Zlaté pravidlá

Ešte stále sa držíte novoročného záväzku zhodiť pár kilogramov a upraviť stravovacie návyky? Tu je 13 pravidiel, ktorých aplikovanie do vášho režimu vás môže posunúť správnym smerom.

Jedzte tak, aby ste využili každé sústo.
To, ako rýchlo jete, môže byť rovnako dôležité akoto, čo jete. Ľudský mozog potrebuje zhruba 20 minút na to, aby zaregistroval pocit sýtosti, bez ohľadu na to čo a koľko skonzumujete. To znamená, že čím pomalšie jete , tým menej potravy potrebujete na zasýtenie. Siahajte po potravinách, ktoré treba dlhšie žuť či popíjať a vychutnávajte si každé sústo či dúšok. Prijmete menej potravy a zároveň budete mať pôžitok aj zo samotného jedla.

Vážte si!
Nielen seba, ale to, čo plánujete dať do žalúdka. Vážením a meraním porcií potravín síce zabijete pri príprave jedla viac času, ale získate prehľad o množstve, ktoré zjete.

Článok pokračuje pod video reklamou

Sladkosti stačí ochutnať
Máte neodolateľnú chuť na niečo sladké, zdráhate sa však porušiť diétu? Netýrajte sa a uspokojte potrebu tela doplniť cukor. Avšak namiesto toho, aby ste zjedli celú škatuľu sušienok, si len odhryznite a škatuľu odpracte do bezpečnej vzdialenosti alebo strčte do ruky najbližšej osobe v okolí, aby vás jej zbavila. Na doplnenie zásob cukru a zahasenie „cukrového hladu“ naozaj nepotrebujete pol kila sladkého.

Nevynechávajte raňajky
Nie nadarmo sa im hovorí najdôležitejšie jedlo dňa. Okrem toho , že vám dodajú šťavu potrebnú na celodenné fungovanie, vás ochránia pred polnočnými záchvatmi vlčieho hladu.

Zakážte si nočné plienenie chladničky
Kalórie skonzumované v neskorých hodinách majú tendenciu vydržať dlhšie než také, ktoré prijmete cez deň, pretože už nemáte možnosť zbaviť sa ich fyzickou činnosťou. Drastické nájazdy do kuchyne môže eliminovať aj dôsledné dodržiavanie prvého jedla dňa, ako je spomenuté vyššie.

Zamyslite sa skôr, než zahryznete
Občas do seba pcháme bez rozmyslu jedno cez druhé, ani nevieme prečo a ako. Poslúchame slepú túžbu, ktorú vieme sotva spätne zdôvodniť. Nabudúce sa zastavte, zhlboka nadýchnite a premyslite si, čo a koľko máte v pláne zjesť skôr, než sa odtrhnete z reťaze. Pri každom súste niečoho, čo „by ste nemali“ si položte otázku: Stojí mi to za to? Toľko sa nadriem cvičením, snažím sa dodržiavať stravovací režim, chcem si to teraz TYMTO narušiť?

Vyčistite si zuby, kloktajte alebo si dajte mentolovú žuvačku
Ak na vás príde nutkanie len tak si niečo zobnúť, hoci čas obeda či večere je v nedohľadne, nasmerujte svoje kroky namiesto do kuchyne do kúpeľne. Na nejaký čas to oddiali žiadostivosť. Veď kto by si chcel zašpiniť čisté, umyté ústa ďalšou potravou?

Milý denníček...
Veďte si záznamy o tom, čo v priebehu dňa zjete. Získate užitočný prehľad o svojich stravovacích návykoch, môžete porovnávať, zistiť ,aké potraviny sú kameňom úrazu, aké notorické chyby robíte a vychytať ich.

Sabotujte chúťky
Strašne túžite po orieškovej čokoláde. Ak ju okamžite nedostanete tak....čo? Zomriete? Pochybujem. Vytesnite čokoládu z hlavy. Skúste sa svižne prebehnúť – aerobne cvičenie má schopnosť otupiť hlad. Najmä ak vlastne ani nie ste hladná.

Nevynechávajte jedlá
Každé tri – štyri hodiny si niečím zaplňte žalúdok. Nemusíte sa prepchávať, stačí symbolicky zjesť nejaký malý snack, napr. kus ovocia alebo jogurt. Pravidelným príjmom potravy však zabránite spomaleniu metabolizmu a tým pádom aj stroskotaniu vášho úsilia zhodiť nejakú tú slaninu. Radšej zjedzte denne päť mini jedál, ako dva krát denne spratať porciu ako pre lesného robotníka.

Nakŕmte skutočný hlad, nie hlad po citoch
Jedzte vtedy, keď ste naozaj hladná a nie vtedy, keď si potrebujete jedlom pofúkať nejakú boľačku na duši. Vďaka piatim rovnomerne rozdeleným menším jedlám denne nedáte telu šancu pocítiť skutočný, fyzický hlad. Emocionálny hlad prameniaci z duševnej nepohody potom ľahko rozpoznáte.

Žúrovanie s mierou
Kalorická škoda spôsobená alkoholom vydrží ešte dlho potom, čo vás prestane bolieť hlava. Podľa viacerých publikácií o výžive sa kalórie z alkoholu spaľujú najťažšie. Alkohol navyše podporuje tendenciu tela ukladať tuk.

Skúste bielkovinové alternatívy
Ak vynecháte zo svojej stravy tučné mäsové a plnotučné mliečne výrobky a nahradíte ich nízkotučnými mliečnymi a sójovými produktmi, či chudým hydinovým a rybím mäsom, zlikvidujete 80% tukov, ktoré ste predtým prijímali v strave.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 25 887
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 13 667
  3. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 10 603
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 610
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 145
  6. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 6 226
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 638
  8. Kreditná karta – áno alebo nie 5 093
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 985
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 001

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf UNB: Hnevá ma zlý prístup zdravotníkov k pacientom

Mnohé izby budú dvojlôžkové. So samostatným sociálnym zariadením a so sprchou, vraví šéf UNB.

ŠPECIÁLNE DOBRÉ RÁNO

Špeciálne Dobré ráno: Kto na Slovensku kradne európske peniaze

Z diskusie Za slušné eurofondy.

SVET

Erdogan je varovaním, kde môže skončiť Maďarsko

Erdogan zmenil Turecko za pätnásť rokov.

Neprehliadnite tiež

Kto je Neri Oxmanová, vedkyňa, ktorá okúzlila Brada Pitta

Bulvár v nej vidí podobu s Angelinou, no ona má viac čo ponúknuť.

Herečka Martina Majerníková Koval: Amatérske divadlo je spontánnejšie

Speváčka a herečka stojí za festivalom Scénická žatva.

Linz je plný kontrastov: Toto je jeho šesť jedinečností

V treťom najväčšom rakúskom meste sa prejdete po strechách domov.

Móda pre tehotné: Ako sa obliecť s bruškom?

V tehotenstve musí byť šatník praktický a komfortný.