SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Krásne ploché

Ak rozmýšľate o tom, ako sa rýchlo zbaviť alebo aspoň zamaskovať prečnievajúce bruško, prinášame vám niekoľko tipov.



brusko1.jpgPlesová sezóna je obdobie, keď máme príležitosť ukázať sa v plnej kráse a zabaviť sa vo veľkom štýle. Nádherné šaty, účesy, mejkap... Na druhej strane však ešte pomaly dojedáme zásoby zo sviatkov a nabraté kilogramy idú dole len veľmi pomaly. Čo teda robiť, aby sme sa za svoje trošku výraznejšie bruško nemuseli hanbiť?

Prvé pravidlo, ktoré platí pre každého a za všetkých okolností je – vystrieť sa. Spomeňme si na to, čo nám vraveli naše mamy - narovnať chrbát a vypnúť prsia. Sťahovať brucho a celý večer predstierať, že sme chudšie, určite nevydržíme. Správnym držaním tela sa však dá celkový výzor dobre skorigovať. Takže chrbát vzpriamený, ramená dozadu a ide sa. Ak sa predvedieme v celej svojej výške, a k tomu si ešte zvolíme správnu podprsenku, ktorá našu hruď dobre vytvaruje, môžeme si byť isté, že trochu plnšie bruško nebude vzbudzovať veľkú pozornosť. A netreba podceňovať ani výber šiat. Nie všetko, čo sa nám páči, nám bude aj dobre sedieť.

Odhodlaná na zmenu

Odhodlané dámy, ktoré nechcú nič nechať na náhodu, sa môžu pustiť aj do fyzickej prípravy. Nezabúdajme, že i pri domácich prácach sa dá spáliť pár kalórií a špeciálne na brucho je výborné ručné umývanie podlahy. Takže handru do ruky a na kolená. Snažiť sa schudnúť za krátky čas sa naozaj dá, vyžaduje si to však správne zvolenú stratégiu.

„Niečo ako lokálne chudnutie neexistuje. Tréning sa samozrejme môže zamerať na konkrétnu partiu, u žien najmä na brucho, alebo na stehná. Dá sa schudnúť v extrémne krátkom čase, čo je práve prípad plesového obdobia. Za 2 - 3 týždne môžeme zhodiť 3 - 4 kilogramy, ale musí to byť podmienené hlavne stravou,“ vraví kondičný tréner Maroš Bendík.

Niekedy sa možno zdá nesmierne ťažké zriecť sa chutnej porcie, ale výsledok stojí za to. Môžeme trénovať tvrdo každý deň, ale ak nezačneme jesť potraviny, ktoré nezaťažujú organizmus, na efekt schudnutia môžeme zabudnúť. „Strava je možno až 80 % úspechu. Jedálny lístok by mal obsahovať čo najmenej tukov a mal by sa výrazne znížiť príjem sacharidov. Keď nemáme prísun cukrov, dochádza k úbytku celkovej hmoty tela. Napríklad je dobré ísť si ráno zabehať na lačno, lebo vtedy organizmus lepšie spaľuje,“ dodáva Bendík. „Jedlo by malo pozostávať najmä zo zeleniny, ovocia a jeho kombinácií s mäsom, cereáliami a podobne. Nemýľme si však chudnutie s hladovkou, tá nám totiž nepomôže. Pri nej odchádza najprv z tela voda, potom ubúda svalová hmota a až nakoniec sa začínajú strácať tukové zásoby.“

brusko2.jpgNám však ide predovšetkým o zhodenie pomaly naberaného tuku, takže hladovanie nie je to pravé orechové. Akýmkoľvek extrémnym stravovaním si môžeme poškodiť a navyše je tu známy jo-jo efekt, ktorý sa dostaví so železnou istotou vždy, keď prestaneme s drastickou diétou. Preto nezachádzajme do zbytočných extrémov a dodržujme radšej vyváženú životosprávu. No a k nej patrí aj pravidelný a hlavne premyslený tréning.

Najlepší je beh

Keďže si do plesových šiat potrebujeme vyformovať hlavne oblasť brucha, vhodný je aerobný tréning. „Je to vlastne kardio-tréning – dlhodobejšie trénovanie s nižšou intenzitou. Tým sa najviac spaľujú kalórie, naštartuje sa metabolizmus, a teda spaľovanie tukov. Ide napríklad o behanie, plávanie, bicyklovanie, rotoped, steper alebo orbitrek. V takomto krátkom čase musia byť tréning a strava zvládnuté na 100 %, inak sa efekt nedostaví,“ radí Maroš Bendík.

Pri silovom cvičení, ako je napríklad posilňovanie činkami alebo vlastnou hmotnosťou, sa nám nespáli toľko kalórií, ako napríklad pri behu a efekt chudnutia sa prejaví za dlhší čas. Ako prvé sa totiž spaľujú cukry, ako zdroj energie a až potom prichádzajú na rad tuky. Kým sa teda vrhneme na tréning a rýchle chudnutie, nezabudnime, že sa nesmieme prepínať. Inak si môžeme ľahko natiahnuť svaly alebo nejakú šľachu a potom by sme na tanečnom parkete nemohli excelovať. A to si predsa nechceme nechať ujsť.

Bruško ako balónik
Pred spoločenskou udalosťou akou je ples by sme sa mali vyhýbať potravinám, z ktorých nás môže nafukovať. Kapusta, fazuľa, šošovica, hrášok, oriešky a podobné pochúťky sú možno pre niekoho veľmi obľúbené, ale keď sa chystáme na ples, musíme na ne aspoň na pár dní zabudnúť. Nafúknutého bruška sa totiž len tak ľahko nezbavíme. Nehovoriac o plynatosti. Aby sme sa jej vyhli, treba sa začať trochu viac hýbať, najmä ak máme sedavé zamestnanie. A k tomu si vyberať jedlo bohaté na vlákninu, ktoré nám pomôže s trávením.
Voda je základ
Aj keď je zima a telo sa nepotí tak ako v lete, nezabúdajme na stály prísun tekutín. Podporujú totiž peristaltiku čriev i cirkuláciu krvi a odvádzanie škodlivých látok z tela. Ani v tomto prípade to však netreba preháňať. Brucho plné čľapkajúcej vody tiež nepôsobí príťažlivo. Odplavovaniu škodlivín z oblasti brucha môžeme pomôcť aj masážou „štipkaním“. Prstami nadvihujme pokožku aj tukové vankúšiky a znova ich uvoľňujme. Po niekoľkých minútach potom natrieme telovým mliekom.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Päť chýb pri zateplení strechy
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 30 145
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 561
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 342
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 546
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 815
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 717
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 619
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 369
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 173
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 165
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Stĺpček Osmelené

Odporný boj o maternice sa nekončí. Dáme si polročnú pauzu a začneme odznova

Záborská avizuje, že sa nevzdáva.

Soňa Jánošová
Ilustračné foto.
Dobré ráno

Dobré ráno: Prvé dni po pôrode ovplyvnia celý život, aj tak delíme matky od detí

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.
Ženy po oslobodení koncentračného tábora Bergen-Belsen, 1945, ilustračná fotografia