Začína sa éra nového muža

Ozajstný muž sa vracia. Čoraz viac mužských konzumentov totiž znechucuje zobrazenie muža ako uhladenej citlivky alebo neschopného neotesanca, ako ho vykresľujú televízne programy a reklamy, tvrdia autori novej knihy o marketingu nazvanej Budúcnosť muž


Ozajstný muž sa vracia. Čoraz viac mužských konzumentov totiž znechucuje zobrazenie muža ako uhladenej citlivky alebo neschopného neotesanca, ako ho vykresľujú televízne programy a reklamy, tvrdia autori novej knihy o marketingu nazvanej Budúcnosť muža.


Ak chcú pracovníci marketingu osloviť mužov, budú musieť prehodiť výhybku a prihovoriť sa ich mužských tendenciám - aj keď definícia "mužskosti" je v súčasnosti nejasnejšia než kedykoľvek predtým. "Máme zúfalý nedostatok dobrej reklamy pre mužov," hovorí Marian Salzmanová, riaditeľka strategického obsahu reklamnej agentúry JWT a spoluautorka knihy Budúcnosť muža. Marketing urobil z heterosexuálneho muža bytosť, ktorá do seba prijala koncept ženskosti a začala sa zaujímať o svoj vzhľad a štýl do takej miery, ktorá sa zvyčajne spája s kultúrou homosexuálov. Na tento typ muža sa vžil trendový výraz metrosexuál. S tým však nie je spokojná väčšina mužov, ktorí sa do takéhoto modelu nevedia vžiť a obraz muža ponúkaný v reklame považujú za úplne odtrhnutý od reality. Tento názor vyjadrujú až dve tretiny mužov. Salzmanová si myslí, že čas metrosexuálneho muža lakujúceho si vlasy či pestujúceho si nechty sa skončil a bude musieť ustúpiť novej odrode mužskosti.

Napríklad ako bývalý prezident USA Bill Clinton či írsky rockový spevák Bono, no určite nie staromódny tvrdý chlap ako z reklamy na Marlboro. Nový typ muža sa volá "ubersexuál" - muž, ktorý sa nevzdáva svojej emocionálnej stránky, no napriek tomu si zachováva svoju mužskosť, hovorí Salzmanová. Je to muž, ktorý sa lepšie cíti so svojou mužskosťou, no má súčasne záujem o vytvorenie partnerstva so silnou ženou. Bill Clinton je príkladom takéhoto muža, keďže podporuje politické ambície svojej manželky, americkej senátorky Hillary Clintonovej. Do modelu spadá aj guvernér Kalifornie Arnold Schwarzenegger ani nie tak svojou kulturistickou minulosťou ako skôr svojím sobášom s Mariou Shriverovou, bývalou novinárkou a členkou slávnej politickej rodiny Kennedyovcov.

Unisexové trendy v móde i spoločnosti podľa Salzmanovej už končia a ľudia sa sami navracajú k svojmu prirodzenému pohlaviu. Hoci novodobý muž má tiež záujem o svoj vzhľad a v porovnaní s minulosťou sa oveľa viac spolupodieľa na aktivitách v domácnosti, už nepôsobí žensky ako metrosexuál a stále z neho vyžaruje jeho mužská energia.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 877
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 11 309
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 665
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 990
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 214
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 113
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 587
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 405
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 338
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 163

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Čo vás čaká v novom čísle magazínu smeŽeny

V najnovšom čísle nájdete rozhovor s terapeutkou Katarínou Sipos o tom, ako rodičia vplývajú na správanie a zmýšľanie svojich detí.

Návrhári o ekológii v móde: Je trvalá udržateľnosť budúcnosťou?

Desať známych mien slovenskej módy prezradilo, čo si myslia o ekologickom módnom biznise.

Päť tipov na rýchle recepty s maslovou tekvicou

Tekvica je symbolom jesene. Jej využitie v kuchyni môže byť naozaj pestré.