SME

Biela je krajšia a čistejšia, vraveli ich výrobky. Rasové nepokoje menia aj kozmetiku

Kritike čelí Johnson & Johnson či L'Oreal.

(Zdroj: Unsplash.com)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Reklama, ktorá má na Youtube od svojho zverejnenia v lete 2018 viac ako 112 miliónov zobrazení, pripomína bollywoodsky trhák.

Tri ženy v ňom tancom a spevom podporujú produkt, ktorý v priebehu jedného týždňa sľubuje odstrániť škvrny od slnka a zosvetliť pleť.

Krém Light Complete Serum od značky Garnier by ste však v slovenských drogériách hľadali márne. Ak by ste ho chceli kúpiť cez internet, musíte navštíviť niektorý z e-shopov, ktoré sa orientujú na indický trh.

Ide totiž o jeden z množstva produktov, ktoré v južnej a juhovýchodnej Ázii predávajú aj veľké svetové značky vrátane Johnson & Johnson, Nivea či L'Oreal. Práve ony v ostatných týždňoch čelia výraznej kritike.

SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...

Predaje doteraz iba rástli

Súvisiaci článok Zúžené čeľuste a zväčšené oči. Prečo Juhokórejčanky milujú zbytočné plastiky? Čítajte 

Trh s bieliacimi produktmi bol ešte prednedávnom neohrozený a z roka na rok narastal.

Hoci Európania podobné výrobky takmer nepoznajú, podľa prieskumnej agentúry trhu Zion dosiahol celosvetový zisk z bieliacich krémov pre ženy aj mužov v roku 2017 približne štyri milióny dolárov a do roku 2024 sa podľa odhadov mal zdvojnásobiť.

Všetko sa zmenilo po zabití Afroameričana Georga Floyda. Rasové nepokoje v USA a celosvetové upriamenie pozornosti na systémový rasizmus nútia k zodpovednosti aj globálnych hráčov na kozmetickom trhu.

Kozmetické spoločnosti doposiaľ v reklamách vravia, že svetlá pleť je synonymum pre krásu, čistotu, úspech a bohatstvo.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C73FF na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 331
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 310
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 530
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 250
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 697
  6. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 556
  7. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 2 441
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 679
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 8 prekvapivých faktov o vzťahoch, ktoré zmenia váš pohľad na lásku
  2. Zdravotní Klauni: Otec, bezpečný prístav dieťaťa v nemocnici
  3. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  4. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  5. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  6. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  7. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  8. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 25 890
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 912
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 003
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 6 256
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 190
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 719
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 4 533
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 375
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu