Čoraz viac veľkých módnych značiek ponúka produkty ušité z látok s technológiami bojujúcimi proti vírusom. Prednedávnom o podobnom kroku informovala talianska spoločnosť Albini, ktorá zastrešuje luxusné značky ako Armani či Prada.

Albini začala využívať švédsku technológiu HeiQ Viroblock, ktorá sľubuje, že zničí 99 percent baktérií a vírusov do 30 minút.
Aj módny dom Burberry plánuje v najbližších týždňoch spustiť predaj rúšok ušitých z antibakeriálnej látky. K protivírusovej iniciatíve sa pridala aj firma Diesel, ktorá šije známe džínsové nohavice.
Existujú však podozrenia, že tieto projekty majú výrazné slabiny.
Ako fungujú
Spoločnosť Diesel chce viacero odevov uvedených v kolekcii jar/leto 2021 obohatiť o technológiu nazvanú ViralOff, ktorá má fyzicky zastaviť 99 percent akejkoľvek vírusovej aktivity.
30 percent
Zhruba o toľko sa podľa správy konzultačnej firmy McKinsey & Company znížia výdavky na oblečenie v roku 2020.
Podľa tlačovej správy ViralOff účinkuje tak, že „v interakcii s kľúčovými proteínmi zabrzdí vírusy zachytené v textilných vláknach.“
Antivirotické džínsy s technológiou ViralOff budú napustené chloridom strieborným, ktorý má antimikrobiálne účinky. Používa sa napríklad v niektorých druhoch dezodorantov.
Chemikálie v oblečení majú podľa Dieselu narušiť mastné lipidy, ktoré obklopujú vírus, čím mu znemožnia replikovať sa alebo sa preniesť na iného človeka.
V praxi by to znamenalo, že ak by sa na vaše oblečenie prichytili častice vírusu, deaktivovali by sa skôr, než by ste si ich neuvedomelými pohybmi mohli „priniesť“ k tvári a infikovať sa.