Ak by sme sa snažili prehodiť pár slov na tému tohto typu obuvi s anglicky hovoriacim človekom, asi by nám neporozumel, keby sme vo voľnom preklade označili túto obuv ako „frogs“. Celosvetovým termínom pre „žabky“ je slovo flip – flops. Preto ho v nasledujúcich riadkoch uprednostníme.
Kde sa vzali?
Už najstaršie svetové civilizácie používali termín flip – flops na označenie vtedy najrozšírenejšej remienkovej obuvi. Primitívna obuv je často vyobrazená na jaskynných maľbách pochádzajúcich z neskoršej doby kamennej. Najstaršie zachované sandále vyrobené z papyrusu a palmových listov si môžete pozrieť v Britskom múzeu, ak náhodou budete mať cestu okolo.
Každá dávno minulá civilizácia sa tvarom a štýlom flip – flopov v niečom líšila. Konkrétnym rozdielom bolo umiestnenie predeľovacieho remienka. Tak napríklad Gréci ho mali za veľkým palcom, Rimania za druhým prstom a obyvatelia Mezopotámie až za tretím prstom.
Flip – flop boom

V päťdesiatych rokoch minulého storočia zažili flip – flopy prvý celosvetový boom, a stali sa symbolom bezstarostného Californského plážového života.
Tak ako sa jeansy stali súčasťou každodenného oblečenia Američanov všetkých vrstiev, stali sa aj flip – flopy neodmysliteľným doplnkom outfitov. Ich popularita ešte vzrástla odkedy ich začali nosiť supermodelky ako Kate Moss a prešli sa v nich aj po červenom koberci.
Je z čoho vyberať
A naozaj. Môžete si vybrať s nespočetného množstva farebných a tvarových prevedení za pár eur, ale nikto, snáď okrem vášho bankového účtu, vám nezabráni dopriať si flip – flopy posiate Swarovski kryštálmi za približne 150 dolárov. Ani módni návrhári na nich nepozabudli, a preto ak máte niekoľko tisíc eur nazvyš, môžete si zadovážiť nejaké aj napríklad od Jeana – Paula Gaultiera.
Ak ste skôr športový typ, značky ako Reebok, Nike, Addidas alebo Puma si pre vás každú sezónu pripravia kolekcie inovatívnych športových tvarov.

Štatistiky nepustia
Keď premeníme obľúbenosť flip – flopov na konkrétne čísla zistíme, že napríklad v Amerike sa ročne predá približne 20 miliónov párov s cenou pod 50 dolárov, čo tvorí asi 10% celkového predaja obuvi podobnej ceny. Sú to dosť ohromujúce čísla.
Čo k tomu viac dodať? Užite si ešte čo najviac pohodlnej ľahkej a vzdušnej obuvi, pretože v zime budeme len spomínať v hrubých čižmách.