SME

Opaľovacie krémy v novom šate

Na niektorých opaľovacích krémoch budú môcť spotrebitelia už počas aktuálnej sezóny spozorovať nové logá. Tento nový systém značenia má spotrebiteľom pomôcť ľahšie sa zorientovať pri výbere ochranných opaľovacích krémov.


Nové etikety, vrátane nového loga UV-A alebo značky, ako aj zákaz používania zavádzajúcich termínov ako "sunblock" (slnečný blokátor) či "úplná ochrana" (100-percentná ochrana) sú reakciou na odporúčanie Európskej komisie (EK) o opaľovacích prípravkoch zo septembra 2006.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Absolútnu ochranu pred ultrafialovým žiarením totiž nedokáže zabezpečiť žiadny prípravok. Naopak, uvádzať by sa mali štandardné kategórie: "nízka ochrana", "stredná ochrana", "vysoká ochrana" a "veľmi vysoká ochrana"). Informačná kampaň EK a členských štátov EÚ má pomôcť zvýšiť povedomie o existencii dôvodov pre ktoré by mali byť opaľovacie prípravky iba jedným z viacerých spôsobov ochrany pred slnečným UV žiarením. "Musíme zlepšiť informovanosť o tom, že opaľovacie prípravky sú iba jedným z viacerých spôsobov efektívnej ochrany pred slnkom," povedala komisárka pre otázky spotrebiteľov Meglena Kuneva.

SkryťVypnúť reklamu

"Pri správnom použití môžu opaľovacie prípravky pomôcť pri ochrane proti rakovine, ale samy nestačia. Ostatnými rozumnými preventívnymi opatreniami sú vyhýbanie sa dlhému pobytu na slnku, zdržiavanie sa v tieni v čase najintenzívnejšieho žiarenia a ochrana pomocou prikrývky hlavy a slnečných okuliarov," dodal komisár pre zdravie Markos Kyprianou.

Rozdiel v žiarení UV-A a UV-B je v tom, že kým prvý typ spôsobuje predčasné starnutie pokožky a narúša imunitný systém, druhý typ zapríčiňuje spálenie pokožky. Oba značne zvyšujú riziko vzniku rakoviny kože. Takzvaný "ochranný slnečný faktor" sa vzťahuje iba na mieru spálenia pokožky, teda žiarenie UV-B, a nie na podobné účinky žiarenia UV-A. Pri opaľovacích výrobkoch s ochranou iba proti UV-B tak môže vzniknúť mylný dojem o ochrane, keďže nechránia pokožku pred rizikovým žiarením UV-A.

SkryťVypnúť reklamu

Novým prvkom na etiketách opaľovacích krémov teda začína byť štandardizovaná značka UV-A, ktorá udáva úroveň minimálnej ochrany pred týmto typom žiarenia. Kozmetický priemysel bude postupne zavádzať štandardizovaný spôsob uvádzania ochrany pred UV-A pomocou nového loga tak, ako je definovaný v odporúčaní EK. Plne sa to bude realizovať až v lete 2008, keďže etikety na rok 2007 už boli vytlačené.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 24 546
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 518
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 558
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 408
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 333
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 272
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 851
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 574
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nové číslo magazínu SME ženy je v predaji aj s darčekom.


redakcia SME ženy
Simona Mištíková

Riaditeľka PR agentúry a lektorka soft skills.


6

Veľkonočné tradície majú mnoho podôb.


Pavol Juračka
Katarína Del Rio a Bianka Urbanovská zo ZA SEBA, o.z.

Agresora najviac prekvapí, keď obeť neostane ticho.


30
  1. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  2. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  3. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  4. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  5. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  6. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  7. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  8. Michaela Witters: Čo za ľudí vychováva deti, ktoré dokážu niekomu takto ublížiť?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 931
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 413
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 642
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 756
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 658
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 11 334
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 283
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 732
  1. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám to chýbajú
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Tupou Ceruzou: Businessman
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  7. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  8. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
reklama
SkryťZatvoriť reklamu