SME

Majiteľka Dermacolu Věra Komárová: Ženy sú silné a húževnaté stvorenia, ktoré si vedia ísť za svojím

Pomáha ženám podčiarknuť ich krásu.

Majiteľka firmy Dermacol a podnikateľka Věra KomárováMajiteľka firmy Dermacol a podnikateľka Věra Komárová (Zdroj: archív V. K.)

Ak by sme mali uviesť perfektný príklad toho, ako budovať kariéru, popritom viesť spokojný rodinný život a pritom stále sršať neutíchajúcou energiou, bola by rozhodne na prvých priečkach. Úspešná česká podnikateľka VĚRA KOMÁROVÁ o kráse, práci, rodine a o nás ženách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dermacol je v Česku i na Slovensku jednou z najznámejších kozmetických značiek a najmä ženy sú jej verné už celé desaťročia. Aký príbeh spojil s Dermacolom vás?

Všetko to začalo vďaka kamarátovi, ktorý ma aj zoznámil s manželom. Požiadal ma o pomoc s návrhom nového loga a obalov pre Dermacol. Z niekoľkohodinových diskusií vyplynula ponuka prevziať celý marketing. A hoci som vtedy mala inú prácu, s manželom sme si nakoniec povedali, že by bolo fajn, keby som posilnila rodinný tím.

SkryťVypnúť reklamu

Zo začiatku som to považovala za dočasné riešenie do obdobia, kým prídu deti. Ale keď som postupne začala spoznávať príbeh a históriu značky, zistila som, že s Dermacolom sú spojené aj milióny žien, ktoré naše výrobky každý deň používajú. Uvedomila som si, že mám príležitosť spolupodieľať sa na niečom, čo im pomáha, dodáva im viac sebavedomia a robí radosť. Takže pre mňa sa z práce stala láska, ktorá trvá už 23 rokov.

A pokiaľ ide o moje prvé zoznámenie s Dermacolom, aj na to si spomínam úplne presne. Mala som vtedy desať rokov a moja o štyri roky staršia sestra išla autobusom na Prosek (časť Prahy), aby si v Priore kúpila zelenú ceruzku na oči Dermacol. Zaplatila za ňu vtedy pre mňa neskutočných 40 korún, za ktoré by som si ja kúpila 40 žuvačiek. Takže už vtedy som tušila, že to bude niečo exkluzívne. (Smiech)

SkryťVypnúť reklamu

Kde sa zrodila vaša láska ku kozmetike a kráse ako takej? Boli ste kedysi aj vy sama tým malým dievčatkom, ktoré sledovalo svoju mamu, ako používa svetoznámy mejkap, všetkými nazývaný „dermacol“?

Neviem, či je to tak aj na Slovensku, ale my v Čechách hovorievame, že „kováčova kobyla chodí nepodkutá.“ V mojom prípade sa to prejavilo tak, že hoci bola moja mamička, ktorá má dnes už 77 rokov, vždy veľmi pekná žena, nikdy sa nelíčila, ani sa nijako špeciálne nestarala o pleť. Maximálne si dala rúž na pery.

Zdrojom mojej inšpirácie v tomto smere tak nakoniec bola mama mojej susedy a kamarátky. Vždy perfektne upravená blondínka s modrými očami a skvelým vkusom.

Dodnes si pamätám jej toaletný stolík plný líčidiel a flakónov s parfumami, ktorý som tajne obdivovala. Vedela som, že presne taký raz bude súčasťou aj mojej spálne a že si naň budem odkladať šminky a voňavky presne tak, ako to robila ona. A robím to dodnes.

SkryťVypnúť reklamu

Olga Knoblochová, zakladateľka značky Dermacol, zomrela na Štedrý deň v roku 2023. To museli byť pre vás smutné Vianoce, keďže ste si boli blízke…

Mali sme k sebe naozaj blízko. Ona ma brala takmer ako svoju dcéru a pre mňa zase bola druhou mamou, ktorá ma toho veľa naučila. A to nielen, čo sa týka krásy a starostlivosti o pleť, ale napríklad aj lásky a sveta mužov. (Smiech). Bola to pravá dáma, ktorá vedela, čo chce, a nebála sa za tým ísť. Jej príbehy a rady boli pre mňa vždy veľkou inšpiráciou a vzpruhou.

Mala tiež dar nekonečnej pozitívnej energie, vždy, keď sme spolu telefonovali, ohlásila sa tým svojím nádherne zvonivým smiechom. Obdivovala som na nej, že aj keď ju niečo trápilo, vždy si povedala, že to zvládne. Dožila sa krásnych 90 rokov a hoci viem, že každý raz musí odísť, stále nám veľmi chýba. Mám ale pocit, akoby tu bola s nami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hovoríte, že vás veľa naučila. Snažíte sa aj počas svojho pôsobenia v Dermacole odovzdávať jej odkaz ďalej?

Vždy ženám vysvetľujem, že ak sa páčia samy sebe, budú sa aj dobre cítiť. Vedela to aj pani Knoblochová, ktorá vždy hovorievala, že skôr, než žena ráno prebudí svoju rodinu, mala by si dopriať chvíľku pre seba. Venovať sa tomu, aby sa cítila dobre a bola spokojná.

Napríklad aj tým, že si vytvorí rannú beauty rutinu a do nového dňa vykročí ako krásna, sebavedomá žena, vzbudzujúca obdiv a rešpekt.

Presne to si všetky zaslúžime a mňa vždy zamrzí, keď sa my – ženy – nevieme pochváliť. Samy seba, ale aj navzájom. Lebo ak si za pár eur kúpite rúž, ktorý vám pristane, a potom kolegyni pochválite vlasy alebo jej poviete, že s tým mejkapom vyzerá super, váš aj jej deň bude hneď krajší. Presne ako to hovoríme v Dermacole – s láskou ku kráse meníme svet.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poďme sa okrem krásy porozprávať aj o iných ženských veciach. :-) Ste mamou troch dcér. Aký je váš recept na vyváženie vzorca materstvo-rodina-kariéra?

Zistila som, že nemusím byť dokonalá. (Smiech). V dnešnej dobe vládne v spoločnosti predstava, že žena má byť dokonalou manželkou a matkou, ktorá má doma navarené, upratané a všetkých okolo seba udržuje spokojných. Popritom chodí do práce, kde sa aj pre svoj vlastný pocit spokojnosti chce realizovať, rozvíjať a byť úspešná.

Niekto nám dal do hlavy, že to všetko musíme zvládať na sto percent. Ale viete čo? Nemusíme. Lebo sa to jednoducho nedá.

Aj ja mám asistenta, lebo hoci som jedným z mála ľudí, ktorým stačí len 5 hodín spánku, viem, že sama by som všetko na sto percent nezvládla. Úprimne však obdivujem všetky ženy, ktoré sa samy starajú o rodinu, vychovávajú deti a popritom robia kariéru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podobne náročné sme na seba aj pri výchove detí. Máme sklony vyžadovať, aby boli najlepšie, najšikovnejšie a najmúdrejšie, a často si do nich projektujeme vlastné sny a predstavy. Bez toho, aby sme im dali priestor sa rozvíjať a zistiť, čo ich baví a napĺňa. Preto sa snažím dávať si pozor, aby som to ako mama nerobila. Myslím, že je veľká škoda, ak nevyužijeme možnosť sa od našich detí aj učiť.

Deje sa to práve vtedy, ak im na jednej strane určíme isté hranice, no zároveň im dáme aj určitú slobodu a dôveru v ich rozhodnutia. Aj ja som si vo výchove prešla štádiom, keď som dcéry „nútila“ napríklad chodiť na balet, a doteraz mi to vyčítajú. (Smiech) Ale potom sa ukázalo, že ak nebudem na ne tlačiť, chvíľu možno budú mať aj obdobie, keď nebudú robiť nič, ale postupne sa k mnohým veciam samy vrátia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vy ste nikdy neboli na klasickej materskej dovolenke. Nebolo vám ľúto, že ste z toho pracovného kolotoča nevedeli vypadnúť?

Vždy som sa snažila žiť tak, aby som nemusela nič ľutovať. Ak sa predsa len stane, že cítim kvôli niečomu, čo som urobila/neurobila, ľútosť, snažím sa to aj napraviť. Je pravda, že som veľa pracovala a so starostlivosťou o deti mi pomáhali opatrovateľky, ale ak podnikáte a ste na čele veľkej firmy, žiada si to váš čas a prítomnosť.

Preto si nevyčítam, že som nebola na materskej dovolenke. O moje deti bolo vždy dobre postarané a keď ma potrebovali, bola som pri nich. Víkendy a všetok svoj voľný čas som trávila s nimi ako každá mama, aj ja som varila a venovala sa im.

Ako rodina dodnes spolu trávime všetky prázdniny a hoci má jedna z dcér už 20 rokov, chodieva s nami aj ona. Taktiež mávame nedeľné obedy, kde sa stretávame naozaj všetci, vrátane prarodičov. Vždy je to o tom, ako si to nastavíte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tento rozhovor nájdete aj v májovom čísle mesačníka SME ženy, ktoré je v predaji do 31. 5.

Ako už zaznelo, Dermacol je rodinná firma a ja som vo viacerých rozhovoroch čítala, že vaše tri dcéry sa do jej chodu aktívne zapájajú. Ako konkrétne?

Dnes už sú všetky tri veľké, ale súčasťou života firmy sú už od bábätiek a zúčastnili sa aj všetkých našich televíznych kampaní.

Najstaršia Julinka odmalička rada maľuje, takže už asi v siedmich rokoch navrhla krémy pre dievčatá a podieľala sa aj na dizajnoch obalov. Rad „Love My Face“ bol v podstate jej dielom.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom CBB9U na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Ľuboš Fellner otvorene
  2. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  3. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Ľuboš Fellner otvorene
  2. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  5. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  6. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  7. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  8. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 17 514
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 206
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 365
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 819
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 383
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 3 720
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 404
  8. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 3 284
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Matúš Radusovsky: Nie je med ako med: v rozmanitosti sa skrýva jeho sila
  2. Zdravotní Klauni: Zdravotná klaunka: Keď si nasadíme na tvár červený nos, pozeráme sa na svet inak
  3. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  4. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  5. Tomáš Mikloško: 8 prekvapivých faktov o vzťahoch, ktoré zmenia váš pohľad na lásku
  6. Zdravotní Klauni: Otec, bezpečný prístav dieťaťa v nemocnici
  7. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  8. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 527
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 741
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 724
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 062
  5. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 7 307
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 624
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 302
  8. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 180
  1. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  2. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  3. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  4. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  5. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  6. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  7. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  8. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
SkryťZatvoriť reklamu