SME

Každý chce hrať Wordle. Prečo je nová slovná hra taká populárna?

Psychológovia vysvetľujú príťažlivosť Wordle.

Slovná hra Wordle za pár týždňov pritiahla milióny ľudí. Slovná hra Wordle za pár týždňov pritiahla milióny ľudí. (Zdroj: Adobe Stock)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V dlhom zozname hier, ktoré vyvolali u ľudí priam závislosť, najnovšie vyčnieva slovná online zábavka Wordle.

Možno ste si v posledných týždňoch aj vy všimli, že ľudia uverejňujú na sociálnych sieťach zvláštne, zeleno-žlté mriežky. Ide o každodennú jednoduchú hádanku. Zaujímavú zmes slovnej hry a logického rébusu.

Na začiatku je prázdna mriežka, ktorá má šesť riadkov po päť políčok. Keď do prvého riadku vpíšete akékoľvek päťpísmenové anglické slovo, hra vám povie, či sa niektoré z vašich písmen nachádza v tajnom slove a či je na správnom mieste.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Chyť ma, ak to dokážeš. Aké stratégie používajú ľudia na utajenie nevery? Čítajte 

Ak uhádnete správne písmeno na správnom mieste, štvorec zozelenie. Ak je to správne písmeno na nesprávnom mieste, zafarbí sa na žlto. Sivé políčko zas znamená, že dané písmeno v slove vôbec nie je.

Potom máte šesť pokusov, aby ste ukryté slovo uhádli.

Možno to vyznieva nudne a ako úplný opak toho, čo zvyčajne očakávame od moderných hier, no predsa je na hre Wordle čosi vzrušujúce a návykové. Čo k nej láka každý deň milióny používateľov?

Hra má jednoduchý psychologický základ

Prvýkrát sa hra objavila na jednoduchej webovej stránke vlani v októbri. Začiatkom novembra mala sotva stovku používateľov. Už o dva týždne číslo narástlo na 300-tisíc a dnes ju hrajú milióny ľudí denne a nadšene informujú o svojom skóre.

Potenciál v nej videla aj spoločnosť The New York Times Company, ktorá ju odkúpila začiatkom februára za sedemcifernú sumu. Slovné hry sa totiž v posledných rokoch ukázali ako nesmierne populárne.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ čo iné hry posielajú upozornenia na váš telefón v nádeji, že sa k nim počas dňa vrátite, Wordle takýto intenzívny vzťah nevyžaduje. Ide len o jeden rébus denne, ktorý zaberie pár minút.

Treba uhádnuť jedno slovo, ktoré je rovnaké pre všetkých na svete.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C8P9Z na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 961
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 585
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 769
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 591
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 282
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 010
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 589
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 096
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 193
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 11 673
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 545
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 278
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 862
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 675
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 017
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 533
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu