MASAHIKOVÝMI OČAMI

Kríza je šanca nájsť novú tvár

Celý svet zasiahla ekonomická kríza. Každý deň počujeme správy o tom, že niekde prepustili ďalšie tisícky ľudí, ktorí ostávajú na dlažbe. Všetci majú obavy - i televízne hviezdy. Najmä tie v Japonsku.

Celý svet zasiahla ekonomická kríza. Veľké japonské výrobné spoločnosti rušia pracovné miesta aj výrobu. Známa japonská automobilka napríklad túto sezónu nepodporí motoristické športy, pretože si to už nemôže dovoliť. Každý deň počujeme správy o tom, že niekde prepustili ďalšie tisícky ľudí, ktorí ostávajú na dlažbe. Všetci majú v Japonsku obavy, nevynímajúc televízne celebrity.

Keď sa dostanú do problémov výrobné spoločnosti, keď sú veľkí producenti automobilov a elektroniky v recesii, dostáva sa do problémov aj televízia. Spomínané spoločnosti sú totiž významnými sponzormi televíznych programov a v zlej ekonomickej situácii sponzorstvo prerušujú, takže televízia zostáva bez niekdajšieho zisku.

Počul som, že v najbližších mesiacoch zrušia veľa obľúbených televíznych relácií. A to i napriek dobrej sledovanosti. Dôvodom sú privysoké náklady na zaplatenie tých najvychytenejších, teda drahých moderátorov. V snahe ušetriť a vyrábať nízkorozpočtové relácie angažujú teraz televízne stanice lacnejších, mladých ľudí. Sledujem japonskú televíziu cez internet a vidím, koľko nových, neznámych moderátorských tvárí sa tam objavuje, rovnako ako donedávna celkom neznámych zabávačov.

Ale ktoré sú tie nízkorozpočtové, no veľmi dobre sledované programy? V Japonsku celkom určite relácie pre deti, ďalej o zvieratách, o jedle a o kúpeľoch. Tieto štyri témy dosahujú v Japonsku vysokú sledovanosť aj bez drahého hviezdneho moderátora.

Aj v Európe majú televízni diváci radi programy o zvieratách a deťoch. Také tie, kde deti robia niečo na scéne. Ale čo jedlo a kúpele? V Japonskú sú práve tieto dve témy najobľúbenejšie. Reportéri cestujú po celej krajine a predstavujú miestne gastronomické špeciality a reštaurácie, ochutnávajú jedlá a podávajú svedectvo o tom, aké sú fantastické. Primiešané sú aj informácie o miestnych kúpeľoch. V Japonsku je nespočetne veľa kúpeľov. Oddychovať v kúpeľoch a v tradičných japonských hoteloch je pre dospelých ľudí veľmi typický spôsob oddychu a trávenia dovolenky.

K spomínaným štyrom obľúbeným témam treba ešte v prípade Japonska pridať jeden obľúbený televízny formát – kvíz. Japonci kvízy milujú. A nielen vedomostné, kde treba odpovedať na otázky, alebo kde sledujete niekoho, ako odpovedá. Radi vymýšľajú nové druhy kvízov, nielen tie bežné, akým je napríklad Milionár. Keď teraz prepínate v Japonsku televíziu, je tam more všelijakých kvízov. Je to dôkaz o tom, čo som už povedal. Japonci kvízy milujú. Presne tak, ako majú zasa Slováci radi tanečné šou. Ja keď si pozriem na Slovensku televíziu, mám dojem, že tam stále niekto tancuje.

V bežných televíznych kvízoch musia súťažiaci ukázať svoje hlboké znalosti s vážnou tvárou. Ale v najnovších japonských kvízoch sú v úlohe súťažiacich noví mladí komici, ktorí odpovedajú nesprávne, smiešne, bláznivo, vtipne a japonskí diváci ich zbožňujú. Stávajú sa z nich populárne celebrity.

Kríza je šanca - pre mladých, nových a nie príliš drahých ľudí.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  2. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  4. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  5. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  6. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  7. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  8. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  10. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 27 462
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 930
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 18 802
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 427
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 380
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 920
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 491
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 168
  9. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 2 681
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 008

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

V okrese Poprad vyhlásili mimoriadnu situáciu

Ohrozený je most na hlavnom ťahu do Poľska.

Píše Mikuláš Dzurinda

Únia sa musí zmeniť na federáciu (píše Mikuláš Dzurinda)

Aby Únia vzbudzovala nádej aj rešpekt.

Dnes píše Matúš Ritomský

Dnes už vieme, že kto nemá zbrojný pas, nie je skutočný Slovan

Maska pacifizmu padla.

Neprehliadnite tiež

Odborníci a mamičky hodnotili pôrodnice, najlepšia je v Martine

Odborníci spolu s rodičkami hodnotili 53 pôrodníc.

Plač, hystéria a vzdor: Čo robiť, keď už si s dieťaťom neviete rady

Psychoterapeutky vyvinuli stratégiu, ktorá má rodičom pomôcť pri akejkoľvek dileme.

Stĺpček Osmelené

Od mladosti mám problém s alkoholom a neviem si pomôcť

Som abstinent, aj keď nemusím.