Kondícia s fitloptou

Fitlopta nám pri technicky správnom cvičení zabezpečí posilnenie aj natiahnutie svalstva a zlepšenie pohybových schopností


Mnohí ľudia sú najmä vo fitnescentre zvyknutí cvičiť len tradičným spôsobom a neradi skúšajú niečo nové. Práve fitlopta im však ponúka možnosť zaujímavo a účinne obmeniť svoj tréningový plán. Podľa kondičného trénera Maroša Mol-nára dokáže nahradiť napríklad klasickú lavičku: „Na fitlopte sa dajú vykonávať tie isté cviky, ako na lavičke – môžete precvičovať svaly rúk, ramien, prsné, alebo brušné svalstvo. Lavička však, na rozdiel od fitlopty, nie je poddajná, nedokáže pracovať spolu s telom.“ Za výhodu cvičenia na fitlopte považuje najmä nutnosť zapojiť tzv. neviditeľné svaly: „Sú to hlboké svaly panvového dna, ktoré síce navonok nevidíme, ale na správne držanie tela sú mi-moriadne dôležité.“

Rôzne cviky, rôzne účinky
Aké druhy cvičení sa na lopte dajú vykonávať? „Sú to predovšetkým cviky posilňovacie, strečovacie, balančné a stabilizačné,“ vysvetľuje tréner. Fitlopta nám teda poslúži pri posilňovaní jednotlivých svalových partií aj pri strečingu. Pri balančných cvičeniach sa človek učí zvládnuť cviky v rôznych polohách a tak postupne dosiahnuť svalovú rovnováhu. Pomocou fitlopty posilníme svaly, ktoré sú ochabnuté a natiahneme tie, ktoré sú skrátené. Stabilizačné cvičenia predstavujú tréning výdrže – človek zotrvá v určitej polohe zhruba od troch do pätnástich sekúnd. „Všetky uvedené cviky nám pomôžu nielen zdokonaliť kondíciu, ale aj koordináciu, zvýšiť ohybnosť a precvičiť pohyblivosť chrbtice,“ zdôrazňuje Maroš Molnár.

Na tréning sa treba sústrediť
V čom spočíva základný princíp cvičenia na fitlopte? Podľa Molnára je to najmä pravidelnosť a dokonalé sústredenie na tréning, pomocou ktorého dostaneme telo a loptu do rovnováhy: „Dôležité je odsadiť a vyrovnať panvu, držať mierne stiahnuté brušné svaly a nohy stabilizovať na šírku ramien.“ Podobne ako pri cvičení Pilates sa treba sústrediť na správne dýchanie a vnímať svaly brucha a spodnú časť chrbta ako centrum sily. Cvičenie na lopte je podľa trénera pomerne náročné na koordináciu, ale vo výsledku o to účinnejšie, pretože nás naučí vnímať a zapájať všetky svaly.

S trénerom alebo na vlastnú päsť?
Podľa Maroša Molnára je pre ľudí, ktorí sa zatiaľ s cvičením na fitlopte nestretli, určite dobré vyhľadať najskôr odborníka – trénera: „Pod odborným dohľadom by mal človek absolvovať minimálne desať úvodných tréningov. Ľahšie tak zvládne základné spôsoby cvičenia aj rôzne modifikácie a vyvaruje sa problémov a chýb, na ktoré by jeho telo mohlo doplatiť a tréning by si zbytočne znechutil. Aj vzostup výkonnosti je pri správnom cvičení oveľa rýchlejší.“ Začať treba s jednoduchými cvikmi. Až keď sa ich človek naučí ľahko zvládnuť a na lopte sa začne cítiť príjemne, môže ich postupne obmieňať a prejsť aj k náročnejším variantom.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 022
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 4 979
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 039
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 545
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 642
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 294
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 267
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 045
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 033
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 949

Hlavné správy zo Sme.sk

BRATISLAVA

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Čo chcú z Bratislavy urobiť kandidáti na župana

Ako vidia kandidáti Bratislavský samosprávny kraj dnes a kam by mal smerovať? Sledujte diskusiu SME Naživo.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

SVET

Café Európa: Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby v Nemecku na Európu i Slovensko? Sledujte diskusiu naživo.

Neprehliadnite tiež

Detská imunita na jeseň: Ako ju podporíte a čo na ňu vplýva?

Úlohu zohráva zdravý režim, psychická pohoda, ale aj očkovanie a výživové doplnky.

Vedkyňa, ktorá skúma ľudskú sexualitu: Žiarlivosť je obranný mechanizmus, načúvajme jej

Kateřina Klapilová tvrdí, že v laboratóriu je oveľa ťažšie vzrušiť ženy než mužov.

Ako vám pri pôrode môže pomôcť dula a kedy sa pre ňu rozhodnúť?

Prítomnosť duly pri pôrode dokázateľne znižuje percento cisárskych rezov.