SME

V rodinách s deťmi vedú pomarančové a čokoládové príchute

V slovenských domácnostiach s deťmi do 14 rokov vedú potraviny s pomarančovou a čokoládovou príchuťou. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia v rámci panelu Consumer Tracking, do ktorého je aktívne zapojených 1500 slovenských domácností.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

Pomarančová príchuť víťazí pri nápojoch, avšak s výnimkou nealkoholických sýtených, pri mliečnych výrobkoch je to čokoláda a jahoda. Pomarančová príchuť jednoznačne vedie pri džúsoch, vodách a sirupoch. Za touto príchuťou nasleduje v prípade džúsov multivitamín a jablko, v prípade sirupov lesné ovocie a jahoda a z príchutí vôd obsadili druhé a tretie miesto citrón a bylinky. Výnimkou sú sýtené nealkoholické nápoje, kde je na jednotke colová príchuť. Pomaranč je až na dvojke, za ním nasleduje citrón.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Z mliečnych výrobkov slovenské rodiny s deťmi kupujú najviac čokoládové mliečne dezerty a takto ochutené mlieko, prípadne kakao. Pri kyslomliečnych nápojoch a jogurtoch zas vedie jahodová príchuť. Ďalšou vyhľadávanou zmesou je vanilka. "Spotreba jogurtov v slovenských domácnostiach v prvom polroku 2010 pri porovnaní s predchádzajúcim rokom zostala stabilná. Situácia sa však líši pri ostatných spomínaných mliečnych výrobkoch: zatiaľ čo kyslomliečne nápoje na trhu strácali kvôli zníženej nákupnej intenzite, mliečne dezerty posilnili tým, že si ich kupovalo viac ľudí, dokonca aj oveľa intenzívnejšie.

Čo sa týka nápojov, v prvom polroku 2010 stratili svojich kupujúcich nealkoholické sýtené nápoje a to najmä limonády, pričom sa znížil aj priemer nákupov limonád na jednu domácnosť. Na druhej strane nových priaznivcov získali džúsy, ktorí si ich kupovali aj vo väčších množstvách,“ popísal trendy v spotrebe domácností za prvý polrok 2010 Ladislav Csengeri z oddelenia Consumer Tracking spoločnosti GfK Slovakia.

SkryťVypnúť reklamu

Agentúru SITA informovala Daniela Čekovská zo spoločnosti GfK Slovakia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  4. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  5. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  6. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 814
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 662
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 445
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 7 690
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 650
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 300
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 561
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 519
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu