MASAHIKOVÝMI OČAMI

Kríza je šanca nájsť novú tvár

Celý svet zasiahla ekonomická kríza. Každý deň počujeme správy o tom, že niekde prepustili ďalšie tisícky ľudí, ktorí ostávajú na dlažbe. Všetci majú obavy - i televízne hviezdy. Najmä tie v Japonsku.

Celý svet zasiahla ekonomická kríza. Veľké japonské výrobné spoločnosti rušia pracovné miesta aj výrobu. Známa japonská automobilka napríklad túto sezónu nepodporí motoristické športy, pretože si to už nemôže dovoliť. Každý deň počujeme správy o tom, že niekde prepustili ďalšie tisícky ľudí, ktorí ostávajú na dlažbe. Všetci majú v Japonsku obavy, nevynímajúc televízne celebrity.

Keď sa dostanú do problémov výrobné spoločnosti, keď sú veľkí producenti automobilov a elektroniky v recesii, dostáva sa do problémov aj televízia. Spomínané spoločnosti sú totiž významnými sponzormi televíznych programov a v zlej ekonomickej situácii sponzorstvo prerušujú, takže televízia zostáva bez niekdajšieho zisku.

Počul som, že v najbližších mesiacoch zrušia veľa obľúbených televíznych relácií. A to i napriek dobrej sledovanosti. Dôvodom sú privysoké náklady na zaplatenie tých najvychytenejších, teda drahých moderátorov. V snahe ušetriť a vyrábať nízkorozpočtové relácie angažujú teraz televízne stanice lacnejších, mladých ľudí. Sledujem japonskú televíziu cez internet a vidím, koľko nových, neznámych moderátorských tvárí sa tam objavuje, rovnako ako donedávna celkom neznámych zabávačov.

Ale ktoré sú tie nízkorozpočtové, no veľmi dobre sledované programy? V Japonsku celkom určite relácie pre deti, ďalej o zvieratách, o jedle a o kúpeľoch. Tieto štyri témy dosahujú v Japonsku vysokú sledovanosť aj bez drahého hviezdneho moderátora.

Aj v Európe majú televízni diváci radi programy o zvieratách a deťoch. Také tie, kde deti robia niečo na scéne. Ale čo jedlo a kúpele? V Japonskú sú práve tieto dve témy najobľúbenejšie. Reportéri cestujú po celej krajine a predstavujú miestne gastronomické špeciality a reštaurácie, ochutnávajú jedlá a podávajú svedectvo o tom, aké sú fantastické. Primiešané sú aj informácie o miestnych kúpeľoch. V Japonsku je nespočetne veľa kúpeľov. Oddychovať v kúpeľoch a v tradičných japonských hoteloch je pre dospelých ľudí veľmi typický spôsob oddychu a trávenia dovolenky.

K spomínaným štyrom obľúbeným témam treba ešte v prípade Japonska pridať jeden obľúbený televízny formát – kvíz. Japonci kvízy milujú. A nielen vedomostné, kde treba odpovedať na otázky, alebo kde sledujete niekoho, ako odpovedá. Radi vymýšľajú nové druhy kvízov, nielen tie bežné, akým je napríklad Milionár. Keď teraz prepínate v Japonsku televíziu, je tam more všelijakých kvízov. Je to dôkaz o tom, čo som už povedal. Japonci kvízy milujú. Presne tak, ako majú zasa Slováci radi tanečné šou. Ja keď si pozriem na Slovensku televíziu, mám dojem, že tam stále niekto tancuje.

V bežných televíznych kvízoch musia súťažiaci ukázať svoje hlboké znalosti s vážnou tvárou. Ale v najnovších japonských kvízoch sú v úlohe súťažiacich noví mladí komici, ktorí odpovedajú nesprávne, smiešne, bláznivo, vtipne a japonskí diváci ich zbožňujú. Stávajú sa z nich populárne celebrity.

Kríza je šanca - pre mladých, nových a nie príliš drahých ľudí.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 243
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 826
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 791
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 577
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 924
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 895
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 768
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 578
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 571
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 489

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: Politikov treba vyšetrovať citlivo

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii Peter Kovařík.

PRIMÁR

Keď mejkap podráždi. Problémy, ktoré vyvoláva kozmetika

Vyberte si kozmetiku, ktorá nepoškodí pleť.

Neprehliadnite tiež

Čo vás čaká v novom čísle magazínu smeŽeny

V najnovšom čísle nájdete rozhovor s terapeutkou Katarínou Sipos o tom, ako rodičia vplývajú na správanie a zmýšľanie svojich detí.

Päť tipov na rýchle recepty s maslovou tekvicou

Tekvica je symbolom jesene. Jej využitie v kuchyni môže byť naozaj pestré.

Keď ženy ukazujú pravú tvár, svet je vo vytržení

Hnutiu bez make-upu podľahli aj mnohé známe osobnosti.

Americká gynekologička: Ženy chcú mať dokonalú vagínu, ale taká neexistuje

Sheryl Ross je renomovaná odborníčka, na ktorú nedajú dopustiť ani známe osobnosti. Volajú ju aktivistka za vagínu.