SME
Štvrtok, 29. júl, 2021 | Meniny má MartaKrížovkyKrížovky
MASAHIKOVÝMI OČAMI

Kríza je šanca nájsť novú tvár

Celý svet zasiahla ekonomická kríza. Každý deň počujeme správy o tom, že niekde prepustili ďalšie tisícky ľudí, ktorí ostávajú na dlažbe. Všetci majú obavy - i televízne hviezdy. Najmä tie v Japonsku.

Celý svet zasiahla ekonomická kríza. Veľké japonské výrobné spoločnosti rušia pracovné miesta aj výrobu. Známa japonská automobilka napríklad túto sezónu nepodporí motoristické športy, pretože si to už nemôže dovoliť. Každý deň počujeme správy o tom, že niekde prepustili ďalšie tisícky ľudí, ktorí ostávajú na dlažbe. Všetci majú v Japonsku obavy, nevynímajúc televízne celebrity.

Keď sa dostanú do problémov výrobné spoločnosti, keď sú veľkí producenti automobilov a elektroniky v recesii, dostáva sa do problémov aj televízia. Spomínané spoločnosti sú totiž významnými sponzormi televíznych programov a v zlej ekonomickej situácii sponzorstvo prerušujú, takže televízia zostáva bez niekdajšieho zisku.

Počul som, že v najbližších mesiacoch zrušia veľa obľúbených televíznych relácií. A to i napriek dobrej sledovanosti. Dôvodom sú privysoké náklady na zaplatenie tých najvychytenejších, teda drahých moderátorov. V snahe ušetriť a vyrábať nízkorozpočtové relácie angažujú teraz televízne stanice lacnejších, mladých ľudí. Sledujem japonskú televíziu cez internet a vidím, koľko nových, neznámych moderátorských tvárí sa tam objavuje, rovnako ako donedávna celkom neznámych zabávačov.

Ale ktoré sú tie nízkorozpočtové, no veľmi dobre sledované programy? V Japonsku celkom určite relácie pre deti, ďalej o zvieratách, o jedle a o kúpeľoch. Tieto štyri témy dosahujú v Japonsku vysokú sledovanosť aj bez drahého hviezdneho moderátora.

Aj v Európe majú televízni diváci radi programy o zvieratách a deťoch. Také tie, kde deti robia niečo na scéne. Ale čo jedlo a kúpele? V Japonskú sú práve tieto dve témy najobľúbenejšie. Reportéri cestujú po celej krajine a predstavujú miestne gastronomické špeciality a reštaurácie, ochutnávajú jedlá a podávajú svedectvo o tom, aké sú fantastické. Primiešané sú aj informácie o miestnych kúpeľoch. V Japonsku je nespočetne veľa kúpeľov. Oddychovať v kúpeľoch a v tradičných japonských hoteloch je pre dospelých ľudí veľmi typický spôsob oddychu a trávenia dovolenky.

K spomínaným štyrom obľúbeným témam treba ešte v prípade Japonska pridať jeden obľúbený televízny formát – kvíz. Japonci kvízy milujú. A nielen vedomostné, kde treba odpovedať na otázky, alebo kde sledujete niekoho, ako odpovedá. Radi vymýšľajú nové druhy kvízov, nielen tie bežné, akým je napríklad Milionár. Keď teraz prepínate v Japonsku televíziu, je tam more všelijakých kvízov. Je to dôkaz o tom, čo som už povedal. Japonci kvízy milujú. Presne tak, ako majú zasa Slováci radi tanečné šou. Ja keď si pozriem na Slovensku televíziu, mám dojem, že tam stále niekto tancuje.

V bežných televíznych kvízoch musia súťažiaci ukázať svoje hlboké znalosti s vážnou tvárou. Ale v najnovších japonských kvízoch sú v úlohe súťažiacich noví mladí komici, ktorí odpovedajú nesprávne, smiešne, bláznivo, vtipne a japonskí diváci ich zbožňujú. Stávajú sa z nich populárne celebrity.

Kríza je šanca - pre mladých, nových a nie príliš drahých ľudí.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  2. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  3. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  4. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  5. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Lenivý brunch s Muchom
  8. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  9. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  1. Hrotka: Sporiteľne ťahajú za kratší koniec. Musíme reagovať
  2. Slováci čoraz viac nakupujú pivo vo vratných fľašiach
  3. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  4. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  5. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Do portfólia Proxenty pribudol projekt na Šancovej
  8. 60 rokov tradície s ekologickým srdcom a modernou víziou
  9. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  10. Keď ekológia spája
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 11 424
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 137
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 402
  4. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 316
  5. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 131
  6. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 2 899
  7. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 854
  8. Od Česka až po Jadran 2 839
  9. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 2 672
  10. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 2 496
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zuzana Rehák Štefečeková vyhrala na olympiáde trap.


Boris Vanya 2 h
Slovenská strelkyňa Zuzana Rehák Štefečeková (uprostred) sa teší zo zisku zlatej medaily.

Sledujte dianie z olympiády s nami.


Sportnet 11 h
Očkovanie proti ochoreniu Covid-19.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 392-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 536 obetí.


a 4 ďalší 11 h

Neprehliadnite tiež

Zelená fazuľka na baskický spôsob

Struky sú zdrojom prospešných látok.


20 h

Nadmerná prívetivosť môže brániť pokroku v živote.


27. júl
Michaela Žureková

Odhalené političky platia vyššiu daň ako muži.


27. júl