SME

Mirka Partlová: Asi zomriem na naivitu

Na divadelných doskách sa objavila vo veku, keď jej rovesníci riešili školské povinnosti. Vtedy sa o nej hovorilo ako o výnimočnom 15-ročnom talente. O dva roky neskôr sa však jej meno objavovalo na stránkach bulváru a ľudia si ju ešte dlho potom spájali

Aký je to pocit, že si vás aj po takom dlhom období dávali ľudia do súvislosti práve s nehodou?
Samozrejme, je mi to nepríjemné. No je to sedem rokov dozadu a do istej miery som s touto časťou svojho života už vyrovnaná. Teraz si uvedomujem – a poviem to s dávkou humoru – že to malo svoje plusy aj mínusy. Dobré bolo, že som pochopila, aký silný môže byť tlak médií, čo v sedemnástich rokoch ani len netušíte. Na druhej strane mi to bolo veľmi ľúto, lebo som v pätnástich rokoch začala v divadle, pomaličky som sa zlepšovala a zrazu si ma ľudia nespájali s tým, čo robím. Akoby som stále musela všetkých presviedčať, že ja naozaj nie som tá, čo chce vyrábať škandály.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Objavili sa aj názory, že ste nezvládli úspech v takom mladom veku.
Naopak, som človek, čo stojí oboma nohami na zemi. Nemala som dôvod mať maniere a už vôbec nie na Slovensku. Nevnímala som to ako slávu, ale ako prácu, ktorú som vždy chcela a robila som ju nesmierne rada. A zrazu sa to v jednom okamihu zmenilo. Vtedy som sa uzavrela do seba, s nikým som nekomunikovala. No postupne som to spracovala a snažila sa ísť ďalej.

Máte pocit, že ste aj vďaka tomu skôr dospeli?
Samozrejme. Ale to už vtedy, keď som prišla do divadla. Človek je tu donútený dospieť veľmi rýchlo, lebo nik netoleruje, že príde nejaká pojašená pätnástka (smiech). Musí byť spoľahlivý na javisku aj mimo neho, a to sa prenieslo aj do môjho súkromného života. Možno povedať, že som o istú bezstarostnú fázu svojho života prišla, no absolútne to neľutujem.

SkryťVypnúť reklamu

Vašu cestu do divadla však možno nazvať šťastnou zhodou okolností.
Presne tak. Môj otec je muzikant, a tak som k spevu a hudbe mala vždy veľmi blízko. Raz mi zavolal kamarát, ktorý organizoval módne prehliadky, či by som mu neprišla spevom a hrou na gitare vypĺňať medzičas, kým sa modelky prezliekajú. Bola tam jedna pani z módnej agentúry, ktorá si ma odfotila s poznámkou, že viem aj spievať. Do agentúry prišiel Andy Hryc, aby mu ukázala dievčatá, ktoré letia. Vraj som mu pripomenula jednu taliansku herečku, s ktorou kedysi dávno nakrúcal. Bolo to v čase, keď sa konali konkurzy do muzikálu Hamlet, a tak povedal, aby ma tam agentúra poslala.

Váhali ste, či pôjdete?
Ani sekundu. Bola som rozhodnutá obetovať tomu všetko. Aj keď som vtedy ani netušila, čo muzikál obnáša, aký je náročný a čo všetko sa budem musieť učiť, niečo vnútri mi hovorilo, že je to správna cesta.

SkryťVypnúť reklamu

V pätnástich rokoch ste sa presťahovali do Bratislavy. Ako to vnímali rodičia?
Bolo pre nich ťažké, že som zmizla z domu, možno ešte o to viac, že som jedináčik. No na druhej strane mi dôverovali a našťastie tu mám babičku, u ktorej som bývala, preto ani nerozmýšľali o tom, že by prišli so mnou do Bratislavy.

Pre kolegov v divadle ste museli byť asi veľkým prekvapením.
V prvom rade vôbec netušili, čo sa deje. Prišlo nejaké malé blonďavé dievčatko (smiech), aj keď to, koľko mám naozaj rokov, sa dozvedeli až neskôr. Bolo to o niečo ťažšie, keďže som prišla do zabehnutej partie skúsených hercov. Na druhej strane som z ich strany cítila nesmiernu podporu. Obohacovali ma o svoje skúsenosti a ja som brala ich pripomienky.

Aké napríklad?
Na javisku som pôsobila veľmi neohrabane, keďže som vôbec nevedela, ako mám chodiť (smiech). Tak som sa to pomaličky učila, našľapovala som na špičky, chodila som bosá. Taktiež v Hamletovi bola scéna, keď som mala podliezť jednu prekážku. Bola som presvedčená o tom, že sa nemôžem hýbať a zároveň spievať. A tak som dostala na hlavu natáčky, aby som sa musela ešte viac zohýbať a podliezala ju vari aj stokrát. Problémom bol aj môj záhorácky prízvuk, keďže pochádzam z Malaciek.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže s vami mali trpezlivosť?
Mojím druhým muzikálom bola Klietka bláznov v réžii pána Bednárika, ktorého si nesmierne vážim. A kým Hamlet bol čisto o speve, tu už bolo aj viac herectva, v ktorom som sa cítila nesmierne neisto. Nevedela som, ako mám hovoriť repliky, a keďže som ešte mala komplex zo svojej záhoráčtiny, rýchlo som cez ne prelietavala. Po troch skúškach to už pán Bednárik nezvládol a nakričal na mňa. Vtedy mi aj tiekli slzy. No zobrala som to ako režijnú pripomienku. Nebolo to tak, že by som mala chuť to vzdať a utiecť.

Herectvo verzus spievanie
V herectve sa už cítite istejšia?
Už áno. No keď začne hrať hudba, je to pre mňa iný svet. Vidím obrazy, farby, som absolútne koncentrovaná, viem veci precítiť a v zlomku sekundy sa rozplakať, rozosmiať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo sa nevenujete naplno iba spevu?
Potrebujem, aby na mňa hneď reagoval divák a muzikál je preto pre mňa ideálnym spojením toho, čo mám naozaj rada. No u nás sa ani nerobí muzikál v pravom zmysle slova, teda tak, ako sú na to ľudia zvyknutí vo svete. Tam znamená zahŕňanie troch zložiek – teda herectva, spevu a tanca – úplne na maximum, od účinkujúcich sa vyžaduje absolútna profesionalita. U nás sa dostávajú do muzikálov ľudia, ktorí často nevedia ani jednu vec poriadne.

Nerozmýšľali ste o tom, že odídete do Čiech? Tam má muzikál dlhšiu tradíciu, je tam profesionálnejší prístup.
Samozrejme, ale v Prahe je veľmi veľký trh a ja nedokážem mať široké lakte. Slovák má ťažké presadiť sa tam. Bola som na konkurze do muzikálu Rebelové a neuspela som, no nehovorím to iba na základe svojej skúsenosti. Mám kolegov, ktorí tam hrali, a viem, ako to funguje. Nie je to iba o talente, ale o tom, kto sa s kým pozná. A ja nemám silu sa takto prebíjať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vo väčšine slovenských muzikálov ste v poslednej dobe stvárnili hlavné postavy. Aj preto, že je tu malá konkurencia?
Práveže je tu množstvo dievčat, ktoré spievajú úžasne, no nemajú dostatok príležitostí, lebo na Slovensku sa robí veľmi málo vecí. Ja som bola istým spôsobom atrakcia – pätnástka, ktorá prišla do divadla, a preto som sa možno aj viac dostala do povedomia. A takisto je to určite aj o šťastí a type, čo hľadajú do muzikálu. Ja vyzerám naivne, „princezničkovsky“, takže sa hodím práve na tieto úlohy (smiech).

Nemali ste niekedy chuť zahrať si aj nejakú negatívnu postavu?
Samozrejme, no neviem, či by som to zvládla a či by mi to ľudia s mojou vizážou aj uverili. No napríklad v muzikáli Hriešny tanec som mala možnosť zahrať si okrem hlavnej postavy – mladučkej, naivnej Baby - aj zvodkyňu Evu. A to bola pre mňa veľmi zaujímavá skúsenosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Väčšina postáv, ktoré hráte, sú mladé dievčatá, ktoré sa stále hľadajú. Vidíte sa v nich?
Samozrejme, ako každý mladý človek niekedy rozmýšľam o tom, čo vlastne chcem. Taktiež som šialený introvert a mám pocit, že vnímam svet, akoby som bola z inej planéty. Riadim sa pocitmi a nedokážem robiť veci automaticky, napríklad len tak zaspievať pesničku, ktorú mi niekto dá. Potrebujem ju cítiť.

Prečo sa u nás muzikály hrávajú iba niekoľko sezón?
Väčšinou sú na zahraničné tituly veľmi drahé práva a na tie často nie sú prostriedky. Do muzikálu sa investuje, odohrá sa istý počet predstavení, aby sa vrátila investícia, a nikoho nezaujíma, či sa to ľuďom páči, alebo nie. Iba raz som sa stretla s tým, že sa dodatočne odkúpili práva, a to bolo pri Klietke bláznov, ktorá mala veľký úspech, a tak sa namiesto troch rokov hral štyri.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vaše najnovšie predstavenie – opereta Pod cudzou vlajkou v divadle Aréna však nemalo veľmi priaznivé kritiky. Ako ich vnímate?
Nie je to tak, že by som si na druhý deň po premiére utekala kúpiť noviny so strachom, čo sa v nich objaví. Samozrejme ma zlá kritika zamrzí. Najmä vtedy, keď mám predstavenie rada a vidím, koľko práce je za tým. Podľa mňa u nás stále funguje prístup všetko skritizovať a nevidieť v tom nič pozitívne. Na druhej strane si však hovorím, že sto ľudí, sto chutí, takže to neberiem nejako tragicky.

Muzikál ako obživa
Pôsobíte na voľnej nohe. Dá sa účinkovaním v muzikáloch uživiť?
Nedá (smiech). Samozrejme, keby som mala vyžiť iba z divadla, asi to bude ťažšie, popri tom mám rôzne „fušky“. Na voľnej nohe som odjakživa a je to istý pocit slobody, ale samozrejme aj neistoty. Človek nemá stály príjem a je zodpovedný sám za seba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj preto ste sa minulý rok objavili v reklame na poisťovňu?
Pre herca je v podstate šťastie, keď dostane takúto príležitosť, lebo z toho istý čas žije. Na jednej strane je fajn, že ľudia herca spoznávajú, zistia si, v ktorom divadle hrá a možno aj prídu na jeho predstavenia. Na druhej strane to môže vyvolávať dojem, že stráca istú umeleckú kvalitu, prestíž. No bola som prekvapená, že som dostávala prevažne dobré ohlasy.

Takže ste so svojou kariérou spokojná?
Samozrejme, chcela by som viac, napríklad vydať CD. Ale počkám si, kým to príde samo.

Zdá sa, akoby ste mali idealistický pohľad na svet.
Áno, ja som šialene naivná a niekedy mám pocit, že na naivitu aj zomriem. Samozrejme, rokmi som sa otĺkla, no aj tak stále verím v dobro (smiech) a niekedy mám pocit, že som jediná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Miroslava Partlová (22)
sa narodila 2. apríla 1985 v Malackách, kde absolvovala základnú školu, neskôr v Bratislave hudobno-dramatický odbor na štátnom konzervatóriu. V pätnástich rokoch na základe konkurzu dostala hlavnú úlohu v muzikáli Hamlet na Novej scéne. Odvtedy sa objavila v predstaveniach Klietka bláznov, Hair, Hriešny tanec, Rebelové, Hello Dolly, Na skle maľované alebo Neberte nám princeznú. Účinkuje v operete Pod cudzou vlajkou v divadle Aréna. Je slobodná, žije v Bratislave.

Autor: SME ženy, 19/2007

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 074
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 683
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 989
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 764
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 293
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 676
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 225
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 192
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Wall Street - ilustračná fotografia.

Na podvody telekomunikačného giganta WorldCom upozornila whistleblowerka.


2
Veľvyslanec v Británii a bývalý vrchný veliteľ ukrajinskej armády Valerij Zalužnyj.

K zmene svetového poriadku už prišlo.


Eliška Novotná a 1 ďalší 67
Americká ministerka vnútornej bezpečnosti Kristi Noemová na ikonickej fotke.

Noemovú prezývajú Barbie z migračného.


Tomáš Nídr a 1 ďalší 18
Švajčiarsko oslavuje gól v zápase Švajčiarsko - Dánsko v semifinále MS v hokeji 2025.

Dáni prehrali so Švajčiarskom 0:7.


a 1 ďalší
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 238
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 323
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 926
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 914
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 608
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 564
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 042
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 627
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu