Zlaté pravidlá

Ešte stále sa držíte novoročného záväzku zhodiť pár kilogramov a upraviť stravovacie návyky? Tu je 13 pravidiel, ktorých aplikovanie do vášho režimu vás môže posunúť správnym smerom.

Jedzte tak, aby ste využili každé sústo.
To, ako rýchlo jete, môže byť rovnako dôležité akoto, čo jete. Ľudský mozog potrebuje zhruba 20 minút na to, aby zaregistroval pocit sýtosti, bez ohľadu na to čo a koľko skonzumujete. To znamená, že čím pomalšie jete , tým menej potravy potrebujete na zasýtenie. Siahajte po potravinách, ktoré treba dlhšie žuť či popíjať a vychutnávajte si každé sústo či dúšok. Prijmete menej potravy a zároveň budete mať pôžitok aj zo samotného jedla.

Vážte si!
Nielen seba, ale to, čo plánujete dať do žalúdka. Vážením a meraním porcií potravín síce zabijete pri príprave jedla viac času, ale získate prehľad o množstve, ktoré zjete.

Článok pokračuje pod video reklamou

Sladkosti stačí ochutnať
Máte neodolateľnú chuť na niečo sladké, zdráhate sa však porušiť diétu? Netýrajte sa a uspokojte potrebu tela doplniť cukor. Avšak namiesto toho, aby ste zjedli celú škatuľu sušienok, si len odhryznite a škatuľu odpracte do bezpečnej vzdialenosti alebo strčte do ruky najbližšej osobe v okolí, aby vás jej zbavila. Na doplnenie zásob cukru a zahasenie „cukrového hladu“ naozaj nepotrebujete pol kila sladkého.

Nevynechávajte raňajky
Nie nadarmo sa im hovorí najdôležitejšie jedlo dňa. Okrem toho , že vám dodajú šťavu potrebnú na celodenné fungovanie, vás ochránia pred polnočnými záchvatmi vlčieho hladu.

Zakážte si nočné plienenie chladničky
Kalórie skonzumované v neskorých hodinách majú tendenciu vydržať dlhšie než také, ktoré prijmete cez deň, pretože už nemáte možnosť zbaviť sa ich fyzickou činnosťou. Drastické nájazdy do kuchyne môže eliminovať aj dôsledné dodržiavanie prvého jedla dňa, ako je spomenuté vyššie.

Zamyslite sa skôr, než zahryznete
Občas do seba pcháme bez rozmyslu jedno cez druhé, ani nevieme prečo a ako. Poslúchame slepú túžbu, ktorú vieme sotva spätne zdôvodniť. Nabudúce sa zastavte, zhlboka nadýchnite a premyslite si, čo a koľko máte v pláne zjesť skôr, než sa odtrhnete z reťaze. Pri každom súste niečoho, čo „by ste nemali“ si položte otázku: Stojí mi to za to? Toľko sa nadriem cvičením, snažím sa dodržiavať stravovací režim, chcem si to teraz TYMTO narušiť?

Vyčistite si zuby, kloktajte alebo si dajte mentolovú žuvačku
Ak na vás príde nutkanie len tak si niečo zobnúť, hoci čas obeda či večere je v nedohľadne, nasmerujte svoje kroky namiesto do kuchyne do kúpeľne. Na nejaký čas to oddiali žiadostivosť. Veď kto by si chcel zašpiniť čisté, umyté ústa ďalšou potravou?

Milý denníček...
Veďte si záznamy o tom, čo v priebehu dňa zjete. Získate užitočný prehľad o svojich stravovacích návykoch, môžete porovnávať, zistiť ,aké potraviny sú kameňom úrazu, aké notorické chyby robíte a vychytať ich.

Sabotujte chúťky
Strašne túžite po orieškovej čokoláde. Ak ju okamžite nedostanete tak....čo? Zomriete? Pochybujem. Vytesnite čokoládu z hlavy. Skúste sa svižne prebehnúť – aerobne cvičenie má schopnosť otupiť hlad. Najmä ak vlastne ani nie ste hladná.

Nevynechávajte jedlá
Každé tri – štyri hodiny si niečím zaplňte žalúdok. Nemusíte sa prepchávať, stačí symbolicky zjesť nejaký malý snack, napr. kus ovocia alebo jogurt. Pravidelným príjmom potravy však zabránite spomaleniu metabolizmu a tým pádom aj stroskotaniu vášho úsilia zhodiť nejakú tú slaninu. Radšej zjedzte denne päť mini jedál, ako dva krát denne spratať porciu ako pre lesného robotníka.

Nakŕmte skutočný hlad, nie hlad po citoch
Jedzte vtedy, keď ste naozaj hladná a nie vtedy, keď si potrebujete jedlom pofúkať nejakú boľačku na duši. Vďaka piatim rovnomerne rozdeleným menším jedlám denne nedáte telu šancu pocítiť skutočný, fyzický hlad. Emocionálny hlad prameniaci z duševnej nepohody potom ľahko rozpoznáte.

Žúrovanie s mierou
Kalorická škoda spôsobená alkoholom vydrží ešte dlho potom, čo vás prestane bolieť hlava. Podľa viacerých publikácií o výžive sa kalórie z alkoholu spaľujú najťažšie. Alkohol navyše podporuje tendenciu tela ukladať tuk.

Skúste bielkovinové alternatívy
Ak vynecháte zo svojej stravy tučné mäsové a plnotučné mliečne výrobky a nahradíte ich nízkotučnými mliečnymi a sójovými produktmi, či chudým hydinovým a rybím mäsom, zlikvidujete 80% tukov, ktoré ste predtým prijímali v strave.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Talent - vzdelanie - úspech
  5. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  6. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  8. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  10. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 23 397
  2. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 13 287
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 9 604
  4. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 8 392
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 6 054
  6. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 5 872
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 489
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 715
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 4 265
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 671

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kuzminová zachránila slovenskú povesť. Akú známku si dala Vlhová?

Prinášame hodnotenie slovenských športovcov na olympiáde v Pjongčangu.

SVET

Holandsko sa mení na narkoštát. Polícia nezvláda boj s kartelmi

Veci, vďaka ktorým je Holandsko úspešné, uľahčujú život aj kartelom.

Neprehliadnite tiež

Domáce spa: Ako sa zbaviť stresu v kúpeľni?

Wellness v pohodlí domova je ideálnou formou ako načerpať nové sily a ešte aj skrášliť svoj zovňajšok.

Stubai: Do lyžiarskeho raja cestuje čoraz viac Slovákov

Chcete si byť snehom istí? Navštívte tirolské ľadovce v rakúskom Stubai.

Preplávala Lamanšský prieliv: Na tých, ktorí o mne pochybovali, sa teraz smejem

Diaľková plavkyňa Zuzana Jusková predbehla aj svojich mužských kolegov.

Reishi: Prečo je ázijská huba kráľovnou medzi prírodnými liečivami?

Prezývajú ju aj zázračná, huba bohov či huba s duchovnou silou.

Štýl Cindy Crawfordovej: Jej obľúbeným kúskom je sako

Tri tipy na oblečenie v štýle supermodelky.