Načo rozbaľovať darček, o ktorom viete, že ho nebudete užívať? Máte šancu vrátiť po sviatkoch tovar do predajne bez prieťahov? Ako nakupovať bez rizika, že vám zostanú nadbytočné veci? Sú obdarovaní povinní prijať internetovú vianočnú objednávku?
Notoricky známa rada, no neustále podceňovaná, je uchovávanie pokladničných ústrižkov. Vďaka nim sa môžete ľahšie zbaviť nepotrebných vecí. Môžu sa vymeniť za peniaze alebo za iný tovar. Najlepšie je ponechať dary v originálnom obale, ak viete, že ich nebudete používať. Reálnu šancu na vrátenie zvýšite už pri nákupe v prípade, že máte dobré skúsenosti s ochotou personálu a vedenia predajne.
Dohodli ste sa s nimi vopred na možnostiach výmeny v prípade, že zakúpené veci „nesadnú“ obdarovaným? Ak nepoznáte ochotných predávajúcich, ktorí vám akceptujú vrátenie sumy v plnej výške, poobzerajte sa po väčších obchodných centrách, kde reklamácia nie je taká komplikovaná. Spravidla vám navrhnú jednoduchú výmenu produktu za iný. Je oveľa ľahšie vyberať náhradný tovar tam, kde je ponuka skutočne pestrá.
Je potrebné vedieť, že predávajúci nie je povinný prijať bezchybný tovar naspäť! Radšej nakupujme tam, kde je možná výmena nepoškodeného tovaru aj bez uvedenia dôvodu. Sú prevádzky, v ktorých sa riadia - okrem všeobecných - aj svojimi internými predpismi. Niektoré vám umožnia vrátiť tovar napríklad do ôsmych dní. Stopercentnú šancu na vrátenie daru do 7 dní od prevzatia zásielky si zabezpečíte internetovým nákupom. Takýto spôsob obdarovania je originálny a pohodlný. Riadi sa platnými predpismi určenými pre zásielkové a katalógové formy predaja.
Ak nemáte chuť bojovať s predpismi a radšej rezignujete, oprášte si poličky a začnite na ne ukladať všetky duplikáty a nepotrebnosti. Raz sa možno uplatnia v súťaži o najmenej účelnú vec v domácnosti. Ruku na srdce: Koľko zbytočných kávovarov, hriankovačov, odšťavovačov, jogurtovačov, vázičiek, sošiek, popolníkov... máte doma? Dovolíte, aby pribúdali naďalej?
Autor: Maja Tallová