S klimatickou krízou a podporou filozofie ekologickej udržateľnosti v rôznych oblastiach života prichádza množstvo kreatívnych riešení.
Organizácie a komerčné spoločnosti vyhlasujú, že chcú prispieť k udržaniu optimálneho stavu planéty, zachrániť ju, prispieť svojim dielom.
Mnohé z nich to myslia skutočne vážne, no sú medzi nimi aj také, ktoré len zacítili obchodnú príležitosť a nasadli na marketingovú „zelenú“ vlnu. Tieto firmy sa dopúšťajú takzvaného greenwashingu.
Zelený marketing
Vegánskych topánok pribúda. Stella McCartneyová uvádza výnimočné gumáky ČítajteFirmy, ktoré sa ho dopúšťajú, sú typické praktikami, ktoré zneužívajú starostlivosť spoločnosti o životné prostredie a formou sľubov o jeho vylepšenie či záchranu sa snažia získať väčšie sympatie existujúcich či potenciálnych zákazníkov. Snažia sa tak prehĺbiť dôveru vo svoju značku v marketingových kampaniach.
Je pravdepodobné, že pri vývoji svojich produktov vynaložili isté úsilie, aby znížili ich negatívny dopad na životné prostredie, no často ide len o imidžové zmeny, ktoré nepredstavujú ucelené a rozumné riešenie a majú zákazníka oklamať či zavádzať, aby ostal daným produktom naďalej verný alebo ich začal nakupovať.
Často však ide naozaj len o šikovný, aj keď riskantný, marketing. Deje sa tak napríklad v automobilom či módnom a kozmetickom priemysle alebo v potravinárstve.