SME

Čo si obuť do auta?

Aj za volantom je miesto na módu, hlavné slovo má ale bezpečnosť. Zásada číslo jeden je nepostaviť neprekonateľnú bariéru medzi nohy a pedále.

Za ideálnych podmienok a v ideálnom svete nosia ideálne šoférky nízku pevnú obuv s mäkšou podrážkou. Tenisky, nízke kožené topánky a mokasíny patria do kategórie najlepších, pre svoje neveľké rozmery, nízku pätu a pevné spojenie s nohou. Nehodia sa však ku všetkému, a to je hlavný problém.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako skĺbiť módu a šoférovanie, a podriadiť jedno druhému? Hlavné slovo má bezpečnosť, preto móda musí ustúpiť, hoci kompromisy sú pri moderných autách a topánkach menšie než v minulosti. Hlavné je nepostaviť neprekonateľnú bariéru medzi nohy a pedále.

SkryťVypnúť reklamu

1. Šľapky s rezervou


Sandále s remienkami pevne pritiahnutými k nohe v teple neprekážajú a dávajú pocit lepšej kontroly nad pedálmi. Najmä ak podrážka neuteká spod päty. Naopak, plážové šľapky netlačia pätu, môžu sa ľahko vyzuť a spadnúť pod pedále. Sú nebezpečnejšie ako vysoké podpätky. Menším zlom sú ortopedické a anatomicky tvarované šľapky.

2. Bez hrubej podrážky


S pohodlným ovládaním pedálov sa priečia extrémne hrubé drevené podrážky, ktoré udávajú módny trend. Vo všeobecnosti platí zásada, že čím viac materiálu je okolo nohy a pod ňou, tým väčšia bariéra je medzi šoférkou a autom. Trekingové topánky a vibramy sú síce pevné, ale uberajú cit. Doprajte si aspoň raz ten oslobodzujúci pocit šoférovania na boso. Budete v pedáloch cítiť auto tak, akoby to bola vaša súčasť. Revúci motor pri pohýnaní nemusí znamenať nešikovnosť šoférky, iba necitlivú hrubú podrážku na plynovom pedáli. Z tohto pohľadu nemusia byť vysoké podpätky hodné zatratenia.

SkryťVypnúť reklamu

3. Na vysokej nohe


Pre istotu treba hneď na začiatku zo šoférovania bez výnimky vyškrtnúť najhoršiu možnú kombináciu: voľnú pätu v šľapkách na vysokom podpätku. Šoférovanie v podpätkoch sa stalo bežnou súčasťou praxe a sú ženy, ktoré si inak jazdu nevedia predstaviť. Ideálna vysoká obuv za volant je lodičkového typu. Základom je pevná päta a upravená pozícia sedadla. Šoférovanie v podpätkoch má však aj jednu nespornú výhodu. Podpätky topánok sa rýchlo ošúchajú a je dôvod kúpiť nové a modernejšie.

4. Pozornosť nad obuv


Rezervné topánky na šoférovanie patrili k dobrým mravom správnych šoférok. Dnes už nie sú nutnosťou. Viac ako typ obuvi je dôležitejšia pozornosť za volantom. Ak sa venujete líčeniu, telefonovaniu alebo čomukoľvek, čo nesúvisí s riadením auta, môžete mať aj pretekárske topánky a pred rozbitým predkom v rannej špičke vás nezachránia. V konečnom dôsledku, správne topánky nesmú v akejkoľvek situácii za volantom vyvolať obmedzujúci pocit.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  6. Keď sa z brigády stane kariéra
  7. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 10 390
  2. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 6 318
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 5 619
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 560
  5. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 2 304
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 195
  7. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 1 740
  8. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 1 497
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Matúš Radusovsky: Bezpečnosť medu: Pravda o teple, kove a skladovaní
  2. Igor Múdry: Kyslá kapustička
  3. Matúš Radusovsky: Nie je med ako med: v rozmanitosti sa skrýva jeho sila
  4. Zdravotní Klauni: Zdravotná klaunka: Keď si nasadíme na tvár červený nos, pozeráme sa na svet inak
  5. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  6. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  7. Tomáš Mikloško: 8 prekvapivých faktov o vzťahoch, ktoré zmenia váš pohľad na lásku
  8. Zdravotní Klauni: Otec, bezpečný prístav dieťaťa v nemocnici
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 18 221
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 368
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 330
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 657
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 616
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 9 596
  7. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 7 938
  8. Marian Faktor: Pravda o tom, kto zderie pracujúcich a kde naozaj skončia ich zdravotné odvody 4 843
  1. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  2. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  3. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  4. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  5. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  6. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  7. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  8. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu