SME

Bio a eko klamstvá. Čo je greenwashing a ako vplýva na módu?

Ako nepodľahnúť zelenému vymývaniu mozgu.

(Zdroj: AdobeStock)

S klimatickou krízou a podporou filozofie ekologickej udržateľnosti v rôznych oblastiach života prichádza množstvo kreatívnych riešení.

Organizácie a komerčné spoločnosti vyhlasujú, že chcú prispieť k udržaniu optimálneho stavu planéty, zachrániť ju, prispieť svojim dielom.

Mnohé z nich to myslia skutočne vážne, no sú medzi nimi aj také, ktoré len zacítili obchodnú príležitosť a nasadli na marketingovú „zelenú“ vlnu. Tieto firmy sa dopúšťajú takzvaného greenwashingu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zelený marketing

Súvisiaci článok Vegánskych topánok pribúda. Stella McCartneyová uvádza výnimočné gumáky Čítajte 

Firmy, ktoré sa ho dopúšťajú, sú typické praktikami, ktoré zneužívajú starostlivosť spoločnosti o životné prostredie a formou sľubov o jeho vylepšenie či záchranu sa snažia získať väčšie sympatie existujúcich či potenciálnych zákazníkov. Snažia sa tak prehĺbiť dôveru vo svoju značku v marketingových kampaniach.

SkryťVypnúť reklamu

Je pravdepodobné, že pri vývoji svojich produktov vynaložili isté úsilie, aby znížili ich negatívny dopad na životné prostredie, no často ide len o imidžové zmeny, ktoré nepredstavujú ucelené a rozumné riešenie a majú zákazníka oklamať či zavádzať, aby ostal daným produktom naďalej verný alebo ich začal nakupovať.

Často však ide naozaj len o šikovný, aj keď riskantný, marketing. Deje sa tak napríklad v automobilom či módnom a kozmetickom priemysle alebo v potravinárstve.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C6KUV na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Obchod a nakupovanie

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 980
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 598
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 803
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 620
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 285
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 961
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 449
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 120
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 204
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 10 169
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 494
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 284
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 873
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 735
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 024
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 555
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu