I keď podnikateľské prostredie u nás nie je pre malých podnikateľov ideálne, ich počet postupne rastie. Najmä v oblasti malých podnikov sa uplatňujú stále viac aj ženy. Mnohé preto, že chcú realizovať svoje nápady a láka ich samostatná práca. Do podnikania sa však často púšťajú aj ženy, ktoré žijú v oblastiach s vysokou nezamestnanosťou a v samostatnej činnosti vidia jedinú šancu, ako sa postarať o rodinu.
S myšlienkou podporiť a oceniť ich úsilie prišla Národná agentúra pre rozvoj malého a stredného podnikania, keď v roku 1999 založila v spolupráci s profesionálnymi združeniami žien - podnikateliek súťaž Vynikajúca podnikateľka. Ocenením podnikateliek, ktoré dosahujú výborné výsledky pri riadení firiem sa snaží motivovať ostatné ženy, aby sa podľa ich príkladu usilovali o ďalšie zlepšenie svojej podnikateľskej činnosti a inšpirovať tie, ktoré o samostatnej činnosti ešte len uvažujú.
Pred nedávnom boli v Bratislave už šiestykrát vyhlásené výsledky tejto súťaže. Do súťaže sa prihlásilo 70 žien. Z nich vybrala hodnotiaca komisia 12 finalistiek, ktoré súťažili v dvoch hlavných kategóriách: vynikajúca podnikateľka a začínajúca podnikateľka.
V kategórii Vynikajúca podnikateľka získala prvé miesto Mária Csizmadiová (firma Speed line), ktorá sa zaoberá medzinárodnou dopravou a špedíciou. Na druhom mieste sa umiestnila Vlasta Provazníková, zakladateľka neštátnej polikliniky PRO BIOS a tretie Eva Plichtová, ktorá prevádzkuje Horský hotel Plichta.
V kategórii Začínajúca podnikateľka získala prvé miesto Ildiko Jurinová zo svojou nonstop materskou škôlkou Anjelik, druhé miesto majiteľka reklamnej a propagačnej agentúry A-DEKA Katarína Deáková a na treťom mieste sa umiestnila Jana Poničanová a jej Relax centrum krásy a zdravia.
V internetovom hlasovaní získala sympatiu verejnosti Petra Abrahámová a jej Umelecká agentúra ExtravaDansa. Hodnotiaca komisia sa rozhodla udeliť aj cenu poroty - za nápaditý a nekonvenčný prístup ju získala Eva Bačová, ktorá vo svojom salóne terapeutických masáží ponúka široké spektrum terapeutických služieb. (gal)
Hlavné kritériá súťaže
8 úspešnosť firmy z hľadiska hospodárskych výsledkov
8 jasná predstava o ďalšej činnosti (a rozvoji) firmy
8 prínos firmy podnikateľky v regióne
8 realizácia netradičnej činnosti a jedinečných
8 túžba po dosiahnutí stále vyšších cieľov v rozvoji firmy a cielené budovanie imidžu; snaha vyniknúť nad priemer; vytrvalosť
8 prístupov k riešeniu podnikateľského zámeru, nápaditosť a fantázia
8 zosúladenie rodinného a pracovného života
8 princíp etického kódexu