Môj metabolizmus sa otočil o stoosemdesiat stupňov

Bývali ste štíhla. Roky vám ručička na váhe ukazovala rovnaké číslo, ako keď sta mali osemnásť. Všetkým pochybovačom viete okamžite ako dôkaz strčiť pod nos vaše fotografie. Nemuseli ste si dávať pozor na všetko čo zjete. Ale dnes je to úplne naopak?

Bývali ste štíhla. Roky vám ručička na váhe ukazovala rovnaké číslo, ako keď sta mali osemnásť. Všetkým pochybovačom viete okamžite ako dôkaz strčiť pod nos vaše fotografie. Keď ste boli mladšia, mohli ste s kľudom Angličana zajedať zákusky hranolčekmi bez obáv, že by sa na vás bleskovo nacapili tri kilá sadla. Nemuseli ste si dávať neprestajne pozor na všetko, čo vložíte do úst.

Teraz je však boj s hmotnosťou vaším každodenným chlebíčkom. A pravidelne prehrávate. Máte pocit, že sa váš metabolizmus zbláznil. Spomalil sa, zastavil alebo hodil spiatočku a zratúva vám všetky prehrešky z minulosti. Je to možné?

Vaše vlastné telo sa zmenilo na cudzinca. Votrelca. Z chudej ženy sa razom stala jaternička bez toho, aby ste nejako radikálne zmenili stravovacie návyky. Uvažujete nad tým, že by bolo asi vhodné začať chodiť cvičiť, ale akosi na to popri povinnostiach matky, manželky a pracujúceho tvora nemáte čas.

Čo s tým? – Aktívny prístup k životu udrží váš metabolizmus pri sile
Pravdou zostáva, že s pribúdajúcim vekom sa váš metabolizmus spomalí. Tento jav však súvisí so stratou svalovej hmoty viac než priamo sa samotným starnutím.

Ak sa budete venovať nejakej pohybovej činnosti, čím udržíte aktívnu svalovú hmotu, následne tým zabránite metabolizmu, aby začal štrajkovať. Pamätajte, že čím viac svalov máte, tým bude vaša metabolická pec účinnejšie spaľovať.

Fyzická aktivita vo všeobecnosti nesmierne prospieva vašej psychike rovnako ako telesnej schránke. Mnohé americké výskumy z tejto oblasti ukázali, že každá – hoci i mierna – pohybová činnosť zlepší ľudskú náladu a slúži ako prevencia pred vážnymi chorobami ako cukrovka alebo srdcovo-cievne ochorenia.

Okrem toho – pri každej fyzickej aktivite – od chôdze až po zalievanie kvetov – spaľujete kalórie.

Podľa výskumov ( Dr. Gary Foster PhD., riaditeľ Center for Obesity Research and Education at Temple university) pre 90% opýtanej populácie je najvyhovujúcejšou pohybovou činnosťou chôdza.

Začnite po troškách. Na začiatok postačí 10 minút chôdze denne. Potom pridajte ďalších pät…
Vaším prvotným cieľom by malo byt nájsť pre seba takú pohybovú činnosť - pri ktorej sa budete cítiť dobre a budete sa na ňu, a z nej, tešiť. Činnosť, ktorú navyše bezbolestne začleníte do svojho každodenného stereotypu.

Neskôr môžete pridať cvičenie špecializované na budovanie svalovej hmoty – napríklad pilates alebo fitnescentrum.

Niektorí ľudia si myslia, že metabolizmus je jedinou príčinou, prečo ich hmotnosť narastá. Zmeny hmotnosti však zahŕňajú viacero faktorov. Proti veku a fyziologickým zmenám v organizme sa príliš úspešne bojovať nedá. Preto je asi najrozumnejšie sústrediť sa na to, čo ovplyvniť môžete – zdravé stravovanie a pohyb.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 812
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 163
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 685
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 143
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 306
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 257
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 029
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 996
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 830
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 748

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Vedkyňa, ktorá skúma ľudskú sexualitu: Žiarlivosť je obranný mechanizmus, načúvajme jej

Kateřina Klapilová tvrdí, že v laboratóriu je oveľa ťažšie vzrušiť ženy než mužov.

Ako vám pri pôrode môže pomôcť dula a kedy sa pre ňu rozhodnúť?

Prítomnosť duly pri pôrode dokázateľne znižuje percento cisárskych rezov.

Južná Morava: Dobré víno, história a prírodné krásy

Pri návšteve južnej Moravy vás čakajú neopakovateľné zážitky spojené s ochutnávaním kvalitného vína, spoznávaním bohatej histórie a prírodných unikátov.