Aj prácu kaderníka možno reklamovať

Ak po návšteve kaderníckeho salónu máte prázdnu peňaženku a domov by ste šli najradšej kanálom, môžete si za to samy.

Aj vy patríte medzi nešťastníčky, ktoré by sa po každej návšteve kaderníka najradšej plazili domov kanálmi? Môžete si za to samy.

dianev1.jpgVäčšina žien situáciu dôverne pozná. Najskôr nájdeme vhodný účes na stránkach magazínu, obrázok si starostlivo vystrihneme a hrdo ukážeme kaderníkovi. Ten naň blysne pohľadom, znalecky pokýva hlavou, zastrihá nožnicami... a zopakuje svoj obľúbený (a často jediný) strih. Katastrofu zavŕši fén a z vytúženého imidžu ležérnej študentky sa na nás zo zrkadla mračí prísna profesorka v rokoch. Na záver pridáme k platbe slušné prepitné a v bezpečnej vzdialenosti od salónu nasadíme na vlasy decentnú šiltovku, ktorú si ponecháme celé dva mesiace.

„Bohužiaľ, podobné skúsenosti nie sú u klientov vôbec zriedkavé. Nezlepšia sa dovtedy, pokým sa nezačnú na úroveň služieb sťažovať,“ konštatuje kaderník Marek Kopanica. „Je to jednoduché - ak neprejavíme nijaké výhrady, kaderník nemá motiváciu chodiť na školenia, kde by sa mohol naučiť nové strihy a techniky úpravy. Za dvojmesačný kurz, kde sa do účastníkov neustále lejú nové informácie a zručnosti, zaplatia zahraniční stylisti aj desaťtisíc eur. Na Slovensku nie sme ochotní investovať ani do jednodňového školenia za 130 eur. Kvalita kaderníckych služieb sa u nás preto pohybuje v začarovanom kruhu, za ktorý však môžu tak trochu aj zákazníci.“

Úvodné prípravy

Vieme sa sťažovať na nekvalitné topánky, v reštaurácii dokážeme vrátiť vlažnú polievku, no v kaderníckom salóne sa naša asertivita podozrivo vyparí. Vzhľadom na to, že výsledný efekt ovplyvní náš výzor a náladu na pekných pár mesiacov, je naše správanie pomerne absurdné.

„Množstvo nedostatkov sa dá zamaskovať, no pokazený účes len tak ľahko neskryjete. Navyše, zle zostrihaný alebo zničený vlas nám nenarastie za pár dní, ale za niekoľko mesiacov. To je, myslím, dosť dôvodov, aby sme sa o plánovanej zmene účesu s kaderníkom trochu porozprávali,“ hovorí Marek Kopanica. Vítané sú akékoľvek názorné ukážky v podobe fotiek a obrázkov, ktoré priblížia zákazníkovo želanie. Niekedy sú dokonca lepšie ako slovný opis, pri ktorom môže ľahko dôjsť k nedorozumeniu.

dianev3.jpg„Obrázok by však nemal slúžiť ako záväzný model, ale ako téma na otvorenú diskusiu,“ vysvetľuje Kopanica a dodáva: „Kaderník by mal klienta vypočuť, no mal by mu zároveň odporučiť, čo je pre neho vhodné a čo už nie. Často sa stáva, že stylista vyplní mechanicky zákazníkovo prianie, aj keď vie, že mu s najväčšou pravdepodobnosťou zničí vlasy. Takto by to fungovať rozhodne nemalo.“ Úvodná konzultácia by sa teda nemala odbiť vetou typu: ‚Tak, čo s tým chcete?‘ Naopak, dobrý kaderník by si mal na vypočutie klienta vyhradiť aspoň pár minút a komunikovať s ním aj počas úpravy účesu.

Účes ako projekt

„Nespokojnosť klienta sa dá vycítiť už z jeho správania. Ak sa začne napríklad mrviť na stoličke alebo si často upravuje účes a prehrabuje vlasy, je dobré na chvíľu prestať a porozprávať sa,“ hovorí Kopanica. „Ani ja nie som neomylný a tiež som zažil nepríjemné momenty. Raz som napríklad zle odhadol kvalitu vlasov a pri umývaní som si všimol, že namiesto zamýšľanej blond farby má klientka červený odtieň. Zákazníčke som sňal uterák, oboznámil ju so skutočnosťou a priznal som chybu. Za hodinu a pol z nej bola blondína s takým odtieňom, aký chcela mať pôvodne. Samozrejme, neplatila a dostala od nás zadarmo kozmetické produkty. Dotyčná dáma je stále mojou klientkou a dnes sa na príhode spolu smejeme.“

Netreba zabúdať, že nový účes je často výsledkom dlhšieho procesu. Pokým s ním nebudeme dokonale spokojné, vyžaduje viac než len jednu návštevu u kaderníka. „Nemôžem byť s klientkou neustále, a preto neviem, ako sa jej nový účes správa a aký má z neho celkový pocit, či je spokojná s dĺžkou, hustotou a podobne. Keď sa k nám vráti, podá mi potrebné informácie, ja, naopak, ponúknem riešenia a takýmto spôsobom vlasy doladíme až do dokonalosti,“ dodáva Marek Kopanica.

Aj vlasy sa dajú reklamovať

„Ak nebola služba poskytnutá kvalitne a chyba sa dá napraviť, spotrebiteľ má právo na jej bezplatné odstránenie,“ pripomína hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová. Výhrady treba tlmočiť kaderníkovi okamžite, pretože neskôr sa pochybenie dokazuje ťažšie.

„Záručná lehota na kadernícke služby nie je špeciálne upravená, preto platí všeobecná trojmesačná záruka na služby, ktorú stanovuje Občiansky zákonník. Poskytovateľ služby musí reklamáciu vybaviť bez zbytočného odkladu, to znamená najrýchlejšie po zistení chyby. Ak odmietne, spotrebiteľovi nezostáva nič iné, len sa obrátiť na súd. Dôkazné bremeno nesie zákazník, ktorý musí preukázať, že kadernícka služba bola poskytnutá nekvalitne. Pomôžu výpovede svedkov, fotografie zničených vlasov, prípadne odborný posudok dermatológa.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 27 551
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 927
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 807
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 876
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 706
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 433
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 392
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 326
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 111
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 973

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

Neprehliadnite tiež

Mariana Kováčová: Najťažšie pre dieťa je, keď sa násilia na ňom dopúšťajú rodičia

Zakladateľka Centra Slniečko nám porozprávala o najakútnejších problémoch detského sveta.

Tri lyžiarske rakúske destinácie: Tu zažijete viac ako lyžovačku

V rakúskych lyžiarskych strediskách na vás okrem skvelých zjazdoviek čaká aj viacero noviniek.

Mariah Carey: Prečo je speváčka považovaná za kráľovnú Vianoc?

Jej žezlo nikto nedokáže prevziať, hoci mnohí by chceli.

Čo vás čaká v novom čísle magazínu smeŽeny

Prečítajte si rozhovor s Marianou Kováčovou, ktorá sa venuje problematike týrania detí.

Biblia módy oslavuje výročie. Časopis Vogue má 125 rokov

V decembri 1892 vyšlo prvé číslo magazínu, ktorý je vo svete módy ikonou.