Automobilky majú aj krízu riaditeľov

Technická univerzita vo Viedni a STU v Bratislave sa spojili pri projekte vytvoriť MBA štúdium automobilového priemyslu. O jeho náplni sme hovorili s JÁNOM LEŠINSKÝM, akademickým riaditeľom pre toto štúdium za STU.



Ako k tomu došlo, že sa toto štúdium rozbieha?

„Iniciatíva na spoluprácu dvoch najväčších technických univerzít v Rakúsku a na Slovensku vznikla v lete roku 2006 na pôde Automobilového klastra viedenského regiónu. Táto organizácia má viac ako 100 členov - rakúskych automobilových firiem od malých až po finálnych výrobcov. Výhodou bolo, že Technická univerzita Viedeň má už niekoľko MBA programov a STU v Bratislave má zase potrebných expertov, kontakty na mnohé automobilové spoločnosti v strednej Európe. Projekt je finančne podporený programom cezhraničnej spolupráce Slovensko – Rakúsko.“

Chýbajú automobilovému priemyslu manažéri?

„Áno, prieskum ešte v roku 2007 ukázal, že jeho ďalší rozvoj je limitovaný nedostatkom kvalifikovaných top manažérov. Dnes sa ešte výraznejšie ukazuje kríza riaditeľov.“

Kto sa o toto štúdium môže uchádzať?

„Master of Business Administration je štúdium určené pre perspektívnych vedúcich pracovníkov automobilového priemyslu. Záujemcovia musia byť absolventmi najmenej prvého stupňa vysokoškolského štúdia, u nás je to bakalárske s dvojročnou praxou.“

Aké musia splniť podmienky?

„Podmienkou je aj aktívna znalosť angličtiny na úrovni umožňujúcej aktívne sa zapojiť do štúdia, ktoré prebieha v tomto jazyku. Konečný výber účastníkov sa robí po prijímacom pohovore s akademickými riaditeľmi Technickej univerzity Viedeň a STU Bratislava.“

Ako bude prebiehať?

„Vyučovanie je v blokoch – približne v mesačných odstupoch sa študujúci stretnú s pedagógmi na štyri dni – od štvrtka do nedele. Jeden blok najčastejšie obsahuje prednášky, semináre, diskusie a prácu na vlastných projektoch podľa zadaní. Večer sú diskusie s prizvanými expertmi podľa témy bloku. Do plánu sú zaradené aj návštevy podnikov a skúškové dni. Študenti majú priebežnú podporu učiteľov pomocou e-learningového prostredia.“

Aký bol záujem u nás?

„Niektorých záujemcov odradila časová, iných finančná náročnosť štúdia. Získať titul MBA je lákavé, ale bez podpory zamestnávateľa skoro nemožné. Z 23 študentov prvého ročníka je najviac účastníkov z Rakúska. Zo Slovenska máme šesť študentov, ostatní sú z Nemecka, Poľska, Talianska, dokonca z Mexika, Kanady a Egypta. Záujem prejavili aj dve ženy a boli úspešné.“

Ako sa na štúdiu podieľajú automobilky?


„Zo slovenských spoločností sú tam zástupcovia od finálnych výrobcov až po dodávateľov výrobkov a konzultačnej spoločnosti. Z Rakúska sú to najmä zamestnanci veľkých výrobcov modulov a systémov. Z ďalších krajín sú pracovníci globálnych finálnych výrobcov a dodávateľov.“

Ako sa za štúdium platí?

„Možno naň získať štipendium Centrope 10-tisíc eur, ktoré dostali študenti zo Slovenska a Rakúska. Špeciálne štipendium časopisu Automobil Produktion získal ako jediný Michal Matušek zo Žiliny.“

Kedy sa môžu hlásiť ďalší záujemcovia?


„Od septembra 2009.“

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 359
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 882
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 464
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 469
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 253
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 866
  7. Kam do tepla v januári? 2 064
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 861
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 690
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 002

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kuzminová: Presvedčila som sa, že chyba nie je v streleckej forme

Slovenská biatlonistka je bez stresu a vo väčšej pohode. V stíhacích pretekoch skončila jedenásta.

PLUS

Logopedička: Nikdy nie je neskoro odnaučiť sa ráčkovať

Detí s problémami je čoraz viac.

Neprehliadnite tiež

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď a nie je iba jedna

Aké sú motivácie tých, ktorí páchajú neveru a prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

Wellness cestovanie: Čo si pod novým trendom predstaviť?

Cestovanie, ktoré má v prvom rade priniesť oddych a očistu mysle, je staro-novou záležitosťou v inovatívnom šate.

Dolly Parton: Ako sa z obyčajného dievčaťa stala kráľovná country

Blýskavé kostýmy, výrazný mejkap, objemné platinové blond vlasy a typický „hrkálkový“ hlas, to všetko tvorí legendu country hudby.

Sedem malých predsavzatí pre vašu krásu

Toto je niekoľko drobností, ktoré môžeme urobiť, aby sme pomohli pleti či vlasom.

Desať receptov na muffiny

Jednoduché, zdravé aj rafinované recepty na koláčiky v košíčku.