Aj prácu kaderníka možno reklamovať

Ak po návšteve kaderníckeho salónu máte prázdnu peňaženku a domov by ste šli najradšej kanálom, môžete si za to samy.

Aj vy patríte medzi nešťastníčky, ktoré by sa po každej návšteve kaderníka najradšej plazili domov kanálmi? Môžete si za to samy.

dianev1.jpgVäčšina žien situáciu dôverne pozná. Najskôr nájdeme vhodný účes na stránkach magazínu, obrázok si starostlivo vystrihneme a hrdo ukážeme kaderníkovi. Ten naň blysne pohľadom, znalecky pokýva hlavou, zastrihá nožnicami... a zopakuje svoj obľúbený (a často jediný) strih. Katastrofu zavŕši fén a z vytúženého imidžu ležérnej študentky sa na nás zo zrkadla mračí prísna profesorka v rokoch. Na záver pridáme k platbe slušné prepitné a v bezpečnej vzdialenosti od salónu nasadíme na vlasy decentnú šiltovku, ktorú si ponecháme celé dva mesiace.

„Bohužiaľ, podobné skúsenosti nie sú u klientov vôbec zriedkavé. Nezlepšia sa dovtedy, pokým sa nezačnú na úroveň služieb sťažovať,“ konštatuje kaderník Marek Kopanica. „Je to jednoduché - ak neprejavíme nijaké výhrady, kaderník nemá motiváciu chodiť na školenia, kde by sa mohol naučiť nové strihy a techniky úpravy. Za dvojmesačný kurz, kde sa do účastníkov neustále lejú nové informácie a zručnosti, zaplatia zahraniční stylisti aj desaťtisíc eur. Na Slovensku nie sme ochotní investovať ani do jednodňového školenia za 130 eur. Kvalita kaderníckych služieb sa u nás preto pohybuje v začarovanom kruhu, za ktorý však môžu tak trochu aj zákazníci.“

Úvodné prípravy

Vieme sa sťažovať na nekvalitné topánky, v reštaurácii dokážeme vrátiť vlažnú polievku, no v kaderníckom salóne sa naša asertivita podozrivo vyparí. Vzhľadom na to, že výsledný efekt ovplyvní náš výzor a náladu na pekných pár mesiacov, je naše správanie pomerne absurdné.

„Množstvo nedostatkov sa dá zamaskovať, no pokazený účes len tak ľahko neskryjete. Navyše, zle zostrihaný alebo zničený vlas nám nenarastie za pár dní, ale za niekoľko mesiacov. To je, myslím, dosť dôvodov, aby sme sa o plánovanej zmene účesu s kaderníkom trochu porozprávali,“ hovorí Marek Kopanica. Vítané sú akékoľvek názorné ukážky v podobe fotiek a obrázkov, ktoré priblížia zákazníkovo želanie. Niekedy sú dokonca lepšie ako slovný opis, pri ktorom môže ľahko dôjsť k nedorozumeniu.

dianev3.jpg„Obrázok by však nemal slúžiť ako záväzný model, ale ako téma na otvorenú diskusiu,“ vysvetľuje Kopanica a dodáva: „Kaderník by mal klienta vypočuť, no mal by mu zároveň odporučiť, čo je pre neho vhodné a čo už nie. Často sa stáva, že stylista vyplní mechanicky zákazníkovo prianie, aj keď vie, že mu s najväčšou pravdepodobnosťou zničí vlasy. Takto by to fungovať rozhodne nemalo.“ Úvodná konzultácia by sa teda nemala odbiť vetou typu: ‚Tak, čo s tým chcete?‘ Naopak, dobrý kaderník by si mal na vypočutie klienta vyhradiť aspoň pár minút a komunikovať s ním aj počas úpravy účesu.

Účes ako projekt

„Nespokojnosť klienta sa dá vycítiť už z jeho správania. Ak sa začne napríklad mrviť na stoličke alebo si často upravuje účes a prehrabuje vlasy, je dobré na chvíľu prestať a porozprávať sa,“ hovorí Kopanica. „Ani ja nie som neomylný a tiež som zažil nepríjemné momenty. Raz som napríklad zle odhadol kvalitu vlasov a pri umývaní som si všimol, že namiesto zamýšľanej blond farby má klientka červený odtieň. Zákazníčke som sňal uterák, oboznámil ju so skutočnosťou a priznal som chybu. Za hodinu a pol z nej bola blondína s takým odtieňom, aký chcela mať pôvodne. Samozrejme, neplatila a dostala od nás zadarmo kozmetické produkty. Dotyčná dáma je stále mojou klientkou a dnes sa na príhode spolu smejeme.“

Netreba zabúdať, že nový účes je často výsledkom dlhšieho procesu. Pokým s ním nebudeme dokonale spokojné, vyžaduje viac než len jednu návštevu u kaderníka. „Nemôžem byť s klientkou neustále, a preto neviem, ako sa jej nový účes správa a aký má z neho celkový pocit, či je spokojná s dĺžkou, hustotou a podobne. Keď sa k nám vráti, podá mi potrebné informácie, ja, naopak, ponúknem riešenia a takýmto spôsobom vlasy doladíme až do dokonalosti,“ dodáva Marek Kopanica.

Aj vlasy sa dajú reklamovať

„Ak nebola služba poskytnutá kvalitne a chyba sa dá napraviť, spotrebiteľ má právo na jej bezplatné odstránenie,“ pripomína hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová. Výhrady treba tlmočiť kaderníkovi okamžite, pretože neskôr sa pochybenie dokazuje ťažšie.

„Záručná lehota na kadernícke služby nie je špeciálne upravená, preto platí všeobecná trojmesačná záruka na služby, ktorú stanovuje Občiansky zákonník. Poskytovateľ služby musí reklamáciu vybaviť bez zbytočného odkladu, to znamená najrýchlejšie po zistení chyby. Ak odmietne, spotrebiteľovi nezostáva nič iné, len sa obrátiť na súd. Dôkazné bremeno nesie zákazník, ktorý musí preukázať, že kadernícka služba bola poskytnutá nekvalitne. Pomôžu výpovede svedkov, fotografie zničených vlasov, prípadne odborný posudok dermatológa.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  4. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 054
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 938
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 10 531
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 341
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 4 960
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 935
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 647
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 189
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 085
  10. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 039

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Rádiové dievčatá svietili v tme a zomierali. Firma o nich klamala

Maľovali ciferníky, advokáti ich nechceli brániť.

SPIŠ KORZÁR

Železničnú trať pri Krompachoch blokujú tony železa (fotogaléria)

Po vykoľajení vlaku je stále neprejazdná.

Neprehliadnite tiež

Vzťahová poradňa: Odkedy sa poznáme, klamem partnerovi o svojej práci

Klinická psychologička radí pri dvoch problémoch.

Ilustračné foto.

Mejkap do práce: Ako ho zvládnuť rýchlo a jednoducho

Zjednodušte si život a každodennú rannú rutinu.

Oľga Beständigová: Som silná, aj keď som podľahla závislosti

Úspešná krasokorčuliarka rozpráva o tanci na ľade aj o bulímii.

Rádiové dievčatá svietili v tme a zomierali. Firma o nich klamala

Maľovali ciferníky, advokáti ich nechceli brániť.

Rádiové továrne zamestnávali na maľovanie svietiacich ciferníkov najmä mladé ženy. Mnohé z nich boli tínedžerky.