ŠPORT A SÚŤAŽE SÚ PROSTRIEDKOM NA ODBÚRANIE PRACOVNÉHO STRESU, BUDOVANIE KOMUNIKÁCIE MEDZI ZAMESTNANCAMI AJ ZLEPŠOVANIE VZŤAHU MEDZI ZAMESTNANCAMI A TOP-MANAŽMENTOM

Prečo robia zamestnávatelia športové dni

Kus povrazu - na jednej strane manažéri, na druhej kolektív z baliarne. Možno to poznáte ...

FOTO DP

Kus povrazu - na jednej strane manažéri, na druhej kolektív z baliarne. Možno to poznáte aj vy: takéto žartovne ladené stretnutia, ale aj futbalové a volejbalové zápasy, turnaje v petanque, alebo kolkárske či paintballové súťaže bývajú často súčasťou firemných športových dní. Pre zamestnancov sú príležitosťou vypnúť z pracovného stresu a zároveň sa stretnúť s kolegami v inom ako pracovnom prostredí. A nielen to - pre firmy sú takéto podujatia aj regulárnym nástrojom na utužovanie lojality zamestnancov, zlepšovanie komunikácie vedenia so zamestnancami alebo utužovanie schopnosti ľudí pracovať v tíme.

"Takéto podujatia sú okrem iného aj príležitosťou na to, aby sa stretli zamestnanci s úplne odlišných odborov, ktoré musia spolupracovať. Niekedy nie je komunikácia medzi odlišnými oddeleniami vo firme ideálna - ani nie preto, že by chýbala ochota. Príčinou je často jednoducho iný uhol pohľadu na jeden problém," vysvetľuje riaditeľka personálneho odboru v Privatbanke Dagmar Sliacka.

Odborníci vedia, že rôzne súťaže a teambuildingové programy vytvárajú priestor na to, aby sa ľudia lepšie spoznali. Zistia, že aj "tí druhí" sú len ľudia z mäsa a kostí a spolupráca hneď vyzerá inak. "Mám s tým veľmi dobré skúsenosti," tvrdí Dagmar Sliacka. "Skutočne sa stalo, že odbory, ktoré pred takouto aktivitou veľmi ťažko komunikovali, začali si vďaka stretnutiu v inom prostredí a podmienkach lepšie rozumieť. A hneď riešenia zdanlivo nezvládnuteľných problémov boli na svete."

Organizovanie športových aktivít má aj ďalší rozmer - podľa zistení personalistov sa upevňuje lojalita zamestnancov voči firme. Stretnutia na neformálnej pôde môžu poslúžiť napríklad aj na prezentovanie obchodných výsledkov alebo oceňovanie zamestnancov.

V mnohých firmách sú takéto podujatia veľmi populárne a zamestnanci sa ich radi zúčastňujú. "Ak sa neorganizujú príliš často, sú pre personál vítanou zmenou a ľudia si nájdu čas zúčastniť sa," hovorí Dagmar Sliacka.

"Je to podobné ako so vzdelávaním. Zamestnanci niektorých spoločností chápu jeho význam, inde ho považujú za stratu času."

Niektoré firmy volia jednoduchšie žartovne ladené súťaže, iným vyhovujú viac adrenalínové športy - všetko závisí od nastavenia zamestnancov aj od firemnej kultúry. "Keby ste v konzervatívnej firme pripravili pre manažérov superadrenalínový outdoor, mohlo by to byť pre nich trápenie," upozorňuje Sliacka. "Iní ľudia sa zase bránia štandardným aktivitám, ale zaujal by ich napríklad program koncipovaný ako príbeh. Jednoducho - program je potrebnéí pripraviť s ohľadom na typ zamestnancov a dokázať ich zaujať a presvedčiť. Ale to je práca pre personálny odbor aj pre marketing."

Niektoré firmy považujú účasť svojich zamestnancov na takýchto podujatiach za prestížnu vec. Vysoká či nízka účasť okrem iného signalizuje aj to, či spolupráca medzi jednotlivými oddeleniami dostatočne funguje. "Ak sa z niektorého odboru nik neprihlási, pre personalistu je to signál, že niečo nie je v poriadku, a v takom prípade by mal včas identifikovať príčiny nezáujmu," dodáva Sliacka. (gal)

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  2. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  3. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  4. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  5. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  6. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  7. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  8. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  10. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 710
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 501
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 609
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 349
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 018
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 5 292
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 984
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 532
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 162
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 603

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prodekan Karlovej Univerzity: Konšpirátori na univerzite dostávajú zbytočnú legitimitu

Jan Bičovský hovorí, že prísne posudzujú, koho si zavolajú.

KOMENTÁRE

Kto porazí Zemana a Babiša alebo hľadanie nádeje v Česku

Čechov čakajú prezidentské aj parlamentné voľby.

DOMOV

SME Naživo: Kto šíri hoaxy, konšpirácie a propagandu

V diskusii SME budú odborníci diskutovať o propagande.

Neprehliadnite tiež

Ovplyvňuje antikoncepcia duševné zdravie? Vedci naznačili, že áno

Pri skúmaní hormonálnych tabliet sa zamerali na zhoršenú kvalitu života žien.

Titul baby friendly má už len jediná slovenská nemocnica

Ak chcú byť slovenské pôrodnice priateľské k deťom, musia prejsť recertifikáciou.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop