SME
reklama

Biela je krajšia a čistejšia, vraveli ich výrobky. Rasové nepokoje menia aj kozmetiku

Kritike čelí Johnson & Johnson či L'Oreal.

(Zdroj: Unsplash.com)
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Reklama, ktorá má na Youtube od svojho zverejnenia v lete 2018 viac ako 112 miliónov zobrazení, pripomína bollywoodsky trhák.

Tri ženy v ňom tancom a spevom podporujú produkt, ktorý v priebehu jedného týždňa sľubuje odstrániť škvrny od slnka a zosvetliť pleť.

Krém Light Complete Serum od značky Garnier by ste však v slovenských drogériách hľadali márne. Ak by ste ho chceli kúpiť cez internet, musíte navštíviť niektorý z e-shopov, ktoré sa orientujú na indický trh.

Ide totiž o jeden z množstva produktov, ktoré v južnej a juhovýchodnej Ázii predávajú aj veľké svetové značky vrátane Johnson & Johnson, Nivea či L'Oreal. Práve ony v ostatných týždňoch čelia výraznej kritike.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Načítavam video...

Predaje doteraz iba rástli

Súvisiaci článok Zúžené čeľuste a zväčšené oči. Prečo Juhokórejčanky milujú zbytočné plastiky? Čítajte 

Trh s bieliacimi produktmi bol ešte prednedávnom neohrozený a z roka na rok narastal.

Hoci Európania podobné výrobky takmer nepoznajú, podľa prieskumnej agentúry trhu Zion dosiahol celosvetový zisk z bieliacich krémov pre ženy aj mužov v roku 2017 približne štyri milióny dolárov a do roku 2024 sa podľa odhadov mal zdvojnásobiť.

Všetko sa zmenilo po zabití Afroameričana Georga Floyda. Rasové nepokoje v USA a celosvetové upriamenie pozornosti na systémový rasizmus nútia k zodpovednosti aj globálnych hráčov na kozmetickom trhu.

Kozmetické spoločnosti doposiaľ v reklamách vravia, že svetlá pleť je synonymum pre krásu, čistotu, úspech a bohatstvo.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C73FF na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  6. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  7. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  8. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  1. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  2. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  3. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  4. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  5. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  6. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  7. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  8. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 768
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 663
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 461
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 436
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 292
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 035
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 982
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 786
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Unicef Slovensko: Inšpirujúce ženy a ich úloha pri formovaní lepšieho sveta
  2. Mária Melková: U ocka upratovať nemusím! Čo s rozdielnymi pravidlami v dvoch domovoch po rozvode.
  3. Mária Melková: Moje dieťa ku mne po rozvode odmieta chodiť. Čo mám robiť?
  4. Věra Tepličková: Krehké deti alebo Keď blogerka vybočí zo zaužívaných koľají
  5. Lucia Nicholsonová: Načo sa zahadzovať s deťmi? Obzvlášť s tými chudobnými?
  6. Věra Tepličková: Život s introvertným dieťaťom, manželom alebo rodičom
  7. Martin Pollák: Generácia Alfa
  8. Mária Melková: Moje deti, Tvoje deti, naše deti - mýty o živote v zošívaných rodinách
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 745
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 988
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 581
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 216
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 229
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 671
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 726
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 597
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu