Oplatia sa doplnkové služby, ktoré ponúkajú výrobcovia počítačov a notebookov k záruke?
Doplnkové služby sľubujú používateľom menej starostí. Keďže za ne platíte, rozmyslite si, či ich potrebujete.
Prvou alternatívou je predĺženie záručnej lehoty, napríklad z dvoch rokov na tri. Rozšírenú záruku je možné kúpiť v časovo obmedzenom období po kúpe značkového počítača, zväčša sa však jednotlivcom nevypláca. Ak sa chyba v dvojročnom období neprejaví, je málo pravdepodobné, že v treťom roku áno.
Druhou alternatívou je „on site“ záruka, kde sa reklamačné konanie presúva z pultu predajcu do domácnosti používateľa vo vopred dohodnutom čase, zvyčajne v nasledujúci pracovný deň. Namiesto toho, aby ste niesli pokazený notebook do predajne, príde technik k vám a problém odstráni na mieste. Je to výhodné pre tých, čo chcú ušetriť čas a nefunkčný počítač im spôsobuje nežiaduci prestoj. Skrátiť 30dňovú záručnú lehotu na jeden pracovný deň, bez cestovania za predajcom, sa vypláca.
Doplnkové záručné služby sú výhodné aj pri spotrebnej elektronike, najmä pri plochých televízoroch s veľkou uhlopriečkou. Ak sa pokazia, riziko mechanického poškodenia pri manipulácii a preprave k predajcovi narastá. Ak vyrieši reklamáciu technik doma, či zaistí vyzdvihnutie a doručenie televízora, máte o starosť menej.
Rady na vianočné nákupy bude SME zverejňovať každý deň až do konca roka.
Ak máte aj vy otázku, ktorú by ste chceli v našom stĺpiku zodpovedať, obráťte sa s ňou na vás. Poradíme vám.