Podľahli ste „ZNAČKOMÁNII?“

Naleteli ste imitáciám značiek? Niekedy sú na nerozoznanie od originálov. Koncom novembra 2006 sa v nemeckej tlači objavili správy súvisiace s dovozom a likvidáciou značkového tovaru z ázijskej oblasti, ktoré vyvolali aj u nemeckých susedov rozporuplné d

Niekedy sú na nerozoznanie od originálov. Koncom novembra 2006 sa v nemeckej tlači objavili správy súvisiace s dovozom a likvidáciou značkového tovaru z ázijskej oblasti, ktoré vyvolali aj u nemeckých susedov rozporuplné diskusie.
Išlo o skartáciu viac ako milióna falošných produktov svetoznámych značiek addidas, nike, reebok a ďalších. V prístavnom meste Hamburg skončili za prísneho dohľadu kontrolných orgánov rozsekané na drobné kúsky v kontajneroch, určených na odpad do spaľovne. Táto aktivita vyvolala vlnu kritík u bežných občanov. Na pretras sa dostali viaceré úvahy o tom, či falzifikát, musí vždy skončiť v spaľovni, keď dve tretiny sveta zápasia s chudobou a hladom. Určite by sa radi obliekli a obuli do týchto vecičiek, hoci nie sú originálmi. Nejde predsa o zdraviu škodlivé cigaretové falzifikáty, alebo falšovaný alkohol...

Aké značky preferujete vy?
Sú medzi nami skupiny teenagerov, ktorí striktne odmietajú akýkoľvek výrobný nadpis na odeve, obuvi, či batohu. Často ide o pózu. Ich postoj je negácia všetkého komerčného, no pri detailnejšom pohľade niekedy odhalíte malé snobstvo: Veľakrát si potrpia na kvalitné niekoľkotisícové prírodné materiály – čím vlastne dávajú najavo určitú nadradenosť a odlišnosť od „označkovaného“ davu....
Ďalší vystavujú viditeľne na obdiv, kam ich máme zaradiť. Nápisy po celom tele prezradia nielen to, či nakupujú v army-shopoch, v značkových športových predajniach alebo u konkrétnych módnych dizajnérov, ale aj to, aký štýl hudby počúvajú.
Mnohí nezdravým spôsobom túžia zapadnúť do luxusnej kategórie. Na tento účel spravidla nevyužívajú osobné čaro a rozhľadenosť, Stačí sa obklopiť výnimočnými „kúskami“ z najnovšej kolekcie renomovaných svetových značiek. Z ich posadnutosti značkami profitujú aj falšovatelia.
„Značkomániou“ sú veľmi ovplyvnení juniori. Samozrejme, že ak to nejde z ich vrecka, nedbajú na to, že rozdiely v cene neznačkovej a originálnej veci sú neprimerane vysoké. Skúsenejší zákazníci zas argumentujú väčšou spoľahlivosťou, adekvátne vysokou kvalitou a dlhodobou funkčnosťou drahších značiek v porovnaní s neznámymi, ktoré – samozrejme - patrične podceňujú. Overili si totiž, že za tradičnou značkou sa častejšie ukrýva reálna kvalita.

Napodobnenina kvalitnejšia ako originál!
Je paradox, že medzinárodné skúšobné orgány zaznamenali i také prípady, v ktorých vysoká kvalita a viaceré skúmané parametre plagiátu vysoko prekročili nízku úroveň samotného originálu! Oboje sa často vyrába v ázijských krajinách, ktoré už zďaleka nepatria medzi zaostalých producentov textílií, obuvi a elektroniky, ako to bolo v minulosti. V rovnakej krajine nájdete vedľa seba americkú licenčnú továreň s dokonale vymakanou „tieňovou“ výrobňou jej napodobnenín, prepracovaných do posledného detailu.
Odborníci z oblasti ochrany práv spotrebiteľov vedia, že niekedy nie je ľahké rozpoznať falzifikát od značkového originálu. Musia mať k dispozícii všetky rozlišovacie znaky, ktorými sa vyznačuje iba originál a obyčajný zákazník ich nemusí spoznať: napríklad použitý materiál, ochranná známka, druh a typ vzoru, spôsob výroby, vzhľad a iné špecifické značenia, ktoré ochraňujú originálneho výrobcu. Ten spravidla nezverejňuje bližšie detaily, pretože sú jeho duševným vlastníctvom.

Ak nemáte úplnú istotu pri kúpe značkového tovaru, vyhnite sa problémom a preferujte firemné značkové predajne pred širokosortimentnými obchodnými centrami.
Ešte donedávna ste sa mohli v tržniciach stretnúť s drzosťou falšovateľov v podobe malej zámeny hlások v slovách, napr. abdidas, reabok, niké... atď Ak sa názvy výrobku nápadne podobajú, tiež sa často stávajú predmetom súdnych sporov o zneužitie originálnej značky.

Slovenské inšpekčné orgány reagujú v prípadoch odhalenia imitácií originálov pokutou - pri opakovaných zisteniach až do výšky 1 milión korún. Pri likvidácii tohto tovaru sa riadia dohodnutými postupmi. Zabavené šatstvo alebo obuv, z ktorej sa dá odstrániť nálepka, odstrihnúť značka či zlikvidovať zneužitý názov, sa stávajú súčasťou humanitárnych zbierok a pomáhajú ľuďom, ktorí sa ocitli v núdzi z dôvodu domácich nešťastí alebo živelných pohrôm.

Nepodľahnite podozrivo nízkym cenám značkového výrobku
Overte si pravosť tovaru u výrobcu (alebo dovozcu v SR) 
Žiadajte od predávajúceho certifikát alebo potvrdenie o jeho vydaní
Nechajte si časový priestor na dôkladné preskúmanie značky
Obráťte sa v prípade podozrenia zo zneužitia originálov na SOI
Vyhliadnite si dôveryhodné predajne, ktoré zastupujú vybranú značku

Pozor pri nákupe lacných falzifikátov originálnych druhov liečiv prostredníctvom internetu alebo inzertnej tlače. Tie sa reklamujú veľmi zložito. Napriek tomu ich v poslednom čase pribúda. Odhalené prípady hovoria, že zloženie týchto podozrivo lacných a veľmi populárnych liečiv nemusí byť totožné s originálom. Poraďte sa pred ich kúpou s odborníkom v lekárni.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  2. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  3. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  4. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  6. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  7. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  9. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  10. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 12 341
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 835
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 970
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 990
  5. Kam do tepla v januári? 2 526
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 409
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 354
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 218
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 307
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 083

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Fico je fašista, odkazuje Harabin

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

Neprehliadnite tiež

Chcete mať poriadok v skrini? Tu je spôsob ako na to

Ukladanie oblečenia na seba nefunguje.

Stĺpček Osmelené

Bývam v hlavnom meste, ale láska to nie je

Bratislava je aj nie je moje mesto.

Úspech by nemal prísť príliš skoro. Kto je nenápadná hviezda Sarah Paulson?

Otvorene hovorí o pozadí svojej kariéry aj o randení so staršími ženami.

Celebrity nosia nepraktické okuliare, ktoré takmer nikomu nepristanú

Trend miniatúrnych okuliarov je plný paradoxov.

Z nemocnice prepustili dieťa, ktoré pri narodení vážilo len 400 gramov

Od predčasného narodenia dievčatka ubehlo pol roka.