Opaľovacie krémy v novom šate

Na niektorých opaľovacích krémoch budú môcť spotrebitelia už počas aktuálnej sezóny spozorovať nové logá. Tento nový systém značenia má spotrebiteľom pomôcť ľahšie sa zorientovať pri výbere ochranných opaľovacích krémov.


Nové etikety, vrátane nového loga UV-A alebo značky, ako aj zákaz používania zavádzajúcich termínov ako "sunblock" (slnečný blokátor) či "úplná ochrana" (100-percentná ochrana) sú reakciou na odporúčanie Európskej komisie (EK) o opaľovacích prípravkoch zo septembra 2006.

Absolútnu ochranu pred ultrafialovým žiarením totiž nedokáže zabezpečiť žiadny prípravok. Naopak, uvádzať by sa mali štandardné kategórie: "nízka ochrana", "stredná ochrana", "vysoká ochrana" a "veľmi vysoká ochrana"). Informačná kampaň EK a členských štátov EÚ má pomôcť zvýšiť povedomie o existencii dôvodov pre ktoré by mali byť opaľovacie prípravky iba jedným z viacerých spôsobov ochrany pred slnečným UV žiarením. "Musíme zlepšiť informovanosť o tom, že opaľovacie prípravky sú iba jedným z viacerých spôsobov efektívnej ochrany pred slnkom," povedala komisárka pre otázky spotrebiteľov Meglena Kuneva.

"Pri správnom použití môžu opaľovacie prípravky pomôcť pri ochrane proti rakovine, ale samy nestačia. Ostatnými rozumnými preventívnymi opatreniami sú vyhýbanie sa dlhému pobytu na slnku, zdržiavanie sa v tieni v čase najintenzívnejšieho žiarenia a ochrana pomocou prikrývky hlavy a slnečných okuliarov," dodal komisár pre zdravie Markos Kyprianou.

Rozdiel v žiarení UV-A a UV-B je v tom, že kým prvý typ spôsobuje predčasné starnutie pokožky a narúša imunitný systém, druhý typ zapríčiňuje spálenie pokožky. Oba značne zvyšujú riziko vzniku rakoviny kože. Takzvaný "ochranný slnečný faktor" sa vzťahuje iba na mieru spálenia pokožky, teda žiarenie UV-B, a nie na podobné účinky žiarenia UV-A. Pri opaľovacích výrobkoch s ochranou iba proti UV-B tak môže vzniknúť mylný dojem o ochrane, keďže nechránia pokožku pred rizikovým žiarením UV-A.

Novým prvkom na etiketách opaľovacích krémov teda začína byť štandardizovaná značka UV-A, ktorá udáva úroveň minimálnej ochrany pred týmto typom žiarenia. Kozmetický priemysel bude postupne zavádzať štandardizovaný spôsob uvádzania ochrany pred UV-A pomocou nového loga tak, ako je definovaný v odporúčaní EK. Plne sa to bude realizovať až v lete 2008, keďže etikety na rok 2007 už boli vytlačené.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  2. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  3. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  4. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  8. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 15 023
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 283
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 544
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 761
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 024
  6. Moskva alebo Petrohrad? 1 857
  7. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 805
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 630
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 607
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 339

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

KOMENTÁRE

Čo je to sloboda

Sloboda prináša ťarchu vlastnej aktivity.

Neprehliadnite tiež

Aby ženy neumierali pri nelegálnych potratoch, predávala im zakázanú antikoncepciu

Za dnes bežnú vec musela Margaret Sangerová radikálne bojovať.

Hmyz všade vo vašej domácnosti. Poznáte prekvapujúci trend tejto zimy?

Prím v dekore hrajú lienky, pavúky, muchy či včely.

Stĺpček Osmelené

Choroba, ktorá ma drží v hrsti: Možno porodím choré dieťa a možno zomriem skôr

Nehovorte mi, že to poznáte, lebo aj vaša babka mala cukrovku.

Playboy sa púšťa do neprebádaných vôd, nafotil kampaň s plus size modelkou

Fotky patria k decentnejším kampaniam modelky Molly Constable.

Vraždili a znásilňovali, no ženy ich milujú a obdivujú. Prečo?

Za ich správaním nie je len sexuálna porucha, psychológia má viaceré vysvetlenia.