Krásne ploché

Ak rozmýšľate o tom, ako sa rýchlo zbaviť alebo aspoň zamaskovať prečnievajúce bruško, prinášame vám niekoľko tipov.



brusko1.jpgPlesová sezóna je obdobie, keď máme príležitosť ukázať sa v plnej kráse a zabaviť sa vo veľkom štýle. Nádherné šaty, účesy, mejkap... Na druhej strane však ešte pomaly dojedáme zásoby zo sviatkov a nabraté kilogramy idú dole len veľmi pomaly. Čo teda robiť, aby sme sa za svoje trošku výraznejšie bruško nemuseli hanbiť?

Prvé pravidlo, ktoré platí pre každého a za všetkých okolností je – vystrieť sa. Spomeňme si na to, čo nám vraveli naše mamy - narovnať chrbát a vypnúť prsia. Sťahovať brucho a celý večer predstierať, že sme chudšie, určite nevydržíme. Správnym držaním tela sa však dá celkový výzor dobre skorigovať. Takže chrbát vzpriamený, ramená dozadu a ide sa. Ak sa predvedieme v celej svojej výške, a k tomu si ešte zvolíme správnu podprsenku, ktorá našu hruď dobre vytvaruje, môžeme si byť isté, že trochu plnšie bruško nebude vzbudzovať veľkú pozornosť. A netreba podceňovať ani výber šiat. Nie všetko, čo sa nám páči, nám bude aj dobre sedieť.

Odhodlaná na zmenu

Odhodlané dámy, ktoré nechcú nič nechať na náhodu, sa môžu pustiť aj do fyzickej prípravy. Nezabúdajme, že i pri domácich prácach sa dá spáliť pár kalórií a špeciálne na brucho je výborné ručné umývanie podlahy. Takže handru do ruky a na kolená. Snažiť sa schudnúť za krátky čas sa naozaj dá, vyžaduje si to však správne zvolenú stratégiu.

„Niečo ako lokálne chudnutie neexistuje. Tréning sa samozrejme môže zamerať na konkrétnu partiu, u žien najmä na brucho, alebo na stehná. Dá sa schudnúť v extrémne krátkom čase, čo je práve prípad plesového obdobia. Za 2 - 3 týždne môžeme zhodiť 3 - 4 kilogramy, ale musí to byť podmienené hlavne stravou,“ vraví kondičný tréner Maroš Bendík.

Niekedy sa možno zdá nesmierne ťažké zriecť sa chutnej porcie, ale výsledok stojí za to. Môžeme trénovať tvrdo každý deň, ale ak nezačneme jesť potraviny, ktoré nezaťažujú organizmus, na efekt schudnutia môžeme zabudnúť. „Strava je možno až 80 % úspechu. Jedálny lístok by mal obsahovať čo najmenej tukov a mal by sa výrazne znížiť príjem sacharidov. Keď nemáme prísun cukrov, dochádza k úbytku celkovej hmoty tela. Napríklad je dobré ísť si ráno zabehať na lačno, lebo vtedy organizmus lepšie spaľuje,“ dodáva Bendík. „Jedlo by malo pozostávať najmä zo zeleniny, ovocia a jeho kombinácií s mäsom, cereáliami a podobne. Nemýľme si však chudnutie s hladovkou, tá nám totiž nepomôže. Pri nej odchádza najprv z tela voda, potom ubúda svalová hmota a až nakoniec sa začínajú strácať tukové zásoby.“

brusko2.jpgNám však ide predovšetkým o zhodenie pomaly naberaného tuku, takže hladovanie nie je to pravé orechové. Akýmkoľvek extrémnym stravovaním si môžeme poškodiť a navyše je tu známy jo-jo efekt, ktorý sa dostaví so železnou istotou vždy, keď prestaneme s drastickou diétou. Preto nezachádzajme do zbytočných extrémov a dodržujme radšej vyváženú životosprávu. No a k nej patrí aj pravidelný a hlavne premyslený tréning.

Najlepší je beh

Keďže si do plesových šiat potrebujeme vyformovať hlavne oblasť brucha, vhodný je aerobný tréning. „Je to vlastne kardio-tréning – dlhodobejšie trénovanie s nižšou intenzitou. Tým sa najviac spaľujú kalórie, naštartuje sa metabolizmus, a teda spaľovanie tukov. Ide napríklad o behanie, plávanie, bicyklovanie, rotoped, steper alebo orbitrek. V takomto krátkom čase musia byť tréning a strava zvládnuté na 100 %, inak sa efekt nedostaví,“ radí Maroš Bendík.

Pri silovom cvičení, ako je napríklad posilňovanie činkami alebo vlastnou hmotnosťou, sa nám nespáli toľko kalórií, ako napríklad pri behu a efekt chudnutia sa prejaví za dlhší čas. Ako prvé sa totiž spaľujú cukry, ako zdroj energie a až potom prichádzajú na rad tuky. Kým sa teda vrhneme na tréning a rýchle chudnutie, nezabudnime, že sa nesmieme prepínať. Inak si môžeme ľahko natiahnuť svaly alebo nejakú šľachu a potom by sme na tanečnom parkete nemohli excelovať. A to si predsa nechceme nechať ujsť.

Bruško ako balónik
Pred spoločenskou udalosťou akou je ples by sme sa mali vyhýbať potravinám, z ktorých nás môže nafukovať. Kapusta, fazuľa, šošovica, hrášok, oriešky a podobné pochúťky sú možno pre niekoho veľmi obľúbené, ale keď sa chystáme na ples, musíme na ne aspoň na pár dní zabudnúť. Nafúknutého bruška sa totiž len tak ľahko nezbavíme. Nehovoriac o plynatosti. Aby sme sa jej vyhli, treba sa začať trochu viac hýbať, najmä ak máme sedavé zamestnanie. A k tomu si vyberať jedlo bohaté na vlákninu, ktoré nám pomôže s trávením.
Voda je základ
Aj keď je zima a telo sa nepotí tak ako v lete, nezabúdajme na stály prísun tekutín. Podporujú totiž peristaltiku čriev i cirkuláciu krvi a odvádzanie škodlivých látok z tela. Ani v tomto prípade to však netreba preháňať. Brucho plné čľapkajúcej vody tiež nepôsobí príťažlivo. Odplavovaniu škodlivín z oblasti brucha môžeme pomôcť aj masážou „štipkaním“. Prstami nadvihujme pokožku aj tukové vankúšiky a znova ich uvoľňujme. Po niekoľkých minútach potom natrieme telovým mliekom.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  2. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  5. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  7. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  8. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  10. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení
  1. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  2. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  6. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  7. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  8. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. Ako zariadiť malú kúpeľňu?
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 9 178
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 8 113
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 869
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 2 733
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 482
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 217
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 685
  8. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 263
  9. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 1 099
  10. Cestujte intenzívnejšie s poznávacími zájazdmi 993

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Minúta po minúte: Diaľnicu uzavreli na hodiny, autá otáčajú do protismeru

Polícia otáča autá cez protismer naspäť do Bratislavy.

SVET

Vitajte vo Wakaliwoode. Afrika má Chucka Norrisa a točí filmy, ako nik iný

Ugandský režisér točí legendárne kung-fu komédie. V Afrike a takmer zadarmo.

AUTO

Čo robiť, keď zastanete v kolóne na diaľnici

Nevystupujte z auta a nezaťahujte ručnú brzdu.

Neprehliadnite tiež

Britský bulvár ponížil novú hviezdu seriálu Doctor Who, zverejnil jej nahé fotky

V trinástej sérii kultovej série bude z doktora po prvýkrát doktorka.

Nevera z pohľadu mužov a žien: Čo už považujú za prekročenie hranice?

Britský prieskum ukázal, že názory na to, čo je podvádzanie, sa u mužov a žien extrémne líšia.

Muži by mali mať aspoň 21 orgazmov za mesiac, tvrdia vedci

Masturbácia má mužov ochrániť pred zdravotnými rizikami.

Močové cesty sú ohrozené aj v lete. Ako na zápaly vplývajú sex a kúpanie?

Urológ radí vhodnú prevenciu a odpovedá, prečo niektoré ženy trpia infekciami močových ciest častejšie než iné.