Čo robiť, ak čosi nie je v poriadku?

Aj pri najväčšej snahe predávajúceho sa môže stať, že s tovarom, ktorý ste si zakúpili cez internet nebudete spokojní. Môže to mať dve príčiny. Vysnívaný tovar, ktorý sa vám dostane do rúk vyzerá inak ako ste si predstavovali, alebo výrobca urobil chybu a

(Zdroj: Stock.XCHNG)

dodal na trh produkt, ktorý nie je úplne funkčný. Ako z takýchto situácií vykorčuľovať? Pravidlá hry sú jasné a stoja na strane spotrebiteľa.

Doprava nie je bez chýb

Ak vám doručovateľ prinesie poškodenú škatuľu, alebo nájdete v zásielke tovar poškodený prepravou, chybu treba hlásiť nielen predávajúcemu, ale aj prepravnej spoločnosti. Práve tá bude situáciu riešiť úhradou škody. Najčastejšie z poistného, ktoré je súčasťou prepravných služieb. Ak existuje čo i len náznak poškodenia, lepšie je spísať nedostatky priamo pri doručení – za prítomnosti špeditéra.

Ponuky niekedy klamú

Nákupy cez internet sa nápadne podobajú tým katalógovým. Ak tovar kupujete iba podľa obrázkov a popisu, môže sa stať že nezodpovedá vašim predstavám. Prekvapiť vás môže jeho farebnosť, materiál z ktorého je vyrobený, kvalitou spracovania vás môže dokonca sklamať úplne. Preto má kupujúci právo takýto tovar vrátiť do 7 dní späť predajcovi. Ak o tejto možnosti predajca na svojom webe neinformuje, lehota začína plynúť od momentu, kedy sa o nej dozviete.

Na túto možnosť je dobré myslieť už v momente rozbaľovania. Nepoškodený tovar v kompletnom obale sa vracia omnoho jednoduchšie, ako poškodený bez pôvodnej škatule. Ak vám predajca bude vracať peniaze, bude namietať že časť z nich musel minúť na uvedenie tovaru do pôvodného stavu. Odrátať môže aj cenu spotrebného materiálu, akým je napríklad náplň tlačiarne. Peniaze však musí vrátiť vždy do 30 dní.

Výnimkou je tovar chránený autorskými právami. Akonáhle odbalíte škatuľu so softvérom, alebo vybalíte z obalu DVD nosič alebo CD s hudobnými nahrávkami, predajcovi ich už vrátiť nesmiete. A to aj v prípade, ak sa na nosiči nachádza inštalačný balík v rovnakom rozsahu ako na internete a pomocou priloženého kľúča ste ho neaktivovali.

Záruku vám dáva predajca

Vraví sa, že čo sa môže pokaziť, to sa aj pokazí. Preto by ste mali vedieť o spôsobe riešenia reklamácií skôr, ako čosi kúpite. Všetko by ste sa mali dočítať v obchodných podmienkach internetovej predajne. Nešťastná náhoda môže výhodný nákup predražiť natoľko, že budete v strate.

Niektoré firmy sú ústretové. Stačí objednať špedičnú firmu a tá na náklady predajcu vyzdvihne pokazený tovar priamo u vás. Iné vás odkážu na zmluvné autorizované servisy, alebo vás nechajú na vaše náklady doručiť tovar do svojej predajne. Vo všetkých prípadoch vás kryje lehota, ktorá nesmie byť kratšia ako 24 mesiacov.

Pozor však na špecifiká. Pri spotrebičoch, ktoré nie sú vybavené elektrickou zástrčkou môže od vás predajca vyžadovať pri reklamácii protokol o inštalácii oprávnenou osobou. Podobné podmienky sa môžu objaviť aj pri iných špecifických situáciách.

Nástrahy, o ktorých možno neviete

Všetky spomínané garancie pripadajú do úvahy iba vtedy, ak kupujete tovar od predajcu, ktorý pôsobí na našom domácom trhu ako riadna registrovaná firma. Ak ide o zahraničný subjekt pôsobiaci za hranicami, riadiť sa musíte podľa pravidiel platných v krajine obchodníka. A ak zvážite, že budete musieť tovar posielať do cudziny, môže to byť problém.

Na druhé úskalie narazia podnikatelia. Zákon chráni iba koncových spotrebiteľov. Ak sa rozhodnete kupovať vybavenie do svojej kancelárie, alebo tovar, ste mimo hru.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 812
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 947
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 563
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 225
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 127
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 092
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 620
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 443
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 305
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 201

Téma: E-shopy


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Slobodné a rozvedené matky sú moderné vdovy, tvrdia Kotlebovci

Kotlebovci cielia na zraniteľné skupiny s najväčšími finančnými problémami.

PLUS

Kto bol záhadný génius Jan Blažej Santini, staviteľ barokovej gotiky

Pompéznosť, lesk a gestá vyvažovala zanietená zbožnosť. Do Čiech ju priniesol velikán dávnej architektúry.

Neprehliadnite tiež

Čo vás čaká v novom čísle magazínu smeŽeny

V najnovšom čísle nájdete rozhovor s terapeutkou Katarínou Sipos o tom, ako rodičia vplývajú na správanie a zmýšľanie svojich detí.

Návrhári o ekológii v móde: Je trvalá udržateľnosť budúcnosťou?

Desať známych mien slovenskej módy prezradilo, čo si myslia o ekologickom módnom biznise.

Päť tipov na rýchle recepty s maslovou tekvicou

Tekvica je symbolom jesene. Jej využitie v kuchyni môže byť naozaj pestré.