Aj prácu kaderníka možno reklamovať

Ak po návšteve kaderníckeho salónu máte prázdnu peňaženku a domov by ste šli najradšej kanálom, môžete si za to samy.

Aj vy patríte medzi nešťastníčky, ktoré by sa po každej návšteve kaderníka najradšej plazili domov kanálmi? Môžete si za to samy.

dianev1.jpgVäčšina žien situáciu dôverne pozná. Najskôr nájdeme vhodný účes na stránkach magazínu, obrázok si starostlivo vystrihneme a hrdo ukážeme kaderníkovi. Ten naň blysne pohľadom, znalecky pokýva hlavou, zastrihá nožnicami... a zopakuje svoj obľúbený (a často jediný) strih. Katastrofu zavŕši fén a z vytúženého imidžu ležérnej študentky sa na nás zo zrkadla mračí prísna profesorka v rokoch. Na záver pridáme k platbe slušné prepitné a v bezpečnej vzdialenosti od salónu nasadíme na vlasy decentnú šiltovku, ktorú si ponecháme celé dva mesiace.

„Bohužiaľ, podobné skúsenosti nie sú u klientov vôbec zriedkavé. Nezlepšia sa dovtedy, pokým sa nezačnú na úroveň služieb sťažovať,“ konštatuje kaderník Marek Kopanica. „Je to jednoduché - ak neprejavíme nijaké výhrady, kaderník nemá motiváciu chodiť na školenia, kde by sa mohol naučiť nové strihy a techniky úpravy. Za dvojmesačný kurz, kde sa do účastníkov neustále lejú nové informácie a zručnosti, zaplatia zahraniční stylisti aj desaťtisíc eur. Na Slovensku nie sme ochotní investovať ani do jednodňového školenia za 130 eur. Kvalita kaderníckych služieb sa u nás preto pohybuje v začarovanom kruhu, za ktorý však môžu tak trochu aj zákazníci.“

Úvodné prípravy

Vieme sa sťažovať na nekvalitné topánky, v reštaurácii dokážeme vrátiť vlažnú polievku, no v kaderníckom salóne sa naša asertivita podozrivo vyparí. Vzhľadom na to, že výsledný efekt ovplyvní náš výzor a náladu na pekných pár mesiacov, je naše správanie pomerne absurdné.

„Množstvo nedostatkov sa dá zamaskovať, no pokazený účes len tak ľahko neskryjete. Navyše, zle zostrihaný alebo zničený vlas nám nenarastie za pár dní, ale za niekoľko mesiacov. To je, myslím, dosť dôvodov, aby sme sa o plánovanej zmene účesu s kaderníkom trochu porozprávali,“ hovorí Marek Kopanica. Vítané sú akékoľvek názorné ukážky v podobe fotiek a obrázkov, ktoré priblížia zákazníkovo želanie. Niekedy sú dokonca lepšie ako slovný opis, pri ktorom môže ľahko dôjsť k nedorozumeniu.

dianev3.jpg„Obrázok by však nemal slúžiť ako záväzný model, ale ako téma na otvorenú diskusiu,“ vysvetľuje Kopanica a dodáva: „Kaderník by mal klienta vypočuť, no mal by mu zároveň odporučiť, čo je pre neho vhodné a čo už nie. Často sa stáva, že stylista vyplní mechanicky zákazníkovo prianie, aj keď vie, že mu s najväčšou pravdepodobnosťou zničí vlasy. Takto by to fungovať rozhodne nemalo.“ Úvodná konzultácia by sa teda nemala odbiť vetou typu: ‚Tak, čo s tým chcete?‘ Naopak, dobrý kaderník by si mal na vypočutie klienta vyhradiť aspoň pár minút a komunikovať s ním aj počas úpravy účesu.

Účes ako projekt

„Nespokojnosť klienta sa dá vycítiť už z jeho správania. Ak sa začne napríklad mrviť na stoličke alebo si často upravuje účes a prehrabuje vlasy, je dobré na chvíľu prestať a porozprávať sa,“ hovorí Kopanica. „Ani ja nie som neomylný a tiež som zažil nepríjemné momenty. Raz som napríklad zle odhadol kvalitu vlasov a pri umývaní som si všimol, že namiesto zamýšľanej blond farby má klientka červený odtieň. Zákazníčke som sňal uterák, oboznámil ju so skutočnosťou a priznal som chybu. Za hodinu a pol z nej bola blondína s takým odtieňom, aký chcela mať pôvodne. Samozrejme, neplatila a dostala od nás zadarmo kozmetické produkty. Dotyčná dáma je stále mojou klientkou a dnes sa na príhode spolu smejeme.“

Netreba zabúdať, že nový účes je často výsledkom dlhšieho procesu. Pokým s ním nebudeme dokonale spokojné, vyžaduje viac než len jednu návštevu u kaderníka. „Nemôžem byť s klientkou neustále, a preto neviem, ako sa jej nový účes správa a aký má z neho celkový pocit, či je spokojná s dĺžkou, hustotou a podobne. Keď sa k nám vráti, podá mi potrebné informácie, ja, naopak, ponúknem riešenia a takýmto spôsobom vlasy doladíme až do dokonalosti,“ dodáva Marek Kopanica.

Aj vlasy sa dajú reklamovať

„Ak nebola služba poskytnutá kvalitne a chyba sa dá napraviť, spotrebiteľ má právo na jej bezplatné odstránenie,“ pripomína hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová. Výhrady treba tlmočiť kaderníkovi okamžite, pretože neskôr sa pochybenie dokazuje ťažšie.

„Záručná lehota na kadernícke služby nie je špeciálne upravená, preto platí všeobecná trojmesačná záruka na služby, ktorú stanovuje Občiansky zákonník. Poskytovateľ služby musí reklamáciu vybaviť bez zbytočného odkladu, to znamená najrýchlejšie po zistení chyby. Ak odmietne, spotrebiteľovi nezostáva nič iné, len sa obrátiť na súd. Dôkazné bremeno nesie zákazník, ktorý musí preukázať, že kadernícka služba bola poskytnutá nekvalitne. Pomôžu výpovede svedkov, fotografie zničených vlasov, prípadne odborný posudok dermatológa.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 799
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 099
  3. Od septembra opäť po starom 3 580
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 1 835
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 830
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 671
  7. Ako sme jazdili v socializme 1 533
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 282
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 141
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 115

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Aký bude svet po porážke Islamského štátu

Islamský štát sa prispôsobil územným stratám.

DOMOV

Gašpar zdržuje. Kočnerovho policajta neriešia

Policajný prezident tvrdil, že požiadal o správu, aby mohol zakročiť.

SVET

Bývalý populista Fico nás zradil, znie z Poľska aj Maďarska

Fico o budúcnosti v jadre EÚ hovoril už na jar, médiá si to nevšimli.

Neprehliadnite tiež

Ako si vybrať správny matrac? Toto si všímajte pri jeho kúpe

Čo si myslí ortopéd a odborník na matrace?

Modelka a herečka Kate Upton trénovala s mariňákmi

Známa blondínka sa rozhodla podporiť detroitských vojakov.

V afganskom Kábule sa konala najodvážnejšia módna prehliadka v dejinách

Organizátor Adžmal Hakíkí bol rozhodnutý akciu uskutočniť, aj keby na nej mal pri samovražednom útoku prísť o ruky aj nohy.

Legendárny zdvih z Hriešneho tanca: Hlavná herečka sa podelila o detaily z natáčania

Všetci dobre poznáme scénu, keď Baby namiesto sedenia v kúte vyskočí do náruče Patricka Swayzeho.