger: Takto môžete zdravo maškrtiť večer pri televízore
  2. Martina Paulenová: Noci s bábätkom
  3. Občianske združenie Ženské kruhy: Už v najbližších dňoch hrozí Slovensku poľská cesta
  4. Unicef Slovensko: Čo nám hovorí najnovšia správa UNICEF o psychickom zdraví detí a mladých ľudí
  5. Symptomedica: Krvácanie do tráviaceho traktu môže byť smrteľne nebezpečné.
  6. Martina Paulenová: Čo robia dvaja rodičia s dvoma deťmi na spoločnej materskej dovolenke?
  7. Michael Achberger: Zdravý životný štýl, vďaka ktorému priberáte
  8. SKU: Príbeh pedagogičky, ktorá chcela pracovať v školstve
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 488
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 15 184
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 10 520
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 283
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 721
  6. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 4 751
  7. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 569
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží 4 402
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu