SME

IKEA spúšťa veľkú kampaň, hovorí o tom, že násilie je niekedy neviditeľné

Boju proti násiliu na ženách venuje 660-tisíc eur.

Spoločnosť IKEA chce bojovať proti násiliu na ženách.Spoločnosť IKEA chce bojovať proti násiliu na ženách. (Zdroj: Ikea)

Na Slovensku takmer každá druhá žena zažila v partnerskom vzťahu psychické a každá piata fyzické alebo sexuálne násilie. Na tieto dáta z oficiálneho prieskumu Agentúry Európskej únie pre základné práva (FRA) reaguje švédska spoločnosť IKEA.

Tá v novembri spúšťa veľkú kampaň, ktorá je zameraná na boj proti násiliu páchanému na ženách. Podľa spoločnosti totiž ženám, ktoré žijú v násilných partnerských vzťahoch, chýba základná životná istota - bezpečný domov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Signál celej spoločnosti

IKEA plánuje v najbližších dvoch rokoch venovať 660-tisíc eur na systematické riešenia a podporiť zmenu postojov spoločnosti, ktoré sa týkajú práve násilia páchaného na ženách.

SkryťVypnúť reklamu

Zamerať sa chce na regióny Slovenska, Česka a Maďarska.

Kampaň za bezpečný domov sprevádza aj video spot s titulom "Každý domov by mal byť bezpečným miestom". Ten sa sústreďuje na ženu, ktorá je na prvý pohľad v dome sama, no očividne žije v strachu. Až v závere video ukáže páchateľa násilia.

Hovorí o tom, že domáce násilie je skutočné, aj keď ho nie je vždy vidieť.

Načítavam video...

Do kampane sa k švédskej firme pripojila aj ženská mimovládna organizácia Fenestra.

„Aj keď k násiliu často dochádza za dverami domova, nie je to súkromný problém individuálnych žien alebo rodiny. Je to problém, ktorý sa týka nás všetkých. Hlas súkromného sektora v diskusii o tejto problematike je dôležitý. V súkromnom sektore pracuje množstvo žien a mnohé z nich zažívajú násilie. Touto kampaňou IKEA vysiela signál ženám a celej spoločnosti, že pre ňu násilie na ženách nie je neviditeľné, ale skutočné,“ uviedla v tlačovej správe Dušana Karlovská, programová riaditeľka Fenestry.

SkryťVypnúť reklamu

Málo žien kontaktuje políciu

Súvisiaci článok Dušana Karlovská: To, či násilie počas koronakrízy naozaj stúpa, nie je jednoznačné Čítajte 

Podľa štatistík Polície Slovenskej republiky zomrelo na Slovensku za posledných desať rokov až 68 žien rukou svojho partnera.

Údaje FRA z roku 2014 zase hovoria o tom, že len osem percent žien, ktoré boli obeťami fyzického alebo sexuálneho násilia vo vzťahu, kontaktovalo políciu.

Dôvodom môže byť okrem iného aj nedôvera v to, či by dostali potrebnú pomoc. Tú im neraz sprostredkúvajú práve neziskové organizácie.

Švédska spoločnosť chce financie ponúknuť práve takýmto organizáciám. Chce tiež realizovať prieskum ohľadom problematiky násilia na ženách, aby podporila konštruktívny spoločenský dialóg, a aj komunikovať s kľúčovými politickými predstaviteľmi.

IKEA sa zaviazala, že podporí aj rozvoj kompetencií a vzdelania v pomáhajúcich profesiách, napríklad sociálnych pracovníčok, zdravotníkov, policajtov a ďalších. Jej cieľom je zároveň podporiť komplexnú legislatívu, ktorá bude lepšie chrániť obete domáceho násilia.

Ikea

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 039
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 641
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 902
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 693
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 291
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 804
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 194
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 155
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 220
  2. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 303
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 294
  4. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 8 067
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 893
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 818
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 032
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 586
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu