SME
Sobota, 18. január, 2020 | Meniny má Bohdana
INZERCIA

Pravda o proteínoch. Koľko ich potrebujeme a ktoré sú najzdravšie?

Najlepším zdrojom bielkovín je pestrá strava.

Ešte skôr ako zdvihnete prvú činku a nájdete si trénera na formovanie postavy, z každého rohu sa na vás zosypú rady o výžive. Často protichodné a bežný laik sa v nich nevie na vlastnú škodu dostatočne zorientovať. Nemá sa koho spýtať a metóda pokus-omyl nie je v oblasti zdravia najvhodnejšou cestou.

„Cvičiť som začal pred piatimi rokmi. Bol to výsledok sedavého zamestnania. Chcel som získať kondičku a začínajúce bruško vymeniť za krajšiu postavu,“ hovorí tridsiatnik Filip z Prievidze. Ani u neho sa začiatky cvičenia neobišli bez dotovania proteínmi.

Pri nedostatku bielkovín môžeme spozorovať únavu, problémy s kožou a nechtami, rednutie alebo vypadávanie vlasov, stratu svalovej hmoty i zvýšenie hladu.

Martin Raninec, nutričný terapeut

„Každý si dal po tréningu proteínový šejk, keďže dodávanie proteínov bolo vtedy akousi mantrou,“ spomína.

Téma: Jedlo


Neprehliadnite tiež

Vo vzťahoch je nutné sa rozprávať. Aké sú zásady správnej komunikácie?

Vzťahová poradkyňa radí, čo je kľúčom k dobrej vzťahovej komunikácii.

Ilustračné foto.

Inklúzia v praxi: Ako sa žije rodine s dcérou s Downovým syndrómom?

Viera Kondelová hovorí, že stačí robiť to, čo pri normálnom dieťati.

Johanka s mamou Vierou

Módne trendy roku 2020: Čo nové prinesie športová móda?

Rozvoj športovej módy bude napredovať ešte intenzívnejšie.

Humanitárna pracovníčka: Musíme byť pripravení na únos aj prestrelky

Michaela Guldanová bude v Afganistane odstraňovať míny.