V projekte staznosti.sme.sk registrujeme opakujúce sa sťažnosti, ktoré odhaľujú tých obchodníkov, ktorí sa na trhu nesprávajú korektne. Zväčša ide vždy o tie isté firmy, ktoré odhalené problémy riešia s rôznym prístupom.
Najčastejšie sa skloňuje internetový obchod Pixmania.sk, ktorý má aktuálne 23 sťažností. Sídlo firmy je problém podľa väčšiny sťažovateľov, pretože čokoľvek chce zákazník reklamovať, musí tovar posielať do Francúzska. E-shop má zákaznícke centrum, ktoré pokrýva celú Európu, preto sa stáva terčom výčitiek nejedného z nich.
Pravidelne sa objavujú sťažnosti na internetovú lekáreň medi-shop.sk, ktorú prevádzkuje český koncern EULEK. V deviatich sťažnostiach sa čitatelia zhodujú, že komunikácia s firmou je problematická. Nejednému mešká platba za vrátený, či nedoručený tovar. Peniaze za reklamácie, nedoručený alebo vymenený tovar netrápia len ju. Podobné skúsenosti majú sťažovatelia aj s obchodom www.dunaj.sk, či www.shopcenter.sk.
Pri viacerých internetových obchodoch, ako Pixmánia, Gorila.sk, medi-shop.sk, sa objavujú problémy s dostupnosťou tovaru. "Keď som si tovar objednával, na stránke bolo uvedené, že ho majú na sklade. O niekoľko hodín mi prišiel e-mail, že na tovar musím čakať týždeň," píše jeden zo zákazníkov. Viacerí čitatelia v sťažnostiach poukazujú na to, že systém zobrazovania dostupnosti tovaru je neprehľadný, čo vytvára zbytočné otázky o korektnosti internetových obchodov.
Diskutabilné v prípade internetu sa môžu stať výpredajové akcie. V prípade kamenných obchodov si vie zákazník rýchlo a ľahko overiť, či na daný tovar bola alebo prebieha akcia. S internetovými obchodmi to nie je také jednoduché. Svoje vie o tom aj čitateľka Martina Pinterova, ktorá si objednala v e-shope Hej.sk sklokeramickú varnú dosku za akciovú cenu, firma podľa nej neskôr tvrdila, že žiadnu akciu nemala. Po zaslaní sťažnosti ponúkli zákazníčke kompenzáciu v podobe zľavy, ktorú prijala.
Pri tovaroch z e-shopu sa môžu vyskytnúť malé chyby, ktoré by ste v prípade kamenného obchodu riešili na mieste. Keď k tovaru chýba návod v Slovenčine, je daňou za pohodlný a rýchly nákup, že naň musíte čakať aj dva týždne. Takúto skúsenosť má napríklad čitateľ Peter v e-shope www.bestcena.sk.
Pestrú ponuku sťažností na e-shopy dopĺňajú referencie s Ticketportalom. Ani jeden sa však netýka priamo rezervačného alebo nákupného systému web stránky. Vo väčšine problémov sa jedná o sťažnosti na jednotlivých organizátorov, ktorých si zákazníci mýlia so samotným Ticketportalom.
Jednu sťažnosť má aj internetové kníhkupectvo Martinus.sk ešte z februára, keď zákazník nebol spokojný s termínom dodania tovaru.