V rodinách s deťmi vedú pomarančové a čokoládové príchute

V slovenských domácnostiach s deťmi do 14 rokov vedú potraviny s pomarančovou a čokoládovou príchuťou. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia v rámci panelu Consumer Tracking, do ktorého je aktívne zapojených 1500 slovenských domácností.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

Pomarančová príchuť víťazí pri nápojoch, avšak s výnimkou nealkoholických sýtených, pri mliečnych výrobkoch je to čokoláda a jahoda. Pomarančová príchuť jednoznačne vedie pri džúsoch, vodách a sirupoch. Za touto príchuťou nasleduje v prípade džúsov multivitamín a jablko, v prípade sirupov lesné ovocie a jahoda a z príchutí vôd obsadili druhé a tretie miesto citrón a bylinky. Výnimkou sú sýtené nealkoholické nápoje, kde je na jednotke colová príchuť. Pomaranč je až na dvojke, za ním nasleduje citrón.

Z mliečnych výrobkov slovenské rodiny s deťmi kupujú najviac čokoládové mliečne dezerty a takto ochutené mlieko, prípadne kakao. Pri kyslomliečnych nápojoch a jogurtoch zas vedie jahodová príchuť. Ďalšou vyhľadávanou zmesou je vanilka. "Spotreba jogurtov v slovenských domácnostiach v prvom polroku 2010 pri porovnaní s predchádzajúcim rokom zostala stabilná. Situácia sa však líši pri ostatných spomínaných mliečnych výrobkoch: zatiaľ čo kyslomliečne nápoje na trhu strácali kvôli zníženej nákupnej intenzite, mliečne dezerty posilnili tým, že si ich kupovalo viac ľudí, dokonca aj oveľa intenzívnejšie.

Čo sa týka nápojov, v prvom polroku 2010 stratili svojich kupujúcich nealkoholické sýtené nápoje a to najmä limonády, pričom sa znížil aj priemer nákupov limonád na jednu domácnosť. Na druhej strane nových priaznivcov získali džúsy, ktorí si ich kupovali aj vo väčších množstvách,“ popísal trendy v spotrebe domácností za prvý polrok 2010 Ladislav Csengeri z oddelenia Consumer Tracking spoločnosti GfK Slovakia.

Agentúru SITA informovala Daniela Čekovská zo spoločnosti GfK Slovakia.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 490
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 991
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 282
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 327
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 478
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 2 048
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 2 011
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 772
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 736
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 294