MASAHIKOVÝMI OČAMI

Výnimočné dni si určujeme sami

Dnes je deň Valentína, ale keďže je sobota, darčeky v škole a zamestnaní už porozdávali včera. V Japonsku je zvykom, že na Valentína dávajú darček ženy mužom, nie naopak.

Pošlú alebo odovzdajú svojmu manželovi či priateľovi čokoládu. Ale túto jedinečnú príležitosť sa snažia využiť aj tie, ktoré majú niekoho ešte len vyhliadnutého a teraz mu konečne môžu slobodne vyjadriť svoje sympatie a lásku. Pre tohto „špeciálneho“ muža vyrobia vlastnoručne čokoládovú sladkosť a priložia aj ľúbostný list. Mnohé japonské páry začali spolu chodiť práve na Valentína, a nakoniec sa aj zosobášili.

Keď som bol malý, oslavoval sa Valentína takto: ráno som išiel do školy so zvláštnym pocitom napätia, pretože vo vzduchu visela možnosť, že dostanem čokoládu a ľúbostný list od dievčaťa, od ktorého by som to vôbec nečakal. Po vyučovaní sa niekedy stalo, že som valentínsky darček našiel v šatni v mojej skrinke na topánky. Domov som však odchádzal s plnou taškou čokolády, čo neznamenalo, že som bol medzi dievčatami taký obľúbený. Dievčatá si jednoducho pripravia veľa malých lacných čokoládových pozorností pre každého v triede, a dospelí zasa pre kolegov v zamestnaní, lebo to je všeobecne príležitosť utužiť dobré vzťahy.

Vďaka Valentínovi majú výrobcovia cukroviniek vysoké obraty. Vraj až 25 percent z celoročného predaja čokolády pripadá na Valentína. Pre ženy je to však strastiplný deň. Musia si spočítať, koľko čokolád budú potrebovať, potom ich kúpiť, priniesť... Možno poviete: Tak nech sa na to vykašľú, keď z toho majú stres! Lenže to v Japonsku nejde. Na to by ste potrebovali obrovskú guráž, aby ste neurobili niečo, čo robia všetci ostatní.

No v súčasnosti už niektorí šéfovia chcú svoje zamestnankyne chrániť pred touto ťaživou povinnosťou a ohlásia, že vo firme sa „valentínky“ rozdávať nemusia. Ženy preto kupujú veľmi drahé čokolády iba svojim vyvoleným. Aj to je silný vplyv marketingu výrobcov sladkostí. Tí majú veľmi dobrú stratégiu. Napríklad ako odpoveď na Valentína vymysleli tzv. Biely deň. Muž, ktorý dostal čokoládu na Valentína, musí dať žene 14. marca cukrík, keksík alebo inú sladkosť. Ďalšia umelo vyrobená romantika. Výrobcovia sladkostí chcú pred Japoncami zatajiť, že na Valentína sa môžu dávať hoci aj kvety a iné darčeky, že to nemusí byť práve čokoláda. A že darček sa očakáva skôr od muža než od ženy.

Obchodný úspech výrobcov sladkostí v deň zamilovaných motivoval aj ďalších, aby konali. Preto je napríklad v Japonsku 14. apríl známy ako Oranžový deň. Japonskí ovocinári začali s kampaňou, podľa ktorej treba v tento deň navštíviť dom milovanej osoby s pomarančom alebo iným darčekom oranžovej farby. Pozoruhodný je aj 12. február, čo je Deň podprseniek. Japonskí výrobcovia spodnej bielizne tvrdia, že je to na počesť dňa, keď si v roku 1913 jedna Američanka uviazala cez prsia ako podprsenku dve vreckovky. A máme aj ďalšie kuriózne dni: 19. január – Deň karaoke, 15. máj – Deň jogurtu, 11. jún – Deň dáždnikov, 17. júl – Deň komiksov manga, 28. august – Deň huslí, 2. október – Deň tofu, 14. október – Deň vlakov, 30. november – Deň fotoaparátov... A je ich oveľa-oveľa viac. Žiaľ, nie všetky sú také populárne ako práve Valentín.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 812
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 947
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 563
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 225
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 127
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 092
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 620
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 443
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 305
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 201

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Slobodné a rozvedené matky sú moderné vdovy, tvrdia Kotlebovci

Kotlebovci cielia na zraniteľné skupiny s najväčšími finančnými problémami.

PLUS

Kto bol záhadný génius Jan Blažej Santini, staviteľ barokovej gotiky

Pompéznosť, lesk a gestá vyvažovala zanietená zbožnosť. Do Čiech ju priniesol velikán dávnej architektúry.

Neprehliadnite tiež

Čo vás čaká v novom čísle magazínu smeŽeny

V najnovšom čísle nájdete rozhovor s terapeutkou Katarínou Sipos o tom, ako rodičia vplývajú na správanie a zmýšľanie svojich detí.

Návrhári o ekológii v móde: Je trvalá udržateľnosť budúcnosťou?

Desať známych mien slovenskej módy prezradilo, čo si myslia o ekologickom módnom biznise.

Päť tipov na rýchle recepty s maslovou tekvicou

Tekvica je symbolom jesene. Jej využitie v kuchyni môže byť naozaj pestré.