SME

Katarína Hutyrová: Výraz second hand bol pred pár rokmi nadávka

Kedysi bola shopaholička, dnes riadi štýlový second hand.

(Zdroj: Alexandra Rymšinová)

Váš koncept štýlového second handu oslávil 13. júna svoju päťročnicu. Čo vás viedlo k nápadu založiť si takýto obchod? Na Slovensku bolo v tom čase second handov veľa. Čím je iný ako ostatné?

Založili sme ho v čase, keď bola téma udržateľnosti ešte v plienkach. Slovo second hand bolo takpovediac nadávka a povedať s hrdosťou „mám to zo sekáča“, bolo tabu.

Náš koncept má odrážať a dávať do popredia udržateľnosť, ukázať ľuďom, že oblečenie zo sekáča môže vyzerať inak a ľudia sa za takéto oblečenie nemusia hanbiť.

SkryťVypnúť reklamu

Chceme ľudí naučiť, že second hand môže byť pekný, s príjemným personálom a prístupom, kde sa cítia dobre a chcú sa tam vrátiť. Nielen preto, že je to ekonomicky výhodnejšie, ale aj preto, že sa tu cítia príjemne.

Zároveň má každý možnosť transparentne svoje oblečenie posunúť ďalej.

Keď ho prinesiete k nám, viete, čo sa s ním udeje, aká bude jeho cesta a že dostane opäť druhú šancu zažiariť namiesto toho, aby čakalo na svoj moment v skrini alebo skončilo na skládke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kedy ste sa začali zaujímať o módu a aká bola vaša cesta k slow fashion?

Módu som riešila od detstva. Mama mi viackrát spomínala, aká som vedela byť už v škôlke nástojčivá pri výbere oblečenia. Prešla som si fázou, kedy ma fast fashion móda doslova zhltla a prevalcovala.

Súvisiaci článok Medzi nami: Stačí jedno tričko a jedny nohavice? Ako sa pozrieť na svoj šatník inak Čítajte 

Som generácia, ktorá si zažila príchod nových zahraničných značiek, podpory reklám a začínajúceho nátlaku na to, čo je trendy a ako rýchlo je potrebné dopĺňať šatník. Keď som si počas strednej školy našla prvú brigádu, bola som schopná namiesto šetrenia, minúť celú výplatu na oblečenie a topánky.

SkryťVypnúť reklamu

Vytriezvenie prišlo pri sťahovaní sa počas vysokej školy, keď som mala toľko oblečenia, že som ani nevedela, čo v skrini mám.

Keď som mala asi 40 – 50 párov topánok, z ktorých som reálne nosila päť párov, povedala som si a dosť. V tom čase som už vnímala témy o fast fashion, sledovala dianie a uvedomila som si, že to nie je normálne.

Následne sa udialo viacero vecí, ktoré ma ovplyvnili a zanechali vo mne stopu, ktorá ma priviedla na cestu udržateľnosti. Postupom času som sa tejto téme začala venovať hlbšie, dôkladnejšie a rozhodla sa o nej hovoriť.

Ako funguje koncept vašej predajne? Ako prebieha proces získavania oblečenia až po jeho zavesenie na stojan?

Cesta oblečenia začína momentom, keď ho zo svojho šatníka vyradíte a prinesiete ho buď k nám do prevádzky, prípadne na zberné miesto, ktoré sa nachádza u partnerov alebo pošlete kuriérom, ktorého vám zabezpečíme.

SkryťVypnúť reklamu

Následne prebehne triediaci proces, vyčistenie, aby bolo oblečenie hygienicky čisté aj voňavé a následne ho vystavíme v predajni alebo v e-shope. Keď niekomu padne do oka, začína svoju novú zážitkovú cestu s novou majiteľkou či majiteľom.

Z každého nákupu posielate časť z predajnej ceny, ktorú zákazníčka vždy vidí na visačke, na podporu organizáciám pomáhajúcim týraným ženám. Prečo ste sa rozhodli pre pomoc práve na tomto poli?

Súvisiaci článok Prines, odnes, nezaplať. Čo mi dal rok bez nákupov oblečenia Čítajte 

Ženy sú s módou spájané odjakživa. V momente, kedy sme premýšľali, ako by mohlo Nosene pomáhať, mi napadlo, že tu máme ženy, ktoré v živote mali o niečo menej šťastia.

S odstupom času som si tiež uvedomila, že toto rozhodnutie bolo z časti aj osobného charakteru. Stalo sa mi, že veľmi blízka členka mojej rodiny mala problém s tyranom.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom G7583 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 307
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 963
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 7 247
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 525
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 622
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 486
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 182
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 761
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Simona Mištíková

Riaditeľka PR agentúry a lektorka soft skills.


Veľkonočné tradície majú mnoho podôb.


Pavol Juračka
Katarína Del Rio a Bianka Urbanovská zo ZA SEBA, o.z.

Agresora najviac prekvapí, keď obeť neostane ticho.


29
Nepečený cheesecake s ovocím.

Rýchly cheesecake bez pečenia je lahodný a osviežujúci. V tomto článku nájdete recepty aj tipy na cheesecake bez zapínania rúry.


redakcia SME ženy
reklama
  1. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  2. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  3. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  4. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  5. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  6. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  7. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  8. Michaela Witters: Čo za ľudí vychováva deti, ktoré dokážu niekomu takto ublížiť?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 168
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 76 241
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 55 576
  4. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 24 711
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 100
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 321
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 627
  8. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 9 604
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu