Lákavé zľavy v obchodoch sú často podmienené rôznymi ústupkami od spotrebiteľov. Najlepším príkladom je skrátená reklamačná lehota na výrobky z výpredaja, prípadne vôbec žiadna. Platí však, že bez ohľadu na výšku zľavy sa na výpredajový tovar vzťahujú rovnaké podmienky ako na tovar, ktorý do výpredaja obchod nezaradil.
Na každý nový výrobok je záručná lehota 24 mesiacov od jeho kúpy a prevzatia. Pri veciach dlhodobého používania, ako je televízor, práčka či umývačka riadu, môže predajca záručnú lehotu predĺžiť.
Ak vo výpredaji obchodník ponúka použitý tovar, napríklad počítač vystavený v predajni, musí na neho tiež poskytnúť záručnú lehotu. Tá môže byť kratšia ako 24 mesiacov. „Nesmie byť kratšia ako 12 mesiacov," upozorňuje Helena Homolová zo Slovenskej obchodnej inšpekcie.
Predajca môže vo výpredaju ponúkať aj neúplný tovar, či tovar s chybou. Ak sa rozhodnete pre kúpu takéhoto výrobku, musí vám jasne vyznačiť na doklad o kúpe alebo záručný list, čo výrobku chýba, alebo čo je na výrobku poškodené. Na túto chybu sa potom reklamácia nevzťahuje.
K výrobkom, ktorým na predajnej ploche chýba návod alebo popis, by ste mali dostať informácie o ich vlastnostiach, o spôsobe použitia, montáže a údržby a tiež o nebezpečenstve, ktoré môže vyplynúť z jeho nesprávneho použitia alebo údržby.
Keď sa rozhodnete pre kúpu výpredajového tovaru a ten bude predajca ponúkať s výraznou zľavou len pre chybu alebo neúplnosť, môžete si ho vyskúšať. V prípade elektroniky má väčšina predajcov samostatný skúšobný pult. Ak by sa vám tovar vyskúšať nepodarilo, môžete ho vyskúšať hneď, ako ho prinesiete domov. Prípadné zistené nedostatky by ste potom mali bezodkladne reklamovať.