SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Módne giganty majú dohodu o veľkých ekologických zmenách

Dohoda je ambiciózna, no nie povinná.

(Zdroj: pexels.com)

„Tento pakt hovorí o tom, že sme si uvedomili environmentálne problémy 21. storočia a že prostredníctvom kolektívnych akcií a spoločných cieľov prijímame zodpovednosť,“ povedal minulý týždeň pre New York Times obchodník Francois-Henri Pinault.

Pinault stojí na čele francúzskeho konglomerátu Kering, ktorý zastrešuje luxusné značky ako Gucci, Yves Saint Laurent či Hermès. Zároveň bol po dohode s francúzskym prezidentom Emmanuelom Macronom iniciátorom kolektívnej dohody veľkých módnych značiek, ktoré sa zaviazali zlepšiť svoju environmentálnu politiku.

Skryť Vypnúť reklamu

Ide o významný krok, ktorý môže byť začiatkom zodpovedného prístupu módneho priemyslu k životnému prostrediu. Na stretnutí G7 ho predstavili pod názvom Pakt módneho priemyslu (The Fashion Pact).

Módny priemysel dlhodobo škodí

Súvisiaci článok Medzi nami: Stačí jedno tričko a jedny nohavice? Ako sa pozrieť na svoj šatník inak Čítajte 

Módny priemysel je dlhodobo považovaný za jedného z najväčších znečisťovateľov planéty.

Výroba a distribúcia módy je podľa OSN zodpovedná za približne 10 percent všetkých emisií skleníkových plynov a za 20 percent všetkých odpadových vôd. Silnejúca klimatická kríza však výrobcov núti premýšľať inak.

Na stretnutí G7, ktoré sa počas uplynulého víkendu konalo vo francúzskom meste Biarritz, sa zástupcovia veľkých módnych značiek zaviazali k dodržiavaniu viacerých opatrení, ktoré majú pomôcť dbať na väčšiu ochranu biodiverzity, čistoty oceánov a najmä prispievať k spomaleniu klimatických zmien.

Skryť Vypnúť reklamu

Nepôjde však o právne záväzný dokument, ale o akýsi súbor usmernení a za jeho nedodržanie nebudú spoločnostiam hroziť žiadne sankcie ani finančné pokuty.

„Vieme, že jedna spoločnosť nedokáže vyriešiť environmentálne problémy, ktorým čelí naša planéta. Veríme však v silu spolupráce, ktorá vedie k skutočným zmenám,“ povedal po piatkovom stretnutí Marco Gobbetti, generálny riaditeľ spoločnosti Burberry.

Tá len prednedávnom čelila škandálu, keď sa rozhodla spáliť nepredané oblečenie, doplnky a parfumy v hodnote 32 miliónov eur.

Aj dostupné značky budú zelenšie

Súvisiaci článok Upcyklácia je budúcnosť. Tieto Slovenky vás presvedčia, že aj odpad sa dá obliecť Čítajte 

Dnes je Burberry jednou z 32 spoločností, ktoré sa zaväzujú k zodpovednosti.

Okrem nej pakt podpísali luxusné značky ako Chanel, Prada a Hermès, Ralph Lauren a Stella McCartney, spoločnosti zamerané na športovú módu Nike, Puma a Adidas, ale aj veľké siete „rýchlej módy“ ako H&M Group a Inditex, ktorá zastrešuje značky ako Zara, Pull & Bear či Bershka.

Skryť Vypnúť reklamu

Medzi ciele patrí prechod na takú výrobu odevov, ktorá bude úplne využívať energie z obnoviteľných zdrojov do roku 2030. Do roku 2050 chcú značky dosiahnuť v textilnom priemysle uhlíkovú neutrálnosť.

Ďalšími cieľmi paktu sú tiež podpora vedeckého výskumu, obnova prírodných ekosystémov, ochrana voľne žijúcich živočíchov a prechod na také prístupy získavania bavlny a iných materiálov, ktorú budú šetrné k prírode.

Výrazné záväzky si spoločnosti dávajú aj v predsavzatí vyraďovať plasty na jedno použitie. Do roku 2030 sa chcú postupne zbaviť nadbytočných obalových materiálov v rámci výroby a v rámci samotného predaja zákazníkom.

V neposlednom rade sa firmy zaviazali k podpore udržateľnosti a k používaniu recyklovaných textílií, ale tiež k riešeniam spravodlivých miezd a k posilneniu postavenia malých výrobcov a žien v krajinách s nízkymi príjmami.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Aká je chémia vôní
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  5. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  6. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  7. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  8. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  9. Aká je chémia vôní
  10. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 30 499
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 16 398
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 14 970
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 9 353
  5. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 8 859
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 770
  7. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 8 276
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 274
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 999
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 774
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Udržateľná móda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Božidara Turzonovová.
Monika Jankovská.
Veronika Machyniaková.
Stĺpček Osmelené

Prečo nechceme, aby muži nosili ženské róby

Harry Styles rozpútal debatu o mužoch v šatách.

Michaela Žureková