SME
Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Kancelária už nie je v móde: Kde chcú pracovať mladí zamestnanci?

Ako pracovať doma či v kaviarni.

(Zdroj: Microsoft)

Možnosť pracovať flexibilne aj mimo kancelárie ako pracovný benefit vyžadujú v súčasnosti najmä mileniáni, ktorí uprednostňujú pocit voľnosti a slobody. Čoraz viac Slovákov vyhľadáva na prácu, najmä tú za počítačom, pohodlie domova, kaviarne alebo coworkingových priestorov.

Mileniáni využívajú na prácu odkiaľkoľvek najčastejšie tzv. home office. Ide až o 32 % mladých ľudí. V Európe mimo kancelárie z domu pracuje občas 27 % mileniánov.

Druhým najobľúbenejším miestom na prácu na diaľku sú zdieľané kancelárie, ktoré na Slovensku niekedy využíva 15 % ľudí do 34 rokov (17 % v Európe). Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Microsoft v 19 európskych krajinách vrátane Slovenska a Česka.

Článok pokračuje pod video reklamou

Obľúbený benefit

Súvisiaci článok Dá sa pracovať z domu spolu s deťmi? Čítajte 

„Technológie by mali tímom pomáhať efektívnejšie komunikovať a lepšie manažovať svoj pracovný čas. Efektom povolenia práce mimo kancelárie sú z našej praxe nielen spokojnejší zamestnanci, ale aj vyšší výkon, viac inovácií aj lepšie fungujúca tímová práca a nižšie náklady.

Možnosť pracovať odkiaľkoľvek najviac využívajú a oceňujú najmä naši mladí kolegovia, čo potvrdzujú aj výsledky prieskumu,“ hovorí Miroslava Aleksieva, manažérka komunikácie spoločnosti Microsoft v Česku a na Slovensku.

Podľa portálu Platy.sk je oblasťou, ktorá svojich zamestnancov najčastejšie posiela pracovať z domu odbor IT. Ďalšími oblasťami práce, kde je tento benefit vo veľkej miere poskytovaný, sú telekomunikácie, marketing, reklama, žurnalistika či ekonomika.

Nevyhnutnosťou pre spoluprácu odkiaľkoľvek je vybavenie technológiami, ktoré umožňujú zdieľanie dokumentov a rýchlu komunikáciu. To je zodpovednosť zamestnávateľa.

Najčastejším benefitom je služobný notebook a telefón. S týmto vybavením sa človek okamžite stáva mobilnejším. „Zmeniť vzduch“ a vymeniť z času na čas preplnenú kanceláriu za iný priestor možno vďaka rôznym coworkingovým centrám, ktoré pribúdajú na celom Slovensku.

Ďalšou možnosťou je kaviareň. Aj tú si však treba vyberať starostlivo a nájsť pokojnejší priestor s minimom vzruchov. Pre úplný pokoj ostávajú mnohí v pohodlí domova, no aj pre prácu z domu existuje niekoľko zásad, vďaka ktorým dosiahnete v pracovnom čase maximálnu efektivitu.

Chce to režim

Nenechajte si skaziť pracovnú morálku vedomím, že nad vami v danom momente nikto nemá dohľad. Pocit voľnosti niekedy víťazí a dokáže rozhodiť pracovný rozvrh. To môže negatívne pôsobiť na váš telesný a duševný stav, schopnosť koncentrácie a v konečnom dôsledku aj pracovné výsledky.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C679D na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M679D na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  2. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  3. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  10. Nestarnú, ale dozrievajú
  1. Slováci sú chlebovým národom
  2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 651
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 057
  3. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 11 870
  4. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 10 801
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 830
  6. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 478
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 458
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 355
  9. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 8 574
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 8 206

Téma: Práca


Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Slovensko už počúva Gorilu, Penta ju neumlčí

Haščák sa pokúšal riadiť štát bez toho, aby ho tým poveril čo i len jeden volič.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
V údajnom spise Gorila sa píše, že Fico požiadal o kolu.
CYNICKÁ OBLUDA

Marketingový génius Haščák

Ktohovie, koľkým ľuďom by sa chcelo počúvať 39 hodín tárania nejakého zbohatlíckeho sedláka, keby on sám nezainvestoval do reklamy.