Aj prácu kaderníka možno reklamovať

Ak po návšteve kaderníckeho salónu máte prázdnu peňaženku a domov by ste šli najradšej kanálom, môžete si za to samy.

Aj vy patríte medzi nešťastníčky, ktoré by sa po každej návšteve kaderníka najradšej plazili domov kanálmi? Môžete si za to samy.

dianev1.jpgVäčšina žien situáciu dôverne pozná. Najskôr nájdeme vhodný účes na stránkach magazínu, obrázok si starostlivo vystrihneme a hrdo ukážeme kaderníkovi. Ten naň blysne pohľadom, znalecky pokýva hlavou, zastrihá nožnicami... a zopakuje svoj obľúbený (a často jediný) strih. Katastrofu zavŕši fén a z vytúženého imidžu ležérnej študentky sa na nás zo zrkadla mračí prísna profesorka v rokoch. Na záver pridáme k platbe slušné prepitné a v bezpečnej vzdialenosti od salónu nasadíme na vlasy decentnú šiltovku, ktorú si ponecháme celé dva mesiace.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Bohužiaľ, podobné skúsenosti nie sú u klientov vôbec zriedkavé. Nezlepšia sa dovtedy, pokým sa nezačnú na úroveň služieb sťažovať,“ konštatuje kaderník Marek Kopanica. „Je to jednoduché - ak neprejavíme nijaké výhrady, kaderník nemá motiváciu chodiť na školenia, kde by sa mohol naučiť nové strihy a techniky úpravy. Za dvojmesačný kurz, kde sa do účastníkov neustále lejú nové informácie a zručnosti, zaplatia zahraniční stylisti aj desaťtisíc eur. Na Slovensku nie sme ochotní investovať ani do jednodňového školenia za 130 eur. Kvalita kaderníckych služieb sa u nás preto pohybuje v začarovanom kruhu, za ktorý však môžu tak trochu aj zákazníci.“

Úvodné prípravy

Vieme sa sťažovať na nekvalitné topánky, v reštaurácii dokážeme vrátiť vlažnú polievku, no v kaderníckom salóne sa naša asertivita podozrivo vyparí. Vzhľadom na to, že výsledný efekt ovplyvní náš výzor a náladu na pekných pár mesiacov, je naše správanie pomerne absurdné.

„Množstvo nedostatkov sa dá zamaskovať, no pokazený účes len tak ľahko neskryjete. Navyše, zle zostrihaný alebo zničený vlas nám nenarastie za pár dní, ale za niekoľko mesiacov. To je, myslím, dosť dôvodov, aby sme sa o plánovanej zmene účesu s kaderníkom trochu porozprávali,“ hovorí Marek Kopanica. Vítané sú akékoľvek názorné ukážky v podobe fotiek a obrázkov, ktoré priblížia zákazníkovo želanie. Niekedy sú dokonca lepšie ako slovný opis, pri ktorom môže ľahko dôjsť k nedorozumeniu.

dianev3.jpg„Obrázok by však nemal slúžiť ako záväzný model, ale ako téma na otvorenú diskusiu,“ vysvetľuje Kopanica a dodáva: „Kaderník by mal klienta vypočuť, no mal by mu zároveň odporučiť, čo je pre neho vhodné a čo už nie. Často sa stáva, že stylista vyplní mechanicky zákazníkovo prianie, aj keď vie, že mu s najväčšou pravdepodobnosťou zničí vlasy. Takto by to fungovať rozhodne nemalo.“ Úvodná konzultácia by sa teda nemala odbiť vetou typu: ‚Tak, čo s tým chcete?‘ Naopak, dobrý kaderník by si mal na vypočutie klienta vyhradiť aspoň pár minút a komunikovať s ním aj počas úpravy účesu.

Účes ako projekt

„Nespokojnosť klienta sa dá vycítiť už z jeho správania. Ak sa začne napríklad mrviť na stoličke alebo si často upravuje účes a prehrabuje vlasy, je dobré na chvíľu prestať a porozprávať sa,“ hovorí Kopanica. „Ani ja nie som neomylný a tiež som zažil nepríjemné momenty. Raz som napríklad zle odhadol kvalitu vlasov a pri umývaní som si všimol, že namiesto zamýšľanej blond farby má klientka červený odtieň. Zákazníčke som sňal uterák, oboznámil ju so skutočnosťou a priznal som chybu. Za hodinu a pol z nej bola blondína s takým odtieňom, aký chcela mať pôvodne. Samozrejme, neplatila a dostala od nás zadarmo kozmetické produkty. Dotyčná dáma je stále mojou klientkou a dnes sa na príhode spolu smejeme.“

Netreba zabúdať, že nový účes je často výsledkom dlhšieho procesu. Pokým s ním nebudeme dokonale spokojné, vyžaduje viac než len jednu návštevu u kaderníka. „Nemôžem byť s klientkou neustále, a preto neviem, ako sa jej nový účes správa a aký má z neho celkový pocit, či je spokojná s dĺžkou, hustotou a podobne. Keď sa k nám vráti, podá mi potrebné informácie, ja, naopak, ponúknem riešenia a takýmto spôsobom vlasy doladíme až do dokonalosti,“ dodáva Marek Kopanica.

Aj vlasy sa dajú reklamovať

„Ak nebola služba poskytnutá kvalitne a chyba sa dá napraviť, spotrebiteľ má právo na jej bezplatné odstránenie,“ pripomína hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová. Výhrady treba tlmočiť kaderníkovi okamžite, pretože neskôr sa pochybenie dokazuje ťažšie.

„Záručná lehota na kadernícke služby nie je špeciálne upravená, preto platí všeobecná trojmesačná záruka na služby, ktorú stanovuje Občiansky zákonník. Poskytovateľ služby musí reklamáciu vybaviť bez zbytočného odkladu, to znamená najrýchlejšie po zistení chyby. Ak odmietne, spotrebiteľovi nezostáva nič iné, len sa obrátiť na súd. Dôkazné bremeno nesie zákazník, ktorý musí preukázať, že kadernícka služba bola poskytnutá nekvalitne. Pomôžu výpovede svedkov, fotografie zničených vlasov, prípadne odborný posudok dermatológa.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Posledné byty za uvádzacie ceny v úspešnom projekte Adlerova
  3. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Talent - vzdelanie - úspech
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  10. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  1. Posledné byty za uvádzacie ceny v úspešnom projekte Adlerova
  2. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  3. Naše finančné družstvo - príbeh Mojmíra Begána
  4. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  5. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  6. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  7. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  8. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  9. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  10. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 23 345
  2. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 14 912
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 9 973
  4. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 6 368
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 6 165
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 718
  7. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 5 112
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 369
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 3 951
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 817

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bugár: Vyzerám ako nejaká troska? Strane mám čo ponúknuť aj po ďalších voľbách

Až také jednoduché to nebude, hovorí o Ficovej prípadnej kandidatúre na ústavného sudcu.

PLUS

Sardínsky šéfkuchár o Slovákoch: Netušia, čo si objednali

Prišiel na týždeň, no žije tu 16 rokov.

Neprehliadnite tiež

Advokátka zvierat: Tyrani vedia, čo robia a často z toho majú príjemné pocity

Právnička a aktivistka Zuzana Stanová prispela k novele zákona, ktorá vraví že, zviera nie je vec.

Domáce spa: Ako sa zbaviť stresu v kúpeľni?

Wellness v pohodlí domova je ideálnou formou ako načerpať nové sily a ešte aj skrášliť svoj zovňajšok.

Stubai: Do lyžiarskeho raja cestuje čoraz viac Slovákov

Chcete si byť snehom istí? Navštívte tirolské ľadovce v rakúskom Stubai.

Preplávala Lamanšský prieliv: Na tých, ktorí o mne pochybovali, sa teraz smejem

Diaľková plavkyňa Zuzana Jusková predbehla aj svojich mužských kolegov.

Reishi: Prečo je ázijská huba kráľovnou medzi prírodnými liečivami?

Prezývajú ju aj zázračná, huba bohov či huba s duchovnou silou.