SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Opaľovacie krémy v novom šate

Na niektorých opaľovacích krémoch budú môcť spotrebitelia už počas aktuálnej sezóny spozorovať nové logá. Tento nový systém značenia má spotrebiteľom pomôcť ľahšie sa zorientovať pri výbere ochranných opaľovacích krémov.


Nové etikety, vrátane nového loga UV-A alebo značky, ako aj zákaz používania zavádzajúcich termínov ako "sunblock" (slnečný blokátor) či "úplná ochrana" (100-percentná ochrana) sú reakciou na odporúčanie Európskej komisie (EK) o opaľovacích prípravkoch zo septembra 2006.

Absolútnu ochranu pred ultrafialovým žiarením totiž nedokáže zabezpečiť žiadny prípravok. Naopak, uvádzať by sa mali štandardné kategórie: "nízka ochrana", "stredná ochrana", "vysoká ochrana" a "veľmi vysoká ochrana"). Informačná kampaň EK a členských štátov EÚ má pomôcť zvýšiť povedomie o existencii dôvodov pre ktoré by mali byť opaľovacie prípravky iba jedným z viacerých spôsobov ochrany pred slnečným UV žiarením. "Musíme zlepšiť informovanosť o tom, že opaľovacie prípravky sú iba jedným z viacerých spôsobov efektívnej ochrany pred slnkom," povedala komisárka pre otázky spotrebiteľov Meglena Kuneva.

Skryť Vypnúť reklamu

"Pri správnom použití môžu opaľovacie prípravky pomôcť pri ochrane proti rakovine, ale samy nestačia. Ostatnými rozumnými preventívnymi opatreniami sú vyhýbanie sa dlhému pobytu na slnku, zdržiavanie sa v tieni v čase najintenzívnejšieho žiarenia a ochrana pomocou prikrývky hlavy a slnečných okuliarov," dodal komisár pre zdravie Markos Kyprianou.

Rozdiel v žiarení UV-A a UV-B je v tom, že kým prvý typ spôsobuje predčasné starnutie pokožky a narúša imunitný systém, druhý typ zapríčiňuje spálenie pokožky. Oba značne zvyšujú riziko vzniku rakoviny kože. Takzvaný "ochranný slnečný faktor" sa vzťahuje iba na mieru spálenia pokožky, teda žiarenie UV-B, a nie na podobné účinky žiarenia UV-A. Pri opaľovacích výrobkoch s ochranou iba proti UV-B tak môže vzniknúť mylný dojem o ochrane, keďže nechránia pokožku pred rizikovým žiarením UV-A.

Skryť Vypnúť reklamu

Novým prvkom na etiketách opaľovacích krémov teda začína byť štandardizovaná značka UV-A, ktorá udáva úroveň minimálnej ochrany pred týmto typom žiarenia. Kozmetický priemysel bude postupne zavádzať štandardizovaný spôsob uvádzania ochrany pred UV-A pomocou nového loga tak, ako je definovaný v odporúčaní EK. Plne sa to bude realizovať až v lete 2008, keďže etikety na rok 2007 už boli vytlačené.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 688
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 793
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 716
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 677
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 534
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 569
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 385
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 275
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 127
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 090
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lipšic: Zatýkanie ľudí nie je divadlo, nemožno čakať, že polícia zasiahne každý týždeň

Spochybňovanie spolupracujúcich obvinených považuje za cielené.

Daniel Lipšic.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Koalícia nám povie, či chce spravodlivosť, alebo pomstu

Lipšic ako prokurátor stále nie je dobrý nápad.

Peter Tkačenko
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Marek Majeský.