Zlaté pravidlá

Ešte stále sa držíte novoročného záväzku zhodiť pár kilogramov a upraviť stravovacie návyky? Tu je 13 pravidiel, ktorých aplikovanie do vášho režimu vás môže posunúť správnym smerom.

Jedzte tak, aby ste využili každé sústo.
To, ako rýchlo jete, môže byť rovnako dôležité akoto, čo jete. Ľudský mozog potrebuje zhruba 20 minút na to, aby zaregistroval pocit sýtosti, bez ohľadu na to čo a koľko skonzumujete. To znamená, že čím pomalšie jete , tým menej potravy potrebujete na zasýtenie. Siahajte po potravinách, ktoré treba dlhšie žuť či popíjať a vychutnávajte si každé sústo či dúšok. Prijmete menej potravy a zároveň budete mať pôžitok aj zo samotného jedla.

Vážte si!
Nielen seba, ale to, čo plánujete dať do žalúdka. Vážením a meraním porcií potravín síce zabijete pri príprave jedla viac času, ale získate prehľad o množstve, ktoré zjete.

Sladkosti stačí ochutnať
Máte neodolateľnú chuť na niečo sladké, zdráhate sa však porušiť diétu? Netýrajte sa a uspokojte potrebu tela doplniť cukor. Avšak namiesto toho, aby ste zjedli celú škatuľu sušienok, si len odhryznite a škatuľu odpracte do bezpečnej vzdialenosti alebo strčte do ruky najbližšej osobe v okolí, aby vás jej zbavila. Na doplnenie zásob cukru a zahasenie „cukrového hladu“ naozaj nepotrebujete pol kila sladkého.

Nevynechávajte raňajky
Nie nadarmo sa im hovorí najdôležitejšie jedlo dňa. Okrem toho , že vám dodajú šťavu potrebnú na celodenné fungovanie, vás ochránia pred polnočnými záchvatmi vlčieho hladu.

Zakážte si nočné plienenie chladničky
Kalórie skonzumované v neskorých hodinách majú tendenciu vydržať dlhšie než také, ktoré prijmete cez deň, pretože už nemáte možnosť zbaviť sa ich fyzickou činnosťou. Drastické nájazdy do kuchyne môže eliminovať aj dôsledné dodržiavanie prvého jedla dňa, ako je spomenuté vyššie.

Zamyslite sa skôr, než zahryznete
Občas do seba pcháme bez rozmyslu jedno cez druhé, ani nevieme prečo a ako. Poslúchame slepú túžbu, ktorú vieme sotva spätne zdôvodniť. Nabudúce sa zastavte, zhlboka nadýchnite a premyslite si, čo a koľko máte v pláne zjesť skôr, než sa odtrhnete z reťaze. Pri každom súste niečoho, čo „by ste nemali“ si položte otázku: Stojí mi to za to? Toľko sa nadriem cvičením, snažím sa dodržiavať stravovací režim, chcem si to teraz TYMTO narušiť?

Vyčistite si zuby, kloktajte alebo si dajte mentolovú žuvačku
Ak na vás príde nutkanie len tak si niečo zobnúť, hoci čas obeda či večere je v nedohľadne, nasmerujte svoje kroky namiesto do kuchyne do kúpeľne. Na nejaký čas to oddiali žiadostivosť. Veď kto by si chcel zašpiniť čisté, umyté ústa ďalšou potravou?

Milý denníček...
Veďte si záznamy o tom, čo v priebehu dňa zjete. Získate užitočný prehľad o svojich stravovacích návykoch, môžete porovnávať, zistiť ,aké potraviny sú kameňom úrazu, aké notorické chyby robíte a vychytať ich.

Sabotujte chúťky
Strašne túžite po orieškovej čokoláde. Ak ju okamžite nedostanete tak....čo? Zomriete? Pochybujem. Vytesnite čokoládu z hlavy. Skúste sa svižne prebehnúť – aerobne cvičenie má schopnosť otupiť hlad. Najmä ak vlastne ani nie ste hladná.

Nevynechávajte jedlá
Každé tri – štyri hodiny si niečím zaplňte žalúdok. Nemusíte sa prepchávať, stačí symbolicky zjesť nejaký malý snack, napr. kus ovocia alebo jogurt. Pravidelným príjmom potravy však zabránite spomaleniu metabolizmu a tým pádom aj stroskotaniu vášho úsilia zhodiť nejakú tú slaninu. Radšej zjedzte denne päť mini jedál, ako dva krát denne spratať porciu ako pre lesného robotníka.

Nakŕmte skutočný hlad, nie hlad po citoch
Jedzte vtedy, keď ste naozaj hladná a nie vtedy, keď si potrebujete jedlom pofúkať nejakú boľačku na duši. Vďaka piatim rovnomerne rozdeleným menším jedlám denne nedáte telu šancu pocítiť skutočný, fyzický hlad. Emocionálny hlad prameniaci z duševnej nepohody potom ľahko rozpoznáte.

Žúrovanie s mierou
Kalorická škoda spôsobená alkoholom vydrží ešte dlho potom, čo vás prestane bolieť hlava. Podľa viacerých publikácií o výžive sa kalórie z alkoholu spaľujú najťažšie. Alkohol navyše podporuje tendenciu tela ukladať tuk.

Skúste bielkovinové alternatívy
Ak vynecháte zo svojej stravy tučné mäsové a plnotučné mliečne výrobky a nahradíte ich nízkotučnými mliečnymi a sójovými produktmi, či chudým hydinovým a rybím mäsom, zlikvidujete 80% tukov, ktoré ste predtým prijímali v strave.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 967
  2. Od septembra opäť po starom 5 979
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 722
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 186
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 810
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 730
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 198
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 142
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 091
  10. Leto nekončí! 1 043

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

Neprehliadnite tiež

Ako si vybrať správny matrac? Toto si všímajte pri jeho kúpe

Čo si myslí ortopéd a odborník na matrace?

Modelka a herečka Kate Upton trénovala s mariňákmi

Známa blondínka sa rozhodla podporiť detroitských vojakov.

V afganskom Kábule sa konala najodvážnejšia módna prehliadka v dejinách

Organizátor Adžmal Hakíkí bol rozhodnutý akciu uskutočniť, aj keby na nej mal pri samovražednom útoku prísť o ruky aj nohy.

Legendárny zdvih z Hriešneho tanca: Hlavná herečka sa podelila o detaily z natáčania

Všetci dobre poznáme scénu, keď Baby namiesto sedenia v kúte vyskočí do náruče Patricka Swayzeho.