Automobilky majú aj krízu riaditeľov

Technická univerzita vo Viedni a STU v Bratislave sa spojili pri projekte vytvoriť MBA štúdium automobilového priemyslu. O jeho náplni sme hovorili s JÁNOM LEŠINSKÝM, akademickým riaditeľom pre toto štúdium za STU.



Ako k tomu došlo, že sa toto štúdium rozbieha?

„Iniciatíva na spoluprácu dvoch najväčších technických univerzít v Rakúsku a na Slovensku vznikla v lete roku 2006 na pôde Automobilového klastra viedenského regiónu. Táto organizácia má viac ako 100 členov - rakúskych automobilových firiem od malých až po finálnych výrobcov. Výhodou bolo, že Technická univerzita Viedeň má už niekoľko MBA programov a STU v Bratislave má zase potrebných expertov, kontakty na mnohé automobilové spoločnosti v strednej Európe. Projekt je finančne podporený programom cezhraničnej spolupráce Slovensko – Rakúsko.“

Chýbajú automobilovému priemyslu manažéri?

„Áno, prieskum ešte v roku 2007 ukázal, že jeho ďalší rozvoj je limitovaný nedostatkom kvalifikovaných top manažérov. Dnes sa ešte výraznejšie ukazuje kríza riaditeľov.“

Kto sa o toto štúdium môže uchádzať?

„Master of Business Administration je štúdium určené pre perspektívnych vedúcich pracovníkov automobilového priemyslu. Záujemcovia musia byť absolventmi najmenej prvého stupňa vysokoškolského štúdia, u nás je to bakalárske s dvojročnou praxou.“

Aké musia splniť podmienky?

„Podmienkou je aj aktívna znalosť angličtiny na úrovni umožňujúcej aktívne sa zapojiť do štúdia, ktoré prebieha v tomto jazyku. Konečný výber účastníkov sa robí po prijímacom pohovore s akademickými riaditeľmi Technickej univerzity Viedeň a STU Bratislava.“

Ako bude prebiehať?

„Vyučovanie je v blokoch – približne v mesačných odstupoch sa študujúci stretnú s pedagógmi na štyri dni – od štvrtka do nedele. Jeden blok najčastejšie obsahuje prednášky, semináre, diskusie a prácu na vlastných projektoch podľa zadaní. Večer sú diskusie s prizvanými expertmi podľa témy bloku. Do plánu sú zaradené aj návštevy podnikov a skúškové dni. Študenti majú priebežnú podporu učiteľov pomocou e-learningového prostredia.“

Aký bol záujem u nás?

„Niektorých záujemcov odradila časová, iných finančná náročnosť štúdia. Získať titul MBA je lákavé, ale bez podpory zamestnávateľa skoro nemožné. Z 23 študentov prvého ročníka je najviac účastníkov z Rakúska. Zo Slovenska máme šesť študentov, ostatní sú z Nemecka, Poľska, Talianska, dokonca z Mexika, Kanady a Egypta. Záujem prejavili aj dve ženy a boli úspešné.“

Ako sa na štúdiu podieľajú automobilky?


„Zo slovenských spoločností sú tam zástupcovia od finálnych výrobcov až po dodávateľov výrobkov a konzultačnej spoločnosti. Z Rakúska sú to najmä zamestnanci veľkých výrobcov modulov a systémov. Z ďalších krajín sú pracovníci globálnych finálnych výrobcov a dodávateľov.“

Ako sa za štúdium platí?

„Možno naň získať štipendium Centrope 10-tisíc eur, ktoré dostali študenti zo Slovenska a Rakúska. Špeciálne štipendium časopisu Automobil Produktion získal ako jediný Michal Matušek zo Žiliny.“

Kedy sa môžu hlásiť ďalší záujemcovia?


„Od septembra 2009.“

Článok pokračuje pod video reklamou

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 692
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 716
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 962
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 438
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 570
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 561
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 525
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 490
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 014
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 659

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše. Boli sme u posledného grófa Šternberka

Súkromný hrad patrí takmer osemsto rokov jednému rodu.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Zuzana Smatanová: Pred koncertami v sebe občas musím zobudiť extroverta

Speváčka po rokoch príprav vydala nový album.

Začnem od zajtra: Čo robiť, keď chýba motivácia k pohybu

Dobrý pocit zo športu dosiahnete ľahšie, ako si myslíte.

Keď varí muž: Streetfood na mastnom papieri je hit. Právom?

Cez týždeň jedzte, čo chcete, ale v sobotu si uvarte zložité jedlo.