SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky
MASAHIKOVÝMI OČAMI

Kríza je šanca nájsť novú tvár

Celý svet zasiahla ekonomická kríza. Každý deň počujeme správy o tom, že niekde prepustili ďalšie tisícky ľudí, ktorí ostávajú na dlažbe. Všetci majú obavy - i televízne hviezdy. Najmä tie v Japonsku.

Celý svet zasiahla ekonomická kríza. Veľké japonské výrobné spoločnosti rušia pracovné miesta aj výrobu. Známa japonská automobilka napríklad túto sezónu nepodporí motoristické športy, pretože si to už nemôže dovoliť. Každý deň počujeme správy o tom, že niekde prepustili ďalšie tisícky ľudí, ktorí ostávajú na dlažbe. Všetci majú v Japonsku obavy, nevynímajúc televízne celebrity.

Keď sa dostanú do problémov výrobné spoločnosti, keď sú veľkí producenti automobilov a elektroniky v recesii, dostáva sa do problémov aj televízia. Spomínané spoločnosti sú totiž významnými sponzormi televíznych programov a v zlej ekonomickej situácii sponzorstvo prerušujú, takže televízia zostáva bez niekdajšieho zisku.

Počul som, že v najbližších mesiacoch zrušia veľa obľúbených televíznych relácií. A to i napriek dobrej sledovanosti. Dôvodom sú privysoké náklady na zaplatenie tých najvychytenejších, teda drahých moderátorov. V snahe ušetriť a vyrábať nízkorozpočtové relácie angažujú teraz televízne stanice lacnejších, mladých ľudí. Sledujem japonskú televíziu cez internet a vidím, koľko nových, neznámych moderátorských tvárí sa tam objavuje, rovnako ako donedávna celkom neznámych zabávačov.

Ale ktoré sú tie nízkorozpočtové, no veľmi dobre sledované programy? V Japonsku celkom určite relácie pre deti, ďalej o zvieratách, o jedle a o kúpeľoch. Tieto štyri témy dosahujú v Japonsku vysokú sledovanosť aj bez drahého hviezdneho moderátora.

Aj v Európe majú televízni diváci radi programy o zvieratách a deťoch. Také tie, kde deti robia niečo na scéne. Ale čo jedlo a kúpele? V Japonskú sú práve tieto dve témy najobľúbenejšie. Reportéri cestujú po celej krajine a predstavujú miestne gastronomické špeciality a reštaurácie, ochutnávajú jedlá a podávajú svedectvo o tom, aké sú fantastické. Primiešané sú aj informácie o miestnych kúpeľoch. V Japonsku je nespočetne veľa kúpeľov. Oddychovať v kúpeľoch a v tradičných japonských hoteloch je pre dospelých ľudí veľmi typický spôsob oddychu a trávenia dovolenky.

K spomínaným štyrom obľúbeným témam treba ešte v prípade Japonska pridať jeden obľúbený televízny formát – kvíz. Japonci kvízy milujú. A nielen vedomostné, kde treba odpovedať na otázky, alebo kde sledujete niekoho, ako odpovedá. Radi vymýšľajú nové druhy kvízov, nielen tie bežné, akým je napríklad Milionár. Keď teraz prepínate v Japonsku televíziu, je tam more všelijakých kvízov. Je to dôkaz o tom, čo som už povedal. Japonci kvízy milujú. Presne tak, ako majú zasa Slováci radi tanečné šou. Ja keď si pozriem na Slovensku televíziu, mám dojem, že tam stále niekto tancuje.

V bežných televíznych kvízoch musia súťažiaci ukázať svoje hlboké znalosti s vážnou tvárou. Ale v najnovších japonských kvízoch sú v úlohe súťažiacich noví mladí komici, ktorí odpovedajú nesprávne, smiešne, bláznivo, vtipne a japonskí diváci ich zbožňujú. Stávajú sa z nich populárne celebrity.

Kríza je šanca - pre mladých, nových a nie príliš drahých ľudí.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 18 710
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 649
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 207
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 12 445
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 302
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 162
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 868
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 934
  9. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 786
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 732
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Už teraz prišlo viac ľudí ako na voľby, hodnotí testovanie Matovič (minúta po minúte)

Na Slovensku pribudlo 2890 pozitívne testovaných na koronavírus a 25 úmrtí pacientov s Covid-19. Na Orave a v Bardejove pokračovalo celoplošné testovanie na Covid-19.

Premiér Igor Matovič na tlačovej konferencii v Námestove.
Limuzína, v ktorej sa viezol predseda parlamentu Boris Kollár.
Odberové miesto v dolnokubínskej nemocnici.
Sergio Ramos (vľavo) po strelenom góle do siete FC Barcelona.