Mám istotu, že vo výpredajoch kúpim tovar skutočne so zľavou, ktorú obchodník v predajni uvádza?
Tentoraz sa počíta s tým, že minú ďalšie, lebo neodolajú nízkym cenám.
Za „výpredajmi" stojí vždy marketing a nie snaha ponúknuť atraktívny tovar. Obchodníci sa potrebujú zbaviť potravín a výrobkov s obmedzenou lehotou použiteľnosti a tiež tovaru, ktorý by zostal na sklade do budúcej sezóny. Takýchto tovarov je však obmedzené množstvo a tak pre „megavýpredaje" musia spraviť podstatne viac. Neraz aj zavádzať.
Nekupujte tovar, ktorý nepotrebujete. Pri potravinách je zvykom kombinovať rôzne druhy výrobkov do „akciových balíčkov", kde si so zaujímavým produktom vložíte do košíka aj to, čo nepotrebujete. Sledovať sa vyplatí nielen ceny jednotlivých tovarov, ale aj údaje o spotrebe.

Zvlášť pri tovaroch, ktoré po zvyšok roka na regáli nenájdete. Nekupujte viac, ako ste plánovali. Ak vám predajca ponúka zvýhodnené balenie troch či viacerých kusov toho istého tovaru, chce mať istotu, že v predajni necháte viac peňazí bez ohľadu na to, aká je vaša skutočná potreba.
Visačky s veľkými percentuálnymi zľavami nie vždy hovoria pravdu. Môže sa stať, že tovar kúpený s 50percentnou zľavou kúpite inde za štandardnú cenu lacnejšie. Vyhýbať sa treba aj spotrebiteľským boxom s jednoeurovými cenami - kvalita tovaru neraz nezodpovedá jeho cene.
Najlepšie urobíte, ak si pred pokladňou spravíte malú rekapituláciu. Kým stojíte v dlhom rade, z košíka môžete vybrať všetko, čo by ste do neho inak nevložili. Lákavé cenovky a visačky s veľkými percentami sú mimo vášho pohľadu.