Zlaté pravidlá

Ešte stále sa držíte novoročného záväzku zhodiť pár kilogramov a upraviť stravovacie návyky? Tu je 13 pravidiel, ktorých aplikovanie do vášho režimu vás môže posunúť správnym smerom.

Jedzte tak, aby ste využili každé sústo.
To, ako rýchlo jete, môže byť rovnako dôležité akoto, čo jete. Ľudský mozog potrebuje zhruba 20 minút na to, aby zaregistroval pocit sýtosti, bez ohľadu na to čo a koľko skonzumujete. To znamená, že čím pomalšie jete , tým menej potravy potrebujete na zasýtenie. Siahajte po potravinách, ktoré treba dlhšie žuť či popíjať a vychutnávajte si každé sústo či dúšok. Prijmete menej potravy a zároveň budete mať pôžitok aj zo samotného jedla.

Vážte si!
Nielen seba, ale to, čo plánujete dať do žalúdka. Vážením a meraním porcií potravín síce zabijete pri príprave jedla viac času, ale získate prehľad o množstve, ktoré zjete.

Sladkosti stačí ochutnať
Máte neodolateľnú chuť na niečo sladké, zdráhate sa však porušiť diétu? Netýrajte sa a uspokojte potrebu tela doplniť cukor. Avšak namiesto toho, aby ste zjedli celú škatuľu sušienok, si len odhryznite a škatuľu odpracte do bezpečnej vzdialenosti alebo strčte do ruky najbližšej osobe v okolí, aby vás jej zbavila. Na doplnenie zásob cukru a zahasenie „cukrového hladu“ naozaj nepotrebujete pol kila sladkého.

Nevynechávajte raňajky
Nie nadarmo sa im hovorí najdôležitejšie jedlo dňa. Okrem toho , že vám dodajú šťavu potrebnú na celodenné fungovanie, vás ochránia pred polnočnými záchvatmi vlčieho hladu.

Zakážte si nočné plienenie chladničky
Kalórie skonzumované v neskorých hodinách majú tendenciu vydržať dlhšie než také, ktoré prijmete cez deň, pretože už nemáte možnosť zbaviť sa ich fyzickou činnosťou. Drastické nájazdy do kuchyne môže eliminovať aj dôsledné dodržiavanie prvého jedla dňa, ako je spomenuté vyššie.

Zamyslite sa skôr, než zahryznete
Občas do seba pcháme bez rozmyslu jedno cez druhé, ani nevieme prečo a ako. Poslúchame slepú túžbu, ktorú vieme sotva spätne zdôvodniť. Nabudúce sa zastavte, zhlboka nadýchnite a premyslite si, čo a koľko máte v pláne zjesť skôr, než sa odtrhnete z reťaze. Pri každom súste niečoho, čo „by ste nemali“ si položte otázku: Stojí mi to za to? Toľko sa nadriem cvičením, snažím sa dodržiavať stravovací režim, chcem si to teraz TYMTO narušiť?

Vyčistite si zuby, kloktajte alebo si dajte mentolovú žuvačku
Ak na vás príde nutkanie len tak si niečo zobnúť, hoci čas obeda či večere je v nedohľadne, nasmerujte svoje kroky namiesto do kuchyne do kúpeľne. Na nejaký čas to oddiali žiadostivosť. Veď kto by si chcel zašpiniť čisté, umyté ústa ďalšou potravou?

Milý denníček...
Veďte si záznamy o tom, čo v priebehu dňa zjete. Získate užitočný prehľad o svojich stravovacích návykoch, môžete porovnávať, zistiť ,aké potraviny sú kameňom úrazu, aké notorické chyby robíte a vychytať ich.

Sabotujte chúťky
Strašne túžite po orieškovej čokoláde. Ak ju okamžite nedostanete tak....čo? Zomriete? Pochybujem. Vytesnite čokoládu z hlavy. Skúste sa svižne prebehnúť – aerobne cvičenie má schopnosť otupiť hlad. Najmä ak vlastne ani nie ste hladná.

Nevynechávajte jedlá
Každé tri – štyri hodiny si niečím zaplňte žalúdok. Nemusíte sa prepchávať, stačí symbolicky zjesť nejaký malý snack, napr. kus ovocia alebo jogurt. Pravidelným príjmom potravy však zabránite spomaleniu metabolizmu a tým pádom aj stroskotaniu vášho úsilia zhodiť nejakú tú slaninu. Radšej zjedzte denne päť mini jedál, ako dva krát denne spratať porciu ako pre lesného robotníka.

Nakŕmte skutočný hlad, nie hlad po citoch
Jedzte vtedy, keď ste naozaj hladná a nie vtedy, keď si potrebujete jedlom pofúkať nejakú boľačku na duši. Vďaka piatim rovnomerne rozdeleným menším jedlám denne nedáte telu šancu pocítiť skutočný, fyzický hlad. Emocionálny hlad prameniaci z duševnej nepohody potom ľahko rozpoznáte.

Žúrovanie s mierou
Kalorická škoda spôsobená alkoholom vydrží ešte dlho potom, čo vás prestane bolieť hlava. Podľa viacerých publikácií o výžive sa kalórie z alkoholu spaľujú najťažšie. Alkohol navyše podporuje tendenciu tela ukladať tuk.

Skúste bielkovinové alternatívy
Ak vynecháte zo svojej stravy tučné mäsové a plnotučné mliečne výrobky a nahradíte ich nízkotučnými mliečnymi a sójovými produktmi, či chudým hydinovým a rybím mäsom, zlikvidujete 80% tukov, ktoré ste predtým prijímali v strave.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Používate make-up? Potom spozornite
  3. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 26 772
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 184
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 189
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 024
  5. Používate make-up? Potom spozornite 1 152
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 1 085
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 021
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 951
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 947
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 866

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť vynucovať krajnými prostriedkami

KOMENTÁRE

Rok 1998: Maďarka prah môjho domu neprekročí

Čože?! Ty nebudeš voliť Mečiara?

Neprehliadnite tiež

Toto sa deje s vaším telom, keď máte zlomené srdce

Fyzickými symptómami najčastejšie trpia staršie ženy.

Spoločné bývanie vedie k priberaniu

Už v prvých mesiacoch manželstva a spolužitia dochádza k nárastu váhy.

Vzťahová poradňa: Žena, s ktorou som podvádzal svoju priateľku, nás stále obťažuje

Ako sa správať, keď vás terorizuje bývalá milenka a čo si počať, keď manželka nevie vychádzať s peniazmi.

Najlepšie oblečené ženy v roku 2017

Akými róbami zaujali tento rok známe tváre?

Mariana Kováčová: Najťažšie pre dieťa je, keď sa násilia na ňom dopúšťajú rodičia

Zakladateľka Centra Slniečko nám porozprávala o najakútnejších problémoch detského sveta.