Pracovné tempo vyzerá dnes inak ako v minulosti. Rovnako aj životopisy. Pred rokmi šlo skôr o pomerne stručný zoznam pracovných pozícií. Ľudia totiž mali tendenciu zotrvať dlhé roky, niekedy aj celý život po skončení štúdia na jednom mieste.
Mladí ľudia dnes často pracujú ako freelanceri, na faktúry či skrátené úväzky. Niekedy prácu prerušia a cestujú, alebo pôsobia ako dobrovoľníci.
Personalisti a aj zamestnávatelia to však už nevnímajú ako trieštenie alebo fluktuáciu, ale vo svojom potenciálnom zamestnancovi vďaka množstvu skúseností a praxe v životopise vidia aktívneho a dynamického pracovníka.
Takéto správanie je súčasťou budovania osobnej značky.
Životopis nepovie všetko, stopy zanechávate aj na internete

Keďže o zamestnanie najčastejšie žiadame online, je na mieste aj vedomé vytváranie našej digitálnej stopy.
Základom sebaprezentácie je preto starostlivo vypracovaný životopis, ktorý predáva.
Nemusíme sa báť pochváliť úspechmi, skúsenosťami a vedomosťami, či podať ich upravené na mieru potenciálnemu zamestnávateľovi, u ktorého sa uchádzame o prácu, aby sme zaujali.
Nejde však o chválenkárstvo. Ide o kontinuálne, autentické a jasné prezentovanie toho, čo robíme a kam profesionálne smerujeme.