MASAHIKOVÝMI OČAMI

Kríza je šanca nájsť novú tvár

Celý svet zasiahla ekonomická kríza. Každý deň počujeme správy o tom, že niekde prepustili ďalšie tisícky ľudí, ktorí ostávajú na dlažbe. Všetci majú obavy - i televízne hviezdy. Najmä tie v Japonsku.

Celý svet zasiahla ekonomická kríza. Veľké japonské výrobné spoločnosti rušia pracovné miesta aj výrobu. Známa japonská automobilka napríklad túto sezónu nepodporí motoristické športy, pretože si to už nemôže dovoliť. Každý deň počujeme správy o tom, že niekde prepustili ďalšie tisícky ľudí, ktorí ostávajú na dlažbe. Všetci majú v Japonsku obavy, nevynímajúc televízne celebrity.

Keď sa dostanú do problémov výrobné spoločnosti, keď sú veľkí producenti automobilov a elektroniky v recesii, dostáva sa do problémov aj televízia. Spomínané spoločnosti sú totiž významnými sponzormi televíznych programov a v zlej ekonomickej situácii sponzorstvo prerušujú, takže televízia zostáva bez niekdajšieho zisku.

Počul som, že v najbližších mesiacoch zrušia veľa obľúbených televíznych relácií. A to i napriek dobrej sledovanosti. Dôvodom sú privysoké náklady na zaplatenie tých najvychytenejších, teda drahých moderátorov. V snahe ušetriť a vyrábať nízkorozpočtové relácie angažujú teraz televízne stanice lacnejších, mladých ľudí. Sledujem japonskú televíziu cez internet a vidím, koľko nových, neznámych moderátorských tvárí sa tam objavuje, rovnako ako donedávna celkom neznámych zabávačov.

Ale ktoré sú tie nízkorozpočtové, no veľmi dobre sledované programy? V Japonsku celkom určite relácie pre deti, ďalej o zvieratách, o jedle a o kúpeľoch. Tieto štyri témy dosahujú v Japonsku vysokú sledovanosť aj bez drahého hviezdneho moderátora.

Aj v Európe majú televízni diváci radi programy o zvieratách a deťoch. Také tie, kde deti robia niečo na scéne. Ale čo jedlo a kúpele? V Japonskú sú práve tieto dve témy najobľúbenejšie. Reportéri cestujú po celej krajine a predstavujú miestne gastronomické špeciality a reštaurácie, ochutnávajú jedlá a podávajú svedectvo o tom, aké sú fantastické. Primiešané sú aj informácie o miestnych kúpeľoch. V Japonsku je nespočetne veľa kúpeľov. Oddychovať v kúpeľoch a v tradičných japonských hoteloch je pre dospelých ľudí veľmi typický spôsob oddychu a trávenia dovolenky.

K spomínaným štyrom obľúbeným témam treba ešte v prípade Japonska pridať jeden obľúbený televízny formát – kvíz. Japonci kvízy milujú. A nielen vedomostné, kde treba odpovedať na otázky, alebo kde sledujete niekoho, ako odpovedá. Radi vymýšľajú nové druhy kvízov, nielen tie bežné, akým je napríklad Milionár. Keď teraz prepínate v Japonsku televíziu, je tam more všelijakých kvízov. Je to dôkaz o tom, čo som už povedal. Japonci kvízy milujú. Presne tak, ako majú zasa Slováci radi tanečné šou. Ja keď si pozriem na Slovensku televíziu, mám dojem, že tam stále niekto tancuje.

V bežných televíznych kvízoch musia súťažiaci ukázať svoje hlboké znalosti s vážnou tvárou. Ale v najnovších japonských kvízoch sú v úlohe súťažiacich noví mladí komici, ktorí odpovedajú nesprávne, smiešne, bláznivo, vtipne a japonskí diváci ich zbožňujú. Stávajú sa z nich populárne celebrity.

Kríza je šanca - pre mladých, nových a nie príliš drahých ľudí.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 430
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 929
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 485
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 144
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 021
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 953
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 771
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 553
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 332
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 893

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Líčenie na rande: Ako na dokonalý mejkap v troch krokoch

Niekedy je nadmerná snaha skôr na škodu, poradíme vám, ako sa nalíčiť v správnej miere.

Kokteil pre imunitu: Sedem spôsobov ako ju podporiť

Aké vitamíny a doplnky by ste mali vyskúšať, poradí farmaceutka.

Vybrali sme desať receptov na vegánske zákusky

Aj vy máte problém zohnať maslo a vajcia? Inšpirujte sa našimi tipmi na koláče a zákusky, v ktorých ich nebudete potrebovať.

Sedem kozmetických nutností pre pleť v zime

Ktoré kozmetické produkty u vás nemôžu chýbať, keď teploty klesnú?