Za absolvovanie preventívno-vzdelávacej akcie pre žiakov 1. stupňa získala diplom, agentúru SITA o tom informoval hovorca telekomunikačného úradu Roman Vavro. Preventívno-vzdelávacia akcia úradu je súčasťou projektu vzdelávania užívateľov telekomunikačných služieb.
Žiaci prvého stupňa Základnej školy na Jesenského 6 v Bratislave absolvovali vyučovaciu hodinu, na ktorej sa na úvod dozvedeli, čím sa zaoberá telekomunikačný úrad. V následnej diskusii postupne rozobrali otázky ako správne telefonovať, dôvody ochrany telefónu pred vodou, prachom a nárazom. Riešili modelové situácie ako napríklad kam volať v núdzi, ako volať na čísla rôznych súťaží, čo robiť s neprijatými hovormi z neznámych čísel a podobne. Naučili sa, kedy a kam nevolať, prečo neodpovedať na telefonické otázky cudzích ľudí, prečo nedávať svoje číslo cudzím osobám či prečo nepožičiavať telefón. V závere vyučovacej hodiny si informácie zopakovali. Učitelia sa pri vyučovaní iných predmetov k vedomostiam o správnom telefonovaní vrátili a upevnili ich napríklad tým, že žiaci kreslili núdzové situácie, ktoré možno nahlásiť na čísle 112.
Telekomunikačný úrad začal projekt vzdelávania užívateľov telekomunikačných služieb v roku 2009. Verejnosť sa snaží informovať cez médiá, žiakov a študentov najmä formou riadených diskusií, prednášok a prostredníctvom príspevkov v študentských médiách. Realizácia projektu si nevyžaduje žiadne dodatočné financie zo štátneho rozpočtu, dodal hovorca a vedúci projektu telekomunikačného úradu Vavro.