SME
Utorok, 28. september, 2021 | Meniny má VáclavKrížovkyKrížovky

Aj prácu kaderníka možno reklamovať

Ak po návšteve kaderníckeho salónu máte prázdnu peňaženku a domov by ste šli najradšej kanálom, môžete si za to samy.

Aj vy patríte medzi nešťastníčky, ktoré by sa po každej návšteve kaderníka najradšej plazili domov kanálmi? Môžete si za to samy.

dianev1.jpgVäčšina žien situáciu dôverne pozná. Najskôr nájdeme vhodný účes na stránkach magazínu, obrázok si starostlivo vystrihneme a hrdo ukážeme kaderníkovi. Ten naň blysne pohľadom, znalecky pokýva hlavou, zastrihá nožnicami... a zopakuje svoj obľúbený (a často jediný) strih. Katastrofu zavŕši fén a z vytúženého imidžu ležérnej študentky sa na nás zo zrkadla mračí prísna profesorka v rokoch. Na záver pridáme k platbe slušné prepitné a v bezpečnej vzdialenosti od salónu nasadíme na vlasy decentnú šiltovku, ktorú si ponecháme celé dva mesiace.

Skryť Vypnúť reklamu

„Bohužiaľ, podobné skúsenosti nie sú u klientov vôbec zriedkavé. Nezlepšia sa dovtedy, pokým sa nezačnú na úroveň služieb sťažovať,“ konštatuje kaderník Marek Kopanica. „Je to jednoduché - ak neprejavíme nijaké výhrady, kaderník nemá motiváciu chodiť na školenia, kde by sa mohol naučiť nové strihy a techniky úpravy. Za dvojmesačný kurz, kde sa do účastníkov neustále lejú nové informácie a zručnosti, zaplatia zahraniční stylisti aj desaťtisíc eur. Na Slovensku nie sme ochotní investovať ani do jednodňového školenia za 130 eur. Kvalita kaderníckych služieb sa u nás preto pohybuje v začarovanom kruhu, za ktorý však môžu tak trochu aj zákazníci.“

Úvodné prípravy

Vieme sa sťažovať na nekvalitné topánky, v reštaurácii dokážeme vrátiť vlažnú polievku, no v kaderníckom salóne sa naša asertivita podozrivo vyparí. Vzhľadom na to, že výsledný efekt ovplyvní náš výzor a náladu na pekných pár mesiacov, je naše správanie pomerne absurdné.

Skryť Vypnúť reklamu

„Množstvo nedostatkov sa dá zamaskovať, no pokazený účes len tak ľahko neskryjete. Navyše, zle zostrihaný alebo zničený vlas nám nenarastie za pár dní, ale za niekoľko mesiacov. To je, myslím, dosť dôvodov, aby sme sa o plánovanej zmene účesu s kaderníkom trochu porozprávali,“ hovorí Marek Kopanica. Vítané sú akékoľvek názorné ukážky v podobe fotiek a obrázkov, ktoré priblížia zákazníkovo želanie. Niekedy sú dokonca lepšie ako slovný opis, pri ktorom môže ľahko dôjsť k nedorozumeniu.

dianev3.jpg„Obrázok by však nemal slúžiť ako záväzný model, ale ako téma na otvorenú diskusiu,“ vysvetľuje Kopanica a dodáva: „Kaderník by mal klienta vypočuť, no mal by mu zároveň odporučiť, čo je pre neho vhodné a čo už nie. Často sa stáva, že stylista vyplní mechanicky zákazníkovo prianie, aj keď vie, že mu s najväčšou pravdepodobnosťou zničí vlasy. Takto by to fungovať rozhodne nemalo.“ Úvodná konzultácia by sa teda nemala odbiť vetou typu: ‚Tak, čo s tým chcete?‘ Naopak, dobrý kaderník by si mal na vypočutie klienta vyhradiť aspoň pár minút a komunikovať s ním aj počas úpravy účesu.

Skryť Vypnúť reklamu

Účes ako projekt

„Nespokojnosť klienta sa dá vycítiť už z jeho správania. Ak sa začne napríklad mrviť na stoličke alebo si často upravuje účes a prehrabuje vlasy, je dobré na chvíľu prestať a porozprávať sa,“ hovorí Kopanica. „Ani ja nie som neomylný a tiež som zažil nepríjemné momenty. Raz som napríklad zle odhadol kvalitu vlasov a pri umývaní som si všimol, že namiesto zamýšľanej blond farby má klientka červený odtieň. Zákazníčke som sňal uterák, oboznámil ju so skutočnosťou a priznal som chybu. Za hodinu a pol z nej bola blondína s takým odtieňom, aký chcela mať pôvodne. Samozrejme, neplatila a dostala od nás zadarmo kozmetické produkty. Dotyčná dáma je stále mojou klientkou a dnes sa na príhode spolu smejeme.“

Netreba zabúdať, že nový účes je často výsledkom dlhšieho procesu. Pokým s ním nebudeme dokonale spokojné, vyžaduje viac než len jednu návštevu u kaderníka. „Nemôžem byť s klientkou neustále, a preto neviem, ako sa jej nový účes správa a aký má z neho celkový pocit, či je spokojná s dĺžkou, hustotou a podobne. Keď sa k nám vráti, podá mi potrebné informácie, ja, naopak, ponúknem riešenia a takýmto spôsobom vlasy doladíme až do dokonalosti,“ dodáva Marek Kopanica.

Skryť Vypnúť reklamu

Aj vlasy sa dajú reklamovať

„Ak nebola služba poskytnutá kvalitne a chyba sa dá napraviť, spotrebiteľ má právo na jej bezplatné odstránenie,“ pripomína hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová. Výhrady treba tlmočiť kaderníkovi okamžite, pretože neskôr sa pochybenie dokazuje ťažšie.

„Záručná lehota na kadernícke služby nie je špeciálne upravená, preto platí všeobecná trojmesačná záruka na služby, ktorú stanovuje Občiansky zákonník. Poskytovateľ služby musí reklamáciu vybaviť bez zbytočného odkladu, to znamená najrýchlejšie po zistení chyby. Ak odmietne, spotrebiteľovi nezostáva nič iné, len sa obrátiť na súd. Dôkazné bremeno nesie zákazník, ktorý musí preukázať, že kadernícka služba bola poskytnutá nekvalitne. Pomôžu výpovede svedkov, fotografie zničených vlasov, prípadne odborný posudok dermatológa.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  2. Mladí slovenskí filmári zvíťazili na festivale v Barcelone
  3. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  4. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  5. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  6. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  7. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  8. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  9. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  10. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  1. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  2. Prečo by sa elektrárne mali zaujímať o ekologické riešenia?
  3. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  4. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  5. Mladí slovenskí filmári zvíťazili na festivale v Barcelone
  6. Orange pokračuje v systematickej podpore digitálneho vzdelávania
  7. Zahlasujte za ďalší klimatický projekt s podporou dm
  8. Vydajte sa po stopách kvalitnej kávy
  9. Orange má najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku i v Európe
  10. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  1. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 7 455
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 081
  3. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali 7 045
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 263
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 5 289
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 969
  7. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 4 615
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 310
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 139
  10. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 991
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Čísla hovoria, že OĽaNO a SaS by dokázali vládnuť aj sami. Ale...


Vedia koho vypočuť, ale nedá sa to.


13 h

Neprehliadnite tiež

Stránka stop_catcalling_now zverejnila zábery muža, ktorý vo vlaku masturboval pred mladými ženami.

Video zverejnila stránka, ktorá bojuje proti obťažovaniu.


17 h
Katalin Papp Vargha dostala nápad a vybudovala úspešnú malú čokoládovňu Chocomaze.

Kostým a Brusel vymenila za zásteru a Komárno.


19 h
Múzeum Albertina vo Viedni

Vo Viedni vystavujú desiatky jeho diel.


Maroš Puček 25. sep
Rustikálny hruškový koláč

Pripravte si jablkový pie, pité aj slivkovú galetku.


redakcia SMEženy 23. sep

Blogy SME

  1. Michael Achberger: Sixpack u žien ako cieľ. Prečo to neodporúčam?
  2. Michael Achberger: Takto schudnete bicyklovaním
  3. Symptomedica: Divertikuly hrubého čreva má v pokročilom veku 50% populácie.
  4. Michael Achberger: Slovenská superpotravina: výnimočné účinky pre vaše zdravie
  5. Zuzana Cascino: Načo si ma porodila!
  6. Martina Hilbertová: Koľko detí na Slovensku je zaočkovaných? Bude prostredie v školách bezpečné?
  7. Michael Achberger: Vyskúšajte tento cvik a uľaví sa vám bolesť chrbta zo sedenia
  8. Michael Achberger: Nadmerné potenie pri cvičení? Toto vám pomôže
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 25 153
  2. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 14 347
  3. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 421
  4. Janka Bittó Cigániková: Čo sa to preboha deje v Izraeli? Prestali vakcíny fungovať? 6 086
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 664
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 4 970
  7. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 502
  8. Peter Chudý: Ako policajný funkcionár zničil stopy na mieste činu (vraždy/samovraždy) alebo v polícii sú stále ľudia, ktorí tam nemajú čo robiť. 3 980
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu