
Podmienky jednotlivých predajní a reťazcov sa líšia. Kým niektoré prijmú tovar späť kedykoľvek v priebehu roka, iné majú vo svojich podmienkach stanovené časové lehoty. Tie zväčša presahujú hranicu 10 dní. Podmienkou úspešného vrátenia tovaru je jeho stav. Ten musí zodpovedať novému tovaru bez poškodenia a známok používania, aby ho bolo možné uložiť späť na pult predajne.
Niekde môžete počítať s vrátením hotovosti, inde budete musieť siahnuť po náhradnom tovare. Pozor však na reťazce – nie všetky pobočky predávajú rovnaký tovar. V takomto prípade v inom meste nemusíte pri svojej prosbe uspieť. Obozretní by ste mali byť aj pri tovaroch podliehajúcich autorským právam a zákazkovej výrobe – tu možnosť vrátenia neočakávajte.
Ak boli darčeky nakúpené prostredníctvom internetu, alebo zásielkovej služby, od momentu doručenia začne plynúť 7 dňová lehota, počas ktorej je možné tovar vrátiť bez udania dôvodu. Samozrejme, na vlastné náklady. Ak predajca na túto možnosť v obchodných podmienkach nepoukázal, lehota začne plynúť od momentu, kedy ste sa o nej dozvedeli.
Kým obchodné reťazce sa pri stanovení pravidiel opierajú o akýsi obchodnícky bontón, najmenej prekážok zaznamenáte v malých obchodných prevádzkach, v ktorých cítiť, že práve zákazník je tu vítaným pánom.
Rady na vianočné nákupy bude SME zverejňovať každý deň až do konca roka.
Ak máte aj vy otázku, ktorú by ste chceli v našom stĺpiku zodpovedať, obráťte sa s ňou na nás. Poradíme vám.