Opaľovacie krémy v novom šate

Na niektorých opaľovacích krémoch budú môcť spotrebitelia už počas aktuálnej sezóny spozorovať nové logá. Tento nový systém značenia má spotrebiteľom pomôcť ľahšie sa zorientovať pri výbere ochranných opaľovacích krémov.


Nové etikety, vrátane nového loga UV-A alebo značky, ako aj zákaz používania zavádzajúcich termínov ako "sunblock" (slnečný blokátor) či "úplná ochrana" (100-percentná ochrana) sú reakciou na odporúčanie Európskej komisie (EK) o opaľovacích prípravkoch zo septembra 2006.

Absolútnu ochranu pred ultrafialovým žiarením totiž nedokáže zabezpečiť žiadny prípravok. Naopak, uvádzať by sa mali štandardné kategórie: "nízka ochrana", "stredná ochrana", "vysoká ochrana" a "veľmi vysoká ochrana"). Informačná kampaň EK a členských štátov EÚ má pomôcť zvýšiť povedomie o existencii dôvodov pre ktoré by mali byť opaľovacie prípravky iba jedným z viacerých spôsobov ochrany pred slnečným UV žiarením. "Musíme zlepšiť informovanosť o tom, že opaľovacie prípravky sú iba jedným z viacerých spôsobov efektívnej ochrany pred slnkom," povedala komisárka pre otázky spotrebiteľov Meglena Kuneva.

"Pri správnom použití môžu opaľovacie prípravky pomôcť pri ochrane proti rakovine, ale samy nestačia. Ostatnými rozumnými preventívnymi opatreniami sú vyhýbanie sa dlhému pobytu na slnku, zdržiavanie sa v tieni v čase najintenzívnejšieho žiarenia a ochrana pomocou prikrývky hlavy a slnečných okuliarov," dodal komisár pre zdravie Markos Kyprianou.

Rozdiel v žiarení UV-A a UV-B je v tom, že kým prvý typ spôsobuje predčasné starnutie pokožky a narúša imunitný systém, druhý typ zapríčiňuje spálenie pokožky. Oba značne zvyšujú riziko vzniku rakoviny kože. Takzvaný "ochranný slnečný faktor" sa vzťahuje iba na mieru spálenia pokožky, teda žiarenie UV-B, a nie na podobné účinky žiarenia UV-A. Pri opaľovacích výrobkoch s ochranou iba proti UV-B tak môže vzniknúť mylný dojem o ochrane, keďže nechránia pokožku pred rizikovým žiarením UV-A.

Novým prvkom na etiketách opaľovacích krémov teda začína byť štandardizovaná značka UV-A, ktorá udáva úroveň minimálnej ochrany pred týmto typom žiarenia. Kozmetický priemysel bude postupne zavádzať štandardizovaný spôsob uvádzania ochrany pred UV-A pomocou nového loga tak, ako je definovaný v odporúčaní EK. Plne sa to bude realizovať až v lete 2008, keďže etikety na rok 2007 už boli vytlačené.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 16 198
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 9 096
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 761
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 626
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 416
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 173
  7. Kam do tepla v januári? 1 929
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 723
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 533
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 910

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Ukrajina priznala vojnu s Ruskom. Slova vojna sa však bojí

Na východe Ukrajiny už aj formálne prebieha otvorený konflikt.

KOMENTÁRE

Ako sa katolícka cirkev stala hrozbou pre Poľsko

Cirkev naklonená prijímaniu utečencov sa rozchádza s väčšinou Poliakov.

Neprehliadnite tiež

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď a nie je iba jedna

Aké sú motivácie tých, ktorí páchajú neveru a prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

Wellness cestovanie: Čo si pod novým trendom predstaviť?

Cestovanie, ktoré má v prvom rade priniesť oddych a očistu mysle, je staro-novou záležitosťou v inovatívnom šate.

Dolly Parton: Ako sa z obyčajného dievčaťa stala kráľovná country

Blýskavé kostýmy, výrazný mejkap, objemné platinové blond vlasy a typický „hrkálkový“ hlas, to všetko tvorí legendu country hudby.

Sedem malých predsavzatí pre vašu krásu

Toto je niekoľko drobností, ktoré môžeme urobiť, aby sme pomohli pleti či vlasom.

Desať receptov na muffiny

Jednoduché, zdravé aj rafinované recepty na koláčiky v košíčku.