Facebook, youtube a instagram sú najpopulárnejšie sociálne siete, ktoré používajú slovenskí rodičia. Viac ako polovica z nich na týchto sieťach zverejňuje aj súkromné informácie o svojej rodine, pričom na 81 percentách takýchto príspevkov sú aj deti.
Zlou správou je, že až na 99 percentách detských fotografií je deťom rozpoznateľne vidieť tvár.
Najohrozenejšie sú deti do desať rokov, ktorých rodičia si len veľmi zriedkavo pýtajú povolenie na šírenie obsahu, ktorý pre ne môže byť zahanbujúci a zároveň predstavovať potenciálne bezpečnostné riziko.
Rodičia porušujú práva dieťaťa

Aj tieto závery vyplývajú z prieskumu, ktorý koncom augusta realizovala komunikačná agentúra Getlike v spolupráci s prieskumovou agentúrou 2muse.
Agentúry tak chcú upozorniť na nový fenomén zvaný „sharenting“.
Toto pomenovanie je slovnou hračkou zloženou z anglických slov share, teda zdieľať, a parenting, teda rodičovstvo. Ide o moderný fenomén, ktorý je na vzostupe od nástupu sociálnych sietí a ktorým rodičia nevedomky svoje deti okrádajú o súkromie.
Nejde pritom len o fotografie z tréningu na nočník či jedenia špenátu, ale aj o veľmi citlivé a jednoducho zneužiteľné informácie.