SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Môj metabolizmus sa otočil o stoosemdesiat stupňov

Bývali ste štíhla. Roky vám ručička na váhe ukazovala rovnaké číslo, ako keď sta mali osemnásť. Všetkým pochybovačom viete okamžite ako dôkaz strčiť pod nos vaše fotografie. Nemuseli ste si dávať pozor na všetko čo zjete. Ale dnes je to úplne naopak?

Bývali ste štíhla. Roky vám ručička na váhe ukazovala rovnaké číslo, ako keď sta mali osemnásť. Všetkým pochybovačom viete okamžite ako dôkaz strčiť pod nos vaše fotografie. Keď ste boli mladšia, mohli ste s kľudom Angličana zajedať zákusky hranolčekmi bez obáv, že by sa na vás bleskovo nacapili tri kilá sadla. Nemuseli ste si dávať neprestajne pozor na všetko, čo vložíte do úst.

Teraz je však boj s hmotnosťou vaším každodenným chlebíčkom. A pravidelne prehrávate. Máte pocit, že sa váš metabolizmus zbláznil. Spomalil sa, zastavil alebo hodil spiatočku a zratúva vám všetky prehrešky z minulosti. Je to možné?

Skryť Vypnúť reklamu

Vaše vlastné telo sa zmenilo na cudzinca. Votrelca. Z chudej ženy sa razom stala jaternička bez toho, aby ste nejako radikálne zmenili stravovacie návyky. Uvažujete nad tým, že by bolo asi vhodné začať chodiť cvičiť, ale akosi na to popri povinnostiach matky, manželky a pracujúceho tvora nemáte čas.

Čo s tým? – Aktívny prístup k životu udrží váš metabolizmus pri sile
Pravdou zostáva, že s pribúdajúcim vekom sa váš metabolizmus spomalí. Tento jav však súvisí so stratou svalovej hmoty viac než priamo sa samotným starnutím.

Ak sa budete venovať nejakej pohybovej činnosti, čím udržíte aktívnu svalovú hmotu, následne tým zabránite metabolizmu, aby začal štrajkovať. Pamätajte, že čím viac svalov máte, tým bude vaša metabolická pec účinnejšie spaľovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Fyzická aktivita vo všeobecnosti nesmierne prospieva vašej psychike rovnako ako telesnej schránke. Mnohé americké výskumy z tejto oblasti ukázali, že každá – hoci i mierna – pohybová činnosť zlepší ľudskú náladu a slúži ako prevencia pred vážnymi chorobami ako cukrovka alebo srdcovo-cievne ochorenia.

Okrem toho – pri každej fyzickej aktivite – od chôdze až po zalievanie kvetov – spaľujete kalórie.

Podľa výskumov ( Dr. Gary Foster PhD., riaditeľ Center for Obesity Research and Education at Temple university) pre 90% opýtanej populácie je najvyhovujúcejšou pohybovou činnosťou chôdza.

Začnite po troškách. Na začiatok postačí 10 minút chôdze denne. Potom pridajte ďalších pät…
Vaším prvotným cieľom by malo byt nájsť pre seba takú pohybovú činnosť - pri ktorej sa budete cítiť dobre a budete sa na ňu, a z nej, tešiť. Činnosť, ktorú navyše bezbolestne začleníte do svojho každodenného stereotypu.

Skryť Vypnúť reklamu

Neskôr môžete pridať cvičenie špecializované na budovanie svalovej hmoty – napríklad pilates alebo fitnescentrum.

Niektorí ľudia si myslia, že metabolizmus je jedinou príčinou, prečo ich hmotnosť narastá. Zmeny hmotnosti však zahŕňajú viacero faktorov. Proti veku a fyziologickým zmenám v organizme sa príliš úspešne bojovať nedá. Preto je asi najrozumnejšie sústrediť sa na to, čo ovplyvniť môžete – zdravé stravovanie a pohyb.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  8. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  10. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  1. Úprava osobného motorového vozidla
  2. Important information for Brazilians living in Slovakia
  3. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  7. Päť chýb pri zateplení strechy
  8. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  10. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 30 475
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 434
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 203
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 771
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 792
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 678
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 643
  8. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 425
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 373
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 170
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Stĺpček Osmelené

Odporný boj o maternice sa nekončí. Dáme si polročnú pauzu a začneme odznova

Záborská avizuje, že sa nevzdáva.

Soňa Jánošová
Ilustračné foto.
Dobré ráno

Dobré ráno: Prvé dni po pôrode ovplyvnia celý život, aj tak delíme matky od detí

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.
Ženy po oslobodení koncentračného tábora Bergen-Belsen, 1945, ilustračná fotografia