SME
Utorok, 22. jún, 2021 | Meniny má PaulínaKrížovkyKrížovky

Módne giganty majú dohodu o veľkých ekologických zmenách

Dohoda je ambiciózna, no nie povinná.

(Zdroj: pexels.com)

„Tento pakt hovorí o tom, že sme si uvedomili environmentálne problémy 21. storočia a že prostredníctvom kolektívnych akcií a spoločných cieľov prijímame zodpovednosť,“ povedal minulý týždeň pre New York Times obchodník Francois-Henri Pinault.

Pinault stojí na čele francúzskeho konglomerátu Kering, ktorý zastrešuje luxusné značky ako Gucci, Yves Saint Laurent či Hermès. Zároveň bol po dohode s francúzskym prezidentom Emmanuelom Macronom iniciátorom kolektívnej dohody veľkých módnych značiek, ktoré sa zaviazali zlepšiť svoju environmentálnu politiku.

Skryť Vypnúť reklamu

Ide o významný krok, ktorý môže byť začiatkom zodpovedného prístupu módneho priemyslu k životnému prostrediu. Na stretnutí G7 ho predstavili pod názvom Pakt módneho priemyslu (The Fashion Pact).

Módny priemysel dlhodobo škodí

Súvisiaci článok Medzi nami: Stačí jedno tričko a jedny nohavice? Ako sa pozrieť na svoj šatník inak Čítajte 

Módny priemysel je dlhodobo považovaný za jedného z najväčších znečisťovateľov planéty.

Výroba a distribúcia módy je podľa OSN zodpovedná za približne 10 percent všetkých emisií skleníkových plynov a za 20 percent všetkých odpadových vôd. Silnejúca klimatická kríza však výrobcov núti premýšľať inak.

Na stretnutí G7, ktoré sa počas uplynulého víkendu konalo vo francúzskom meste Biarritz, sa zástupcovia veľkých módnych značiek zaviazali k dodržiavaniu viacerých opatrení, ktoré majú pomôcť dbať na väčšiu ochranu biodiverzity, čistoty oceánov a najmä prispievať k spomaleniu klimatických zmien.

Skryť Vypnúť reklamu

Nepôjde však o právne záväzný dokument, ale o akýsi súbor usmernení a za jeho nedodržanie nebudú spoločnostiam hroziť žiadne sankcie ani finančné pokuty.

„Vieme, že jedna spoločnosť nedokáže vyriešiť environmentálne problémy, ktorým čelí naša planéta. Veríme však v silu spolupráce, ktorá vedie k skutočným zmenám,“ povedal po piatkovom stretnutí Marco Gobbetti, generálny riaditeľ spoločnosti Burberry.

Tá len prednedávnom čelila škandálu, keď sa rozhodla spáliť nepredané oblečenie, doplnky a parfumy v hodnote 32 miliónov eur.

Aj dostupné značky budú zelenšie

Súvisiaci článok Upcyklácia je budúcnosť. Tieto Slovenky vás presvedčia, že aj odpad sa dá obliecť Čítajte 

Dnes je Burberry jednou z 32 spoločností, ktoré sa zaväzujú k zodpovednosti.

Okrem nej pakt podpísali luxusné značky ako Chanel, Prada a Hermès, Ralph Lauren a Stella McCartney, spoločnosti zamerané na športovú módu Nike, Puma a Adidas, ale aj veľké siete „rýchlej módy“ ako H&M Group a Inditex, ktorá zastrešuje značky ako Zara, Pull & Bear či Bershka.

Skryť Vypnúť reklamu

Medzi ciele patrí prechod na takú výrobu odevov, ktorá bude úplne využívať energie z obnoviteľných zdrojov do roku 2030. Do roku 2050 chcú značky dosiahnuť v textilnom priemysle uhlíkovú neutrálnosť.

Ďalšími cieľmi paktu sú tiež podpora vedeckého výskumu, obnova prírodných ekosystémov, ochrana voľne žijúcich živočíchov a prechod na také prístupy získavania bavlny a iných materiálov, ktorú budú šetrné k prírode.

Výrazné záväzky si spoločnosti dávajú aj v predsavzatí vyraďovať plasty na jedno použitie. Do roku 2030 sa chcú postupne zbaviť nadbytočných obalových materiálov v rámci výroby a v rámci samotného predaja zákazníkom.

V neposlednom rade sa firmy zaviazali k podpore udržateľnosti a k používaniu recyklovaných textílií, ale tiež k riešeniam spravodlivých miezd a k posilneniu postavenia malých výrobcov a žien v krajinách s nízkymi príjmami.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  2. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  5. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  8. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  9. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  10. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  1. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  2. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. 3 veci, s ktorými zvládnete horúčavy v byte
  5. Spoločnosť ASBIS uvádza na európske trhy novinku
  6. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  7. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  9. Legislative intention - recodification of the corporate law
  10. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 9 409
  2. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 9 009
  3. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 8 632
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 441
  5. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 783
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 6 205
  7. Po Slovensku na motorke 4 134
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 005
  9. Crème de la crème po slovensky 3 240
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania 2 371
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu