Automobilky majú aj krízu riaditeľov

Technická univerzita vo Viedni a STU v Bratislave sa spojili pri projekte vytvoriť MBA štúdium automobilového priemyslu. O jeho náplni sme hovorili s JÁNOM LEŠINSKÝM, akademickým riaditeľom pre toto štúdium za STU.



Ako k tomu došlo, že sa toto štúdium rozbieha?

„Iniciatíva na spoluprácu dvoch najväčších technických univerzít v Rakúsku a na Slovensku vznikla v lete roku 2006 na pôde Automobilového klastra viedenského regiónu. Táto organizácia má viac ako 100 členov - rakúskych automobilových firiem od malých až po finálnych výrobcov. Výhodou bolo, že Technická univerzita Viedeň má už niekoľko MBA programov a STU v Bratislave má zase potrebných expertov, kontakty na mnohé automobilové spoločnosti v strednej Európe. Projekt je finančne podporený programom cezhraničnej spolupráce Slovensko – Rakúsko.“

Chýbajú automobilovému priemyslu manažéri?

„Áno, prieskum ešte v roku 2007 ukázal, že jeho ďalší rozvoj je limitovaný nedostatkom kvalifikovaných top manažérov. Dnes sa ešte výraznejšie ukazuje kríza riaditeľov.“

Kto sa o toto štúdium môže uchádzať?

„Master of Business Administration je štúdium určené pre perspektívnych vedúcich pracovníkov automobilového priemyslu. Záujemcovia musia byť absolventmi najmenej prvého stupňa vysokoškolského štúdia, u nás je to bakalárske s dvojročnou praxou.“

Aké musia splniť podmienky?

„Podmienkou je aj aktívna znalosť angličtiny na úrovni umožňujúcej aktívne sa zapojiť do štúdia, ktoré prebieha v tomto jazyku. Konečný výber účastníkov sa robí po prijímacom pohovore s akademickými riaditeľmi Technickej univerzity Viedeň a STU Bratislava.“

Ako bude prebiehať?

„Vyučovanie je v blokoch – približne v mesačných odstupoch sa študujúci stretnú s pedagógmi na štyri dni – od štvrtka do nedele. Jeden blok najčastejšie obsahuje prednášky, semináre, diskusie a prácu na vlastných projektoch podľa zadaní. Večer sú diskusie s prizvanými expertmi podľa témy bloku. Do plánu sú zaradené aj návštevy podnikov a skúškové dni. Študenti majú priebežnú podporu učiteľov pomocou e-learningového prostredia.“

Aký bol záujem u nás?

„Niektorých záujemcov odradila časová, iných finančná náročnosť štúdia. Získať titul MBA je lákavé, ale bez podpory zamestnávateľa skoro nemožné. Z 23 študentov prvého ročníka je najviac účastníkov z Rakúska. Zo Slovenska máme šesť študentov, ostatní sú z Nemecka, Poľska, Talianska, dokonca z Mexika, Kanady a Egypta. Záujem prejavili aj dve ženy a boli úspešné.“

Ako sa na štúdiu podieľajú automobilky?


„Zo slovenských spoločností sú tam zástupcovia od finálnych výrobcov až po dodávateľov výrobkov a konzultačnej spoločnosti. Z Rakúska sú to najmä zamestnanci veľkých výrobcov modulov a systémov. Z ďalších krajín sú pracovníci globálnych finálnych výrobcov a dodávateľov.“

Ako sa za štúdium platí?

„Možno naň získať štipendium Centrope 10-tisíc eur, ktoré dostali študenti zo Slovenska a Rakúska. Špeciálne štipendium časopisu Automobil Produktion získal ako jediný Michal Matušek zo Žiliny.“

Kedy sa môžu hlásiť ďalší záujemcovia?


„Od septembra 2009.“

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 667
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 670
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 447
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Frida Kahlo: K nešťastiu v živote mala svojský prístup, dávala ho na plátno

Mexická maliarka je dodnes legendou, dokázala konkurovať mužom a vysporiadať sa s osudovými ranami vďaka maľovaniu.

Líčenie na rande: Ako na dokonalý mejkap v troch krokoch

Niekedy je nadmerná snaha skôr na škodu, poradíme vám, ako sa nalíčiť v správnej miere.

Kokteil pre imunitu: Sedem spôsobov ako ju podporiť

Aké vitamíny a doplnky by ste mali vyskúšať, poradí farmaceutka.

Vybrali sme desať receptov na vegánske zákusky

Aj vy máte problém zohnať maslo a vajcia? Inšpirujte sa našimi tipmi na koláče a zákusky, v ktorých ich nebudete potrebovať.