Krásne ploché

Ak rozmýšľate o tom, ako sa rýchlo zbaviť alebo aspoň zamaskovať prečnievajúce bruško, prinášame vám niekoľko tipov.



brusko1.jpgPlesová sezóna je obdobie, keď máme príležitosť ukázať sa v plnej kráse a zabaviť sa vo veľkom štýle. Nádherné šaty, účesy, mejkap... Na druhej strane však ešte pomaly dojedáme zásoby zo sviatkov a nabraté kilogramy idú dole len veľmi pomaly. Čo teda robiť, aby sme sa za svoje trošku výraznejšie bruško nemuseli hanbiť?

Prvé pravidlo, ktoré platí pre každého a za všetkých okolností je – vystrieť sa. Spomeňme si na to, čo nám vraveli naše mamy - narovnať chrbát a vypnúť prsia. Sťahovať brucho a celý večer predstierať, že sme chudšie, určite nevydržíme. Správnym držaním tela sa však dá celkový výzor dobre skorigovať. Takže chrbát vzpriamený, ramená dozadu a ide sa. Ak sa predvedieme v celej svojej výške, a k tomu si ešte zvolíme správnu podprsenku, ktorá našu hruď dobre vytvaruje, môžeme si byť isté, že trochu plnšie bruško nebude vzbudzovať veľkú pozornosť. A netreba podceňovať ani výber šiat. Nie všetko, čo sa nám páči, nám bude aj dobre sedieť.

Odhodlaná na zmenu

Odhodlané dámy, ktoré nechcú nič nechať na náhodu, sa môžu pustiť aj do fyzickej prípravy. Nezabúdajme, že i pri domácich prácach sa dá spáliť pár kalórií a špeciálne na brucho je výborné ručné umývanie podlahy. Takže handru do ruky a na kolená. Snažiť sa schudnúť za krátky čas sa naozaj dá, vyžaduje si to však správne zvolenú stratégiu.

„Niečo ako lokálne chudnutie neexistuje. Tréning sa samozrejme môže zamerať na konkrétnu partiu, u žien najmä na brucho, alebo na stehná. Dá sa schudnúť v extrémne krátkom čase, čo je práve prípad plesového obdobia. Za 2 - 3 týždne môžeme zhodiť 3 - 4 kilogramy, ale musí to byť podmienené hlavne stravou,“ vraví kondičný tréner Maroš Bendík.

Niekedy sa možno zdá nesmierne ťažké zriecť sa chutnej porcie, ale výsledok stojí za to. Môžeme trénovať tvrdo každý deň, ale ak nezačneme jesť potraviny, ktoré nezaťažujú organizmus, na efekt schudnutia môžeme zabudnúť. „Strava je možno až 80 % úspechu. Jedálny lístok by mal obsahovať čo najmenej tukov a mal by sa výrazne znížiť príjem sacharidov. Keď nemáme prísun cukrov, dochádza k úbytku celkovej hmoty tela. Napríklad je dobré ísť si ráno zabehať na lačno, lebo vtedy organizmus lepšie spaľuje,“ dodáva Bendík. „Jedlo by malo pozostávať najmä zo zeleniny, ovocia a jeho kombinácií s mäsom, cereáliami a podobne. Nemýľme si však chudnutie s hladovkou, tá nám totiž nepomôže. Pri nej odchádza najprv z tela voda, potom ubúda svalová hmota a až nakoniec sa začínajú strácať tukové zásoby.“

brusko2.jpgNám však ide predovšetkým o zhodenie pomaly naberaného tuku, takže hladovanie nie je to pravé orechové. Akýmkoľvek extrémnym stravovaním si môžeme poškodiť a navyše je tu známy jo-jo efekt, ktorý sa dostaví so železnou istotou vždy, keď prestaneme s drastickou diétou. Preto nezachádzajme do zbytočných extrémov a dodržujme radšej vyváženú životosprávu. No a k nej patrí aj pravidelný a hlavne premyslený tréning.

Najlepší je beh

Keďže si do plesových šiat potrebujeme vyformovať hlavne oblasť brucha, vhodný je aerobný tréning. „Je to vlastne kardio-tréning – dlhodobejšie trénovanie s nižšou intenzitou. Tým sa najviac spaľujú kalórie, naštartuje sa metabolizmus, a teda spaľovanie tukov. Ide napríklad o behanie, plávanie, bicyklovanie, rotoped, steper alebo orbitrek. V takomto krátkom čase musia byť tréning a strava zvládnuté na 100 %, inak sa efekt nedostaví,“ radí Maroš Bendík.

Pri silovom cvičení, ako je napríklad posilňovanie činkami alebo vlastnou hmotnosťou, sa nám nespáli toľko kalórií, ako napríklad pri behu a efekt chudnutia sa prejaví za dlhší čas. Ako prvé sa totiž spaľujú cukry, ako zdroj energie a až potom prichádzajú na rad tuky. Kým sa teda vrhneme na tréning a rýchle chudnutie, nezabudnime, že sa nesmieme prepínať. Inak si môžeme ľahko natiahnuť svaly alebo nejakú šľachu a potom by sme na tanečnom parkete nemohli excelovať. A to si predsa nechceme nechať ujsť.

Bruško ako balónik
Pred spoločenskou udalosťou akou je ples by sme sa mali vyhýbať potravinám, z ktorých nás môže nafukovať. Kapusta, fazuľa, šošovica, hrášok, oriešky a podobné pochúťky sú možno pre niekoho veľmi obľúbené, ale keď sa chystáme na ples, musíme na ne aspoň na pár dní zabudnúť. Nafúknutého bruška sa totiž len tak ľahko nezbavíme. Nehovoriac o plynatosti. Aby sme sa jej vyhli, treba sa začať trochu viac hýbať, najmä ak máme sedavé zamestnanie. A k tomu si vyberať jedlo bohaté na vlákninu, ktoré nám pomôže s trávením.
Voda je základ
Aj keď je zima a telo sa nepotí tak ako v lete, nezabúdajme na stály prísun tekutín. Podporujú totiž peristaltiku čriev i cirkuláciu krvi a odvádzanie škodlivých látok z tela. Ani v tomto prípade to však netreba preháňať. Brucho plné čľapkajúcej vody tiež nepôsobí príťažlivo. Odplavovaniu škodlivín z oblasti brucha môžeme pomôcť aj masážou „štipkaním“. Prstami nadvihujme pokožku aj tukové vankúšiky a znova ich uvoľňujme. Po niekoľkých minútach potom natrieme telovým mliekom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  8. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  9. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  1. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  2. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  3. Štefánka by Pulitzer
  4. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  5. Konferencia - EU support for research
  6. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  7. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  8. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  9. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  10. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 21 685
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 15 010
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 14 662
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 7 123
  5. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 341
  6. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 5 501
  7. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 4 764
  8. Štefánka by Pulitzer 4 690
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 752
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 2 878

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ľudia zaplnili námestia aj na výročie, spomínali na Jána a Martinu (minúta po minúte)

Len v Bratislave bolo 30-tisíc ľudí, zaznela aj výzva na odchod Danka.

DOMOV

Pozrite si fotografie z protestov po celom Slovensku

Protesty sa uskutočnili v 58 slovenských mestách a v desiatkách zahraničných.

DOMOV

Ľudia si pripomínajú pamiatku Jána a Martiny (fotogaléria)

Námestie SNP v hlavnom meste je po roku opäť plné.

Neprehliadnite tiež

Svaly pristanú aj ženám. Ako ich získať zdravo?

Pravidelný silový tréning je pre ženy užitočný, nepremenia sa na kulturistky.

DiCaprio v ženskej koži. Vyhrá konečne Glenn Close prvého Oscara?

Vybrali sme päť ikonických postáv herečky.

Glenn Close na Golden Globes 2019
Pink

Neviete zaspať? Pustite si hučanie fénu alebo zvuk maternice

Po bielom šume prichádza ružový aj hnedý.