Ale veď ja predsa sotva niečo jem!

Na rovinu – celkom dobre nechápete, prečo práve vy máte nadváhu. Vás by sa to predsa týkať nemalo. Nikdy nejete tri plnohodnotne jedla denne. Na raňajky vám postačí čierna káva a kúsok žemle.

Na obed jeden jogurt a nejaké krekery. Na pracovnom stole síce máte nejaké tyčinky a cukríky pre prípad, že by ste potrebovala doplniť hladinu cukru v krvi, ale svätosväte prisaháte, že sa ich sotva dotknete.

Keď sa vrátite domov z práce, pred večerou deťom podstrčíte niečo na zahryznutie – obyčajne chipsy alebo nejaké sušienky. Hoci by ste sa najradšej na misu sladkosti vrhla spolu s vašimi maškrtnými detiskami, obmedzíte sa len na par kúskov, za hrsť, ktoré im uchmatnete cestou z detskej izby do kuchyne. Nachystáte večeru, ale v skutočnosti sa neposadíte za stôl, aby ste si ju v pokoji vychutnali. Namiesto toho vyškriabete zvyšky večere po každom členovi rodiny z tanierov, ako ich zberáte zo stola a hádžete do drezu. A aj to je vzhľadom na apetít vašich hladošov len zanedbateľné množstvo.

Článok pokračuje pod video reklamou

Čiže počas celého dňa sotva niečím zaplníte žalúdok. A predsa – tuk nie a nie zmiznúť.

Čo s tým? VŠETKO SI PÍŠTE
Väčšina z nás – či máme nadváhu alebo nie – si sotva uvedomuje, koľko toho vlastne zje. Odborníci na výživu často požiadajú svojich pacientov, aby si zaviedli potravinový denníček a do neho si striktne zapisovali, čo počas celého dňa skonzumujú. Odporúčajú tiež zapísať si aj ako často prijímajú potravu (presnú alebo aspoň orientačnú hodinu), prípadne kalorickú a inú výživovú hodnotu príslušného jedla.

Zo začiatku vám vedenie presných záznamov môže pripadať ťažké, pretože vás to stoji venovať neustálu pozornosť každému sústu, čo sa chystáte prehltnúť. Ale postupom času si zvyknete a najmä – získate potrebný prehľad a kontrolu nad svojimi stravovacími návykmi. Mnoho žien sa po tom, čo si začalo poctivo viesť denník, čuduje, že nemali ani potuchy, čo všetko vlastne do seba v priebehu dňa napchajú.

Nie je to o tom, že by úmyselne klamali samé seba. Jednoducho si nepamätajú, že si pred večerou odlomili trochu čokolády alebo si do kávy pridali dve lyžice vanilkovej zmrzliny. Alebo neprikladajú dôležitosť poháru vína, ktorý po práci vypili s priateľmi. Porcia večere v reštaurácii im nepripadala príliš veľká. Alebo ani poriadne nevnímali, keď v záchvate nočného hladu rozospaté uchmatli “niečo malé” z chladničky.

Možno patríte medzi ne a ste toho názoru, že sú to drobnosti, ktoré by sa vlastne ani nemali brať do úvahy. Nezabúdajte však, že všetko sú to kalórie, ktoré sa prirátajú k vášmu dennému kalorickému príjmu, či sa vám to páči alebo nie.

Ak sa zbavíte zvyku jest bezmyšlienkovite, ale venujete pozornosť zloženiu a veľkosti porcie každého pokrmu, ktorý normálne zjete, dostanete svoj jedálniček pod kontrolu. Zbavte sa námatkového udzobávania a ukusovania za pochodu. Na každé jedlo si vyčleňte určitý čas, posaďte sa, doprajte si chvíľu pokoja a sústreďte sa len na to, čo pred vami leží na tanieri.

Budete tak jesť menej a vyberať si, či sa ulakomíte na zopár sušienok alebo radšej počkáte do večere.

Skúste si všetko zapisovať a uvidíte, ako samú seba prekvapíte.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Posledné byty za uvádzacie ceny v úspešnom projekte Adlerova
  3. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Talent - vzdelanie - úspech
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  1. Posledné byty za uvádzacie ceny v úspešnom projekte Adlerova
  2. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  3. Naše finančné družstvo - príbeh Mojmíra Begána
  4. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  5. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  6. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  7. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  8. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  9. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  10. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 23 345
  2. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 14 912
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 9 973
  4. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 6 368
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 6 165
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 718
  7. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 5 112
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 369
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 3 951
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 817

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bugár: Vyzerám ako nejaká troska? Strane mám čo ponúknuť aj po ďalších voľbách

Až také jednoduché to nebude, hovorí o Ficovej prípadnej kandidatúre na ústavného sudcu.

PLUS

Sardínsky šéfkuchár o Slovákoch: Netušia, čo si objednali

Prišiel na týždeň, no žije tu 16 rokov.

Neprehliadnite tiež

Advokátka zvierat: Tyrani vedia, čo robia a často z toho majú príjemné pocity

Právnička a aktivistka Zuzana Stanová prispela k novele zákona, ktorá vraví že, zviera nie je vec.

Domáce spa: Ako sa zbaviť stresu v kúpeľni?

Wellness v pohodlí domova je ideálnou formou ako načerpať nové sily a ešte aj skrášliť svoj zovňajšok.

Stubai: Do lyžiarskeho raja cestuje čoraz viac Slovákov

Chcete si byť snehom istí? Navštívte tirolské ľadovce v rakúskom Stubai.

Preplávala Lamanšský prieliv: Na tých, ktorí o mne pochybovali, sa teraz smejem

Diaľková plavkyňa Zuzana Jusková predbehla aj svojich mužských kolegov.

Reishi: Prečo je ázijská huba kráľovnou medzi prírodnými liečivami?

Prezývajú ju aj zázračná, huba bohov či huba s duchovnou silou.