Jeden zo špičkových tvorcov módnych odevov pre high society, nemecký návrhár Karl Lagerfeld, si zopakuje už pred šiestimi rokmi vyskúšaný model tvorby masového charakteru pre bežných smrteľníkov.
Po tom, čo v spomínanom prípade vytvoril kolekciu pre obchodnú sieť švédskej dvojice Hennes&Mauritz, známej aj na Slovensku pod označením H&M, zaviazal sa teraz vytvoriť kolekciu dámskych odevov pre newyorskú obchodnú sieť Macy's.
Lagerfeldom navrhnutý tovar by sa na pultoch predajní prevádzok tejto firmy, ktorá má oproti H&M predsa len o čosi náročnejšiu a finančne disponovanejšiu klientelu, mal objaviť na jeseň 2011. Predbežne nie sú známe žiadne podrobnosti o tejto kolekcii, ani jej cenový rámec, vyplýva z informácií magazínu People.
Šéf spomínanej newyorskej siete Terry Lundgren označil Karla Lagerfelda na stránkach odborného periodika WWD za osobnosť, ktorá zaujíma vo svete módy celkom špeciálne miesto, za ikonu a absolútneho modernistu.
Ako informoval denník The Independent, Lagerfeldove modely sa budú predávať v 250 predajniach siete Macy's a bude si ich možno zakúpiť aj cez internet.
Pojem "masstige", ktorý sa skladá zo slov masový trh (mass market) a prestíž (prestige) sa stal obľúbeným u viacerých módnych návrhárov a ich značiek. Mulbery spolupracuje s Target, Lanvin s H&M a Valentino s Gap.
Autor: nš