Podľahli ste „ZNAČKOMÁNII?“

Naleteli ste imitáciám značiek? Niekedy sú na nerozoznanie od originálov. Koncom novembra 2006 sa v nemeckej tlači objavili správy súvisiace s dovozom a likvidáciou značkového tovaru z ázijskej oblasti, ktoré vyvolali aj u nemeckých susedov rozporuplné d

Niekedy sú na nerozoznanie od originálov. Koncom novembra 2006 sa v nemeckej tlači objavili správy súvisiace s dovozom a likvidáciou značkového tovaru z ázijskej oblasti, ktoré vyvolali aj u nemeckých susedov rozporuplné diskusie.
Išlo o skartáciu viac ako milióna falošných produktov svetoznámych značiek addidas, nike, reebok a ďalších. V prístavnom meste Hamburg skončili za prísneho dohľadu kontrolných orgánov rozsekané na drobné kúsky v kontajneroch, určených na odpad do spaľovne. Táto aktivita vyvolala vlnu kritík u bežných občanov. Na pretras sa dostali viaceré úvahy o tom, či falzifikát, musí vždy skončiť v spaľovni, keď dve tretiny sveta zápasia s chudobou a hladom. Určite by sa radi obliekli a obuli do týchto vecičiek, hoci nie sú originálmi. Nejde predsa o zdraviu škodlivé cigaretové falzifikáty, alebo falšovaný alkohol...

Článok pokračuje pod video reklamou

Aké značky preferujete vy?
Sú medzi nami skupiny teenagerov, ktorí striktne odmietajú akýkoľvek výrobný nadpis na odeve, obuvi, či batohu. Často ide o pózu. Ich postoj je negácia všetkého komerčného, no pri detailnejšom pohľade niekedy odhalíte malé snobstvo: Veľakrát si potrpia na kvalitné niekoľkotisícové prírodné materiály – čím vlastne dávajú najavo určitú nadradenosť a odlišnosť od „označkovaného“ davu....
Ďalší vystavujú viditeľne na obdiv, kam ich máme zaradiť. Nápisy po celom tele prezradia nielen to, či nakupujú v army-shopoch, v značkových športových predajniach alebo u konkrétnych módnych dizajnérov, ale aj to, aký štýl hudby počúvajú.
Mnohí nezdravým spôsobom túžia zapadnúť do luxusnej kategórie. Na tento účel spravidla nevyužívajú osobné čaro a rozhľadenosť, Stačí sa obklopiť výnimočnými „kúskami“ z najnovšej kolekcie renomovaných svetových značiek. Z ich posadnutosti značkami profitujú aj falšovatelia.
„Značkomániou“ sú veľmi ovplyvnení juniori. Samozrejme, že ak to nejde z ich vrecka, nedbajú na to, že rozdiely v cene neznačkovej a originálnej veci sú neprimerane vysoké. Skúsenejší zákazníci zas argumentujú väčšou spoľahlivosťou, adekvátne vysokou kvalitou a dlhodobou funkčnosťou drahších značiek v porovnaní s neznámymi, ktoré – samozrejme - patrične podceňujú. Overili si totiž, že za tradičnou značkou sa častejšie ukrýva reálna kvalita.

Napodobnenina kvalitnejšia ako originál!
Je paradox, že medzinárodné skúšobné orgány zaznamenali i také prípady, v ktorých vysoká kvalita a viaceré skúmané parametre plagiátu vysoko prekročili nízku úroveň samotného originálu! Oboje sa často vyrába v ázijských krajinách, ktoré už zďaleka nepatria medzi zaostalých producentov textílií, obuvi a elektroniky, ako to bolo v minulosti. V rovnakej krajine nájdete vedľa seba americkú licenčnú továreň s dokonale vymakanou „tieňovou“ výrobňou jej napodobnenín, prepracovaných do posledného detailu.
Odborníci z oblasti ochrany práv spotrebiteľov vedia, že niekedy nie je ľahké rozpoznať falzifikát od značkového originálu. Musia mať k dispozícii všetky rozlišovacie znaky, ktorými sa vyznačuje iba originál a obyčajný zákazník ich nemusí spoznať: napríklad použitý materiál, ochranná známka, druh a typ vzoru, spôsob výroby, vzhľad a iné špecifické značenia, ktoré ochraňujú originálneho výrobcu. Ten spravidla nezverejňuje bližšie detaily, pretože sú jeho duševným vlastníctvom.

Ak nemáte úplnú istotu pri kúpe značkového tovaru, vyhnite sa problémom a preferujte firemné značkové predajne pred širokosortimentnými obchodnými centrami.
Ešte donedávna ste sa mohli v tržniciach stretnúť s drzosťou falšovateľov v podobe malej zámeny hlások v slovách, napr. abdidas, reabok, niké... atď Ak sa názvy výrobku nápadne podobajú, tiež sa často stávajú predmetom súdnych sporov o zneužitie originálnej značky.

Slovenské inšpekčné orgány reagujú v prípadoch odhalenia imitácií originálov pokutou - pri opakovaných zisteniach až do výšky 1 milión korún. Pri likvidácii tohto tovaru sa riadia dohodnutými postupmi. Zabavené šatstvo alebo obuv, z ktorej sa dá odstrániť nálepka, odstrihnúť značka či zlikvidovať zneužitý názov, sa stávajú súčasťou humanitárnych zbierok a pomáhajú ľuďom, ktorí sa ocitli v núdzi z dôvodu domácich nešťastí alebo živelných pohrôm.

Nepodľahnite podozrivo nízkym cenám značkového výrobku
Overte si pravosť tovaru u výrobcu (alebo dovozcu v SR) 
Žiadajte od predávajúceho certifikát alebo potvrdenie o jeho vydaní
Nechajte si časový priestor na dôkladné preskúmanie značky
Obráťte sa v prípade podozrenia zo zneužitia originálov na SOI
Vyhliadnite si dôveryhodné predajne, ktoré zastupujú vybranú značku

Pozor pri nákupe lacných falzifikátov originálnych druhov liečiv prostredníctvom internetu alebo inzertnej tlače. Tie sa reklamujú veľmi zložito. Napriek tomu ich v poslednom čase pribúda. Odhalené prípady hovoria, že zloženie týchto podozrivo lacných a veľmi populárnych liečiv nemusí byť totožné s originálom. Poraďte sa pred ich kúpou s odborníkom v lekárni.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 018
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 777
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 007
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 726
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 165
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 013
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 639
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 592
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 352
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 758

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Organizujú prvý islandský festival u nás: Naše vízie sú veľké

Regina Ulejová a Laura Lovišková približujú, ako sa organizuje festival.

Zuzana Smatanová: Pred koncertami v sebe občas musím zobudiť extroverta

Speváčka po rokoch príprav vydala nový album.

Začnem od zajtra: Čo robiť, keď chýba motivácia k pohybu

Dobrý pocit zo športu dosiahnete ľahšie, ako si myslíte.

Keď varí muž: Streetfood na mastnom papieri je hit. Právom?

Cez týždeň jedzte, čo chcete, ale v sobotu si uvarte zložité jedlo.