Sociálne siete módneho domu Gucci dlhodobo ukazujú, že krása nemá jednoznačné štandardy.
Červený rúž na pery zdobí pery ženy s chybným chrupom, niektoré modelky majú množstvo vrások, iné zas každé oko odlišnej farby.
Aktuálne však značka posúva hranice svojej otvorenosti výrazne ďalej. Za hlavnú tvár kampane na maskary L'Obscur totiž zvolili 18-ročnú Ellie Goldsteinovú, ktorá má Downov syndróm.
Nemala žiadne zlé skúsenosti

Downov syndróm je jednou z najbežnejších chromozómových abnormalít vyskytujúcich sa u ľudí. Podľa celosvetových odhadov je prítomný u viac ako piatich miliónov ľudí.
Vďaka lekárskej starostlivosti, sociálnej pomoci a vzdelaniu môžu títo ľudia viesť plnohodnotný život.
Jednou z nich je aj Ellie Goldsteinová, ktorá o kariére modelky túžila od detstva. „S Downovým syndrómom som nemala žiadne zlé skúsenosti. Myslím, že je to vďaka mojej povahe," povedala Goldsteinová v rozhovore pre britské vydanie časopisu Vogue.
„Jedinou výzvou, ktorej som čelila, boli ľudia, ktorí hovorili s mojou mamou namiesto mňa, až kým si neuvedomili, že dokážem komunikovať a že som rovnaká ako oni. Možno len pomalšia pri učení niektorých vecí,“ pokračuje modelka.
Niekoľko rokov spolupracuje s agentúrou Zebedee Management, ktorá zastupuje modelky a modelov s rôznymi druhmi zdravotných znevýhodnení a viditeľnými odlišnosťami.
Práve vďaka tejto spolupráci sa mohla zapojiť do rozsiahleho projektu Unconventional Beauty (Nekonvenčná krása), na ktorej firma Gucci spolupracovala s talianskou mutáciou časopisu Vogue. Spomedzi 6000 fotiek si módny dom napokon vybral plus size modelku Enam Asiamaovú a Ellie Goldsteinovú.
Modeliek so znevýhodnením pribúda

„Maskaru L'Obscur som navrhol pre autentickú osobnosť, ktorá make-up používa svojím vlastným spôsobom a pre svojské rozprávanie príbehu o slobode,“ uviedol kreatívny riaditeľ Gucci, Alessandro Michele, pri objasňovaní konceptu.
Bezprostredne nato, ako značka uverejnila prvú informáciu, že na prezentácii maskary bude spolupracovať modelka s mentálnym znevýhodnením, zožala spoločnosť mnoho pozitívnych reakcií.
Samotný príspevok na Instagrame mal vyše 800-tisíc označení "páči sa mi to".
„Cítim sa fantasticky a je úžasné byť súčasťou kampane Gucci,“ povedala Goldsteinová pre Vogue. „Keď sa dívam na fotky, cítim sa sama so sebou spokojná, všetky lajky a komentáre na sociálnych médiách po celom svete boli ohromujúce,“ dodala.
Hoci trend modeliek a modelov s rôznymi znevýhodneniami a odlišnosťami narastá, modeliek s Downovým syndrómom nie je mnoho. Dlhší čas sa foteniu kampaní aj predvádzaní šiat venuje napríklad Madeline Stuartová a v roku 2018 zaujala verejnosť kampaň americkej značky spodnej bielizne Aerie, ktorú predvádzala gymnastka s Downovym syndrómom Chelsea Wernerová.