SME

S mejkapom dostali ženy viac peňazí. Experiment ukázal, ako vnímame dôveryhodnosť

Líčenie nie je len o kráse.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: Unsplash / Roberto Delgado Webb)

Aký vplyv má upravená ženská tvár bez očividných chýb na dôveryhodnosť a príťažlivosť ženy? Podľa novej štúdie, ktorá vyšla v časopise Journal of Economic Psychology, nie zanedbateľný.

Jej autori chceli zistiť, či ľudia veria ženám viac, keď nosia mejkap, než vtedy, keď ho nemajú. Profesionálna maskérka nalíčila ženy tak, aby skryla očividné nedokonalosti pleti, škvrny či začervenanie. Len jemne im zvýraznila oči a pery, aby zdôraznila príťažlivosť ich tváre.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výsledky dopadli podľa očakávaní vedcov - aj muži, aj ženy vnímali nalíčenú tvár s väčšou dôverou a takéto ženy považovali za kompetentnejšie. Ide o fenomén, ktorý odborníci a odborníčky označujú ako "beauty premium" a súvisí s výhodami fyzickej krásy.

SkryťVypnúť reklamu

Nalíčeným ženám dali muži viac peňazí

Súvisiaci článok Veríte, že výzor partnera nie je až taký dôležitý? Veda hovorí opak Čítajte 

"Väčšina debát okolo tohto fenoménu sa zakladá na tom, že fyzická krása a jej potenciálne výhody sú relatívne pevne dané," hovorí autorka štúdie Angela Cristiane Santos Póvoa z brazílskej Pontifical Catholic University v Paraná.

"No vzhľadom na to, že podľa výskumov aj zvieratá často menia alebo zveličujú svoje vizuálne črty vrátane farieb, aby pritiahli či zastrašili iných, prípadne aby sa obránili, rozhodli sme sa zistiť, či dosiahneme podobný efekt, keď u žien použijeme mejkap," dodala.

Spolu s ostatnými kolegami tak s účastníkmi a účastníčkami štúdie pracovali podľa experimentálne overenej úlohy známej ako hra dôvery.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C6WRT na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 781
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 471
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 455
  4. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 675
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 509
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 378
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 260
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 1 986
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 27 664
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 146
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 352
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 251
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 796
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 167
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 971
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 087
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu