Pošlú alebo odovzdajú svojmu manželovi či priateľovi čokoládu. Ale túto jedinečnú príležitosť sa snažia využiť aj tie, ktoré majú niekoho ešte len vyhliadnutého a teraz mu konečne môžu slobodne vyjadriť svoje sympatie a lásku. Pre tohto „špeciálneho“ muža vyrobia vlastnoručne čokoládovú sladkosť a priložia aj ľúbostný list. Mnohé japonské páry začali spolu chodiť práve na Valentína, a nakoniec sa aj zosobášili.
Keď som bol malý, oslavoval sa Valentína takto: ráno som išiel do školy so zvláštnym pocitom napätia, pretože vo vzduchu visela možnosť, že dostanem čokoládu a ľúbostný list od dievčaťa, od ktorého by som to vôbec nečakal. Po vyučovaní sa niekedy stalo, že som valentínsky darček našiel v šatni v mojej skrinke na topánky. Domov som však odchádzal s plnou taškou čokolády, čo neznamenalo, že som bol medzi dievčatami taký obľúbený. Dievčatá si jednoducho pripravia veľa malých lacných čokoládových pozorností pre každého v triede, a dospelí zasa pre kolegov v zamestnaní, lebo to je všeobecne príležitosť utužiť dobré vzťahy.
Vďaka Valentínovi majú výrobcovia cukroviniek vysoké obraty. Vraj až 25 percent z celoročného predaja čokolády pripadá na Valentína. Pre ženy je to však strastiplný deň. Musia si spočítať, koľko čokolád budú potrebovať, potom ich kúpiť, priniesť... Možno poviete: Tak nech sa na to vykašľú, keď z toho majú stres! Lenže to v Japonsku nejde. Na to by ste potrebovali obrovskú guráž, aby ste neurobili niečo, čo robia všetci ostatní.
No v súčasnosti už niektorí šéfovia chcú svoje zamestnankyne chrániť pred touto ťaživou povinnosťou a ohlásia, že vo firme sa „valentínky“ rozdávať nemusia. Ženy preto kupujú veľmi drahé čokolády iba svojim vyvoleným. Aj to je silný vplyv marketingu výrobcov sladkostí. Tí majú veľmi dobrú stratégiu. Napríklad ako odpoveď na Valentína vymysleli tzv. Biely deň. Muž, ktorý dostal čokoládu na Valentína, musí dať žene 14. marca cukrík, keksík alebo inú sladkosť. Ďalšia umelo vyrobená romantika. Výrobcovia sladkostí chcú pred Japoncami zatajiť, že na Valentína sa môžu dávať hoci aj kvety a iné darčeky, že to nemusí byť práve čokoláda. A že darček sa očakáva skôr od muža než od ženy.
Obchodný úspech výrobcov sladkostí v deň zamilovaných motivoval aj ďalších, aby konali. Preto je napríklad v Japonsku 14. apríl známy ako Oranžový deň. Japonskí ovocinári začali s kampaňou, podľa ktorej treba v tento deň navštíviť dom milovanej osoby s pomarančom alebo iným darčekom oranžovej farby. Pozoruhodný je aj 12. február, čo je Deň podprseniek. Japonskí výrobcovia spodnej bielizne tvrdia, že je to na počesť dňa, keď si v roku 1913 jedna Američanka uviazala cez prsia ako podprsenku dve vreckovky. A máme aj ďalšie kuriózne dni: 19. január – Deň karaoke, 15. máj – Deň jogurtu, 11. jún – Deň dáždnikov, 17. júl – Deň komiksov manga, 28. august – Deň huslí, 2. október – Deň tofu, 14. október – Deň vlakov, 30. november – Deň fotoaparátov... A je ich oveľa-oveľa viac. Žiaľ, nie všetky sú také populárne ako práve Valentín.