SME
Sobota, 25. jún, 2022 | Meniny má Tadeáš

Ako pandémia zmenila randenie? Sedem tipov, ako sa to znovu naučiť

Zaujímajte sa, nerobte sa zaujímavými.

(Zdroj: Pexels)

Pandémia koronavírusu prevrátila svet randenia naruby. Namiesto tradičného pozvania na pohárik museli nezadaní experimentovať s virtuálnymi schôdzkami a prechádzkami v rúškach.

Akémukoľvek fyzickému dotyku, dokonca aj objatiu predchádzal najskôr rozhovor o tom, či je to bezpečné. Niektorí randeniachtiví podstúpili na pár týždňov dobrovoľnú karanténu, len aby si potom vo dvojici mohli bezpečne vychutnať spoločné jedlo.

Súvisiaci článok Od priateľstva k partnerstvu. Čo platilo pre Monicu a Chandlera, platí pre väčšinu vzťahov Čítajte 

Bolo to namáhavé. Prísne protipandemické pravidlá vytvárali rámec ako počas pandémie hľadať ľúbostný vzťah.

SkryťVypnúť reklamu

Teraz, keď je zhruba polovica dospelých Američanov plne zaočkovaných, sa tradičné prvé rande znovu vracia. Veľa ľudí však ostáva bezradných.

„Ako randiť“ bola vo Washingtone D.C. podľa Google najvyhľadávanejšou frázou za minulý týždeň (originálny článok bol publikovaný 20. júla, pozn. red.) a aj na celoštátnej úrovni je podobné vyhľadávanie na svojom päťročnom maxime.

Zbavíme sa online randenia? Ako môžete na prvom rande pôsobiť zaujímavo, keď ste boli posledných šestnásť mesiacov prilepení na gauč? Je v poriadku, keď sa na rande toho druhého spýtate na to, či už dostal/a vakcínu?

So vzťahovými poradcami aj nezadanými sme hovorili o tom, ako adaptovať poznatky o "covid randení" do dnešného "nového normálu". Tu je sedem tipov, ako začať znovu randiť.

SkryťVypnúť reklamu

1. Virtuálne randenie tu zostane

Napriek tomu, že už je zaočkovaná a bary sú opäť otvorené, tridsaťdeväťročná marketingová manažérka Julia Capelotová zo San Francisca stále trvá na tom, že osobnému stretnutiu musí predchádzať aj to virtuálne.

Vie tak lepšie odhadnúť osobnosť toho druhého a aj to, či je medzi nimi zárodok fyzickej príťažlivosti. Je to jeden z pandemických zvykov, ktorých sa nechce vzdať.

„Pred covidom som premárnila mnoho času zlými prvými rande,“ hovorí Capelotová.

V poslednom čase zažila oveľa menej zlých prvých osobných stretnutí aj vďaka tomu, že s potenciálnymi partnermi najskôr komunikovala online.

2. Otvorte sa pred druhým a spomaľte

Úprimné rozhovory s potenciálnym partnerom boli vždy dôležité, ale pandémia ich dôležitosť ešte posilnila.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  3. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  6. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  7. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 229
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 187
  3. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 6 582
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 794
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 4 703
  6. Nechcete prísť o vozidlo do pár sekúnd? Vyhnite sa tejto chybe. 4 490
  7. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 3 835
  8. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 710
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Peter Rúfus: Priateľstvo medzi mužom a ženou
  2. Bratislavské dobrovoľnícke centrum: Hranie spoločenských hier ako prostriedok výchovy detí
  3. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Majonézová zapekačka
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  5. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Špaldová varená kysnutá knedľa
  6. Martina Hilbertová: Priväzovanie detí v nemocniciach je podobné ako za komunizmu
  7. Michael Achberger: 7 dôvodov, prečo na jar chudneme ľahšie
  8. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám?
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 8 409
  2. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 7 246
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 095
  4. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 727
  5. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 6 458
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 848
  7. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 805
  8. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 736
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  5. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu