SME
Nedeľa, 24. október, 2021 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Bicyklovanie: pre silné srdce a kĺby

Na rozdiel od behu šetrí kolená aj bedrá. Lekári ho odporúčajú aj v rámci rehabilitácie, pretože zlepšuje kvalitu a silu svalovo-šľachového aparátu. Pravidlá správneho bicyklovania nám ozrejmí Miroslav Kováč z predajne Bicykle u Mira v Bratislave.



bike1.jpgPodľa toho, na akom povrchu budeme najčastejšie bicyklovať, si vyberieme cestný, horský alebo trekkingový bicykel. Napriek tomu, že existuje široký výber dámskych modelov, naše potreby dokáže uspokojiť aj pánsky bicykel s primerane vysokým rámom.

„Komfort a pohodlie ovplyvňujú spolu s ďalšími časťami bicykla kvalita sedla a jeho výška. Aby ste si výšku mohli bezchybne nastaviť a dosiahnuť optimálny sed, potrebujete správnu veľkosť rámu. Ten musí zodpovedať vašej postave. Šírka riadidiel by mala byť približne rovnaká ako šírka ramien,“ podrobnejšie vysvetľuje Miro Kováč.

Investujte do kvality

Kvalitný bicykel kúpime od desaťtisíc korún vyššie. Investovať by sme mali aj do špeciálneho oblečenia a doplnkov. Z hľadiska bezpečnosti je naozajstnou nevyhnutnosťou prilba. Zraneniam pri páde zabránia aj chrániče kolien a lakťov a gélové rukavice. Vďaka dámskym cyklistickým nohaviciam s hrubou vložkou vo vnútri, ktoré sa nosia priamo na tele, bez spodnej bielizne, nás už nikdy nebude bolieť rozkrok.

Tri vrstvy na tele

Neoceniteľné služby nám poskytne aj funkčné cyklistické oblečenie. Skladá sa z troch vrstiev, pričom každá z nich plní inú funkciu. Prvá vrstva pozostáva z tielka alebo trička s krátkym rukávom a krátkych nohavíc. Saje pot a odvádza ho od pokožky.

Druhá vrstva, najčastejšie cyklistický dres, telo udržuje v teple. Tretia vrstva nás chráni pred nepriaznivým počasím. S výberom obuvi si hlavu príliš lámať nemusíme. „Aj keď existujú špeciálne cyklistické topánky, pokojne si vystačíte s obyčajnými teniskami so spevnenou podrážkou,“ dodáva Kováč.

Tréningový plán pre začiatočníkov

bike2.jpgBicyklujme trikrát v týždni, minimálne tridsať minút, najlepšie v skupinke podobných nadšencov. Po dni tréningu zaraďme deň voľna. Väčší úspech dosiahneme, ak trikrát týždenne prejdeme dvadsať kilometrov, než keď v sobotu a v nedeľu absolvujeme dvakrát päťdesiat kilometrov. Strážme si ideálnu tepovú frekvenciu približne 130 tepov za minútu. Nikdy nechoďme „na doraz“.

Približne po desiatich minútach jazdy by sme sa mali začať intenzívnejšie potiť. Pot je dôkaz, že bicyklujeme v správnom tempe. Pri únave z bicykla neschádzajme, len znížme rýchlosť, aby nám zbytočne nestuhli svaly. Postupne jazdu predlžujme na jednu až tri hodiny. Na zvýšenú záťaž si zvykajme postupne. Predídeme tak nepríjemným stavom, ako sú nevoľnosť, pichanie v boku alebo „svalovica“.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  4. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  5. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  6. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  7. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  8. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  3. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  4. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  5. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  6. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  7. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  8. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 856
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 6 860
  3. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 6 286
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 187
  5. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 517
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 422
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 3 415
  8. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 2 784
  9. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 771
  10. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 2 366
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Na Slovensku chýbajú programy pre páchateľov násilia.


19. okt
Dula Gabriela Janovičová.

Rozhovor s dulou Gabrielou Janovičovou.


15. okt
Martin Fehérváry sa teší zo svojho prvého gólu v NHL.

Na twitteri mu blahoželal aj Peter Bondra.


9 h
Miroslav Kocúr.

Čo tak minúť trochu energie naháňanie klerikov, ktorí zneužívali deti?


21. okt

Neprehliadnite tiež

Pavlína Fichta Čierna so synom Johannom

Pavlínu Fichta Čiernu hnevajú extrémistické návrhy v parlamente.


22. okt
Michaela Žureková

RTVS dáva ženám za ich peniaze lekcie, ako prehliadať obťažovanie.


21. okt
Ilustračné foto.

Na Slovensku chýbajú programy pre páchateľov násilia.


19. okt
Barbora Jakobsen

Barbora Jakobsen je psychoterapeutkou v Nórsku.


19. okt

Blogy SME

  1. Michael Achberger: Takto môžete zdravo maškrtiť večer pri televízore
  2. Občianske združenie Ženské kruhy: Už v najbližších dňoch hrozí Slovensku poľská cesta
  3. Martina Paulenová: Noci s bábätkom
  4. Unicef Slovensko: Čo nám hovorí najnovšia správa UNICEF o psychickom zdraví detí a mladých ľudí
  5. Symptomedica: Krvácanie do tráviaceho traktu môže byť smrteľne nebezpečné.
  6. Martina Paulenová: Čo robia dvaja rodičia s dvoma deťmi na spoločnej materskej dovolenke?
  7. Michael Achberger: Zdravý životný štýl, vďaka ktorému priberáte
  8. SKU: Príbeh pedagogičky, ktorá chcela pracovať v školstve
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 488
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 15 181
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 10 515
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 277
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 717
  6. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 4 751
  7. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 569
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží 4 402
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu