SME

Bez svojich detí by sotva niečo dosiahli. Na detských influenceroch zarábajú rodičia milióny

Videá točia hodiny, sú závislé od slávy.

Madison a Kyler Fischerovci založili vlog The Fishfam v roku 2016Madison a Kyler Fischerovci založili vlog The Fishfam v roku 2016 (Zdroj: Disney Plus)

Video na sociálnych sieťach bolo roztomilé. Madison Fischerová s neprehliadnuteľným tehotenským bruškom, ktoré sa črtalo aj cez modrý huňatý župan, v kúpeľni tancovala macarenu.

Jej tri dcéry, ktoré sa nápadne podobajú na svoju veľmi peknú mamu, sa na tanci pobavene uškŕňali. Aj ony mali oblečené rovnaké župany. Aj ony boli súčasťou platenej spolupráce na kozmetiku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Aká rozkošná rodinka!“ nadchýnali sa ľudia v komentároch. Málokto si ale vie predstaviť, čo tomuto videu predchádzalo.

Deťom sa nechcelo obliekať si počas dňa župany, najmladšia dcéra protestovala, že nebude tancovať a Madison sa počas natáčania pohádala s manželom Kylerom. Deti sa hádke rodičov len prizerali, no zostali stáť na mieste najvhodnejšom pre záber.

SkryťVypnúť reklamu

Jedenásťročné dievča zarobí ročne 200 miliónov

Aj túto situáciu zachytáva časozberný dokumentárny seriál Zrodení pre virál: Skutočný život detských influencerov, ktorý sa aktuálne dá vidieť na platforme Disney plus.

Režisérka dokumentu Ines Novačić chcela zistiť, aké to je vyrastať v rodine, ktorá na sociálnych sieťach dokáže speňažiť každú oblasť svojho rodinného života. Tri rodiny s kamerou sledovala päť rokov.

Prvými sú Fischerovci. Mormónska rodina, do ktorej sa postupne narodí päť detí a ktorej sláva začala zhruba v roku 2016 vlogom s názvov Fishfam. Druhí sú McCluerovci, aj oni majú prvorodené dcéry dvojičky a mladšieho syna a aj oni patria k špičkám priemyslu orientovaného na deti.

A napokon je tu Daisy Rodriguezová a jej syn Ethan, ktorí robia všetko, čo je v ich silách, aby s Ethanovými videami prerazili.

SkryťVypnúť reklamu

Nie je ťažké pochopiť, prečo po tom chlapec túži. Svet, ktorý na sociálnych sieťach sleduje a obdivuje, pôsobí ako rozprávka. Deti Fischerovcov aj McCluerovcov dostávajú krásne veci, s rodičmi a súrodencami zažívajú kopu zábavy a najmä zarábajú veľa peňazí. Viac peňazí, ako si len viete predstaviť.

Profily na sociálnych sieťach, ktoré zobrazujú predajný obsah pre deti, napríklad rozbaľovanie hračiek, ich testovanie alebo zábavné videá neraz zarábajú závratné sumy. V posledných rokoch je najúspešnejším detským YouTube kanálom na svete Like Nastya, ktorý patrí jedenásťročnej Anastázii Radzinskajovej.

Jeho odhadované mesačné príjmy dosahujú približne medzi 2 až 5 miliónmi dolárov, čo ročne znamená príjem okolo 24 až 60 miliónov dolárov len z YouTube reklám. Nastya však už má vlastnú značku a mnohé sprievodné aktivity a celkové ročné príjmy zo všetkých jej zdrojov sa odhadujú až na 255 milión dolárov.

SkryťVypnúť reklamu

Like Nastya je extrémny prípad, no mnohé profily orientované na deti majú obrovské výnosy najmä vďaka reklamám, ktoré si od detských influencerov a ich rodín objednávajú. Ide najmä o takzvané unboxingy, čiže videá, v ktorých dieťa rozbaľuje novú hračku a ukazuje nadšenie z nej.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom CBEGU na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Na internáte skladali počítače pre spolužiakov. Dnes majú veľké showroomy aj hotel
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  2. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  3. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  4. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  8. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 8 657
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 4 010
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 3 949
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 180
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 1 800
  6. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 405
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 324
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 295
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Matúš Radusovsky: Bezpečnosť medu: Pravda o teple, kove a skladovaní
  2. Igor Múdry: Kyslá kapustička
  3. Matúš Radusovsky: Nie je med ako med: v rozmanitosti sa skrýva jeho sila
  4. Zdravotní Klauni: Zdravotná klaunka: Keď si nasadíme na tvár červený nos, pozeráme sa na svet inak
  5. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  6. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  7. Tomáš Mikloško: 8 prekvapivých faktov o vzťahoch, ktoré zmenia váš pohľad na lásku
  8. Zdravotní Klauni: Otec, bezpečný prístav dieťaťa v nemocnici
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 17 166
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 186
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 039
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 337
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 11 470
  6. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 8 817
  7. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 8 456
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 7 250
  1. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  2. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  3. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  4. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  5. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  6. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  7. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  8. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
SkryťZatvoriť reklamu